Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Videopuhelut, en kestä.

Vierailija
02.09.2023 |

Inhoan tätä nykyistä teknologiaa ja tapaa että soitellaan videopuheluita. Aivan älytöntä, että vaikka enää ei tulla kylään ilmoittamatta, niin kuitenkin puhelimella voidaan ottaa näköyhteys melkein milloin tahansa.

Jos kyse olisikin vain omasta puhelimestani niin ongelma ei olisi suuri, mutta jokaisella perheenjäsenellä tietysti on oma kännykkänsä jolla soitella ja vastaanottaa puheluita kotona.

Millaiset säännöt muissa perheissä on videopuheluiden suhteen ja kuinka hyvin tai huonosti ne pitävät?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tähän sitten pitäisi sanoa tai suhtautua?🤷

Vierailija
2/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille hankittiin älypuhelimet, kun olivat alle kouluikäisiä. On tärkeää oppia digiaikaan jo nuorena. Meillä ei rajoiteta lapsia, toki keskustelemalla yritämme ohjata fiksuun käytökseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsille hankittiin älypuhelimet, kun olivat alle kouluikäisiä. On tärkeää oppia digiaikaan jo nuorena. Meillä ei rajoiteta lapsia, toki keskustelemalla yritämme ohjata fiksuun käytökseen.

Olet suihkussa, lapsi soittaa ukille ja tulee kylppäriin kysymään sinulta milloin pääsee taas mummolaan. Terve vaan!

Vierailija
4/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet suihkussa, lapsi soittaa ukille ja tulee kylppäriin kysymään sinulta milloin pääsee taas mummolaan. Terve vaan!

Suomessa alastomuus on ihan normaalia, ei siihen liity mitään seksuaalista etenkään sukulaisten kesken. Eikä minulla ole mitään salattavaa, eiköhän vaari ole nähnyt pahempaakin. Ja jos raivostuisin kylppäriin tulemisesta puhelimen kanssa, lapsesta tulisi todennäköisesti estynyt keho- ja alastomuusasioissa. En halua kasvattaa mitään neurootikkoja.

Vierailija
5/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan oven lukkoon, kun menen suihkuun.

Vierailija
6/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaimon kanssa viikolla työn vuoksi välimatkaa yli 300 km ja on kyllä hienoa, että videopuhelut on mahdollisia.

Vierailija
7/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
8/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon sanonut lapsille ettei tarvi videopuheluita puhua muualla kuin omassa huoneessa. Just sen takia että en halua näkyä koko kansalle esim alusvaatteissa tai että kaikki mitä muu perhe puhuu niin kuuluu sille videopuhelun toiselle osapuolelle. En halua että meiltä kotoota on livelähetys päällä kun haluaisi olla rauhassa kotonaan.

Kyllä videopuhelut on ihan käteviäkin joskus. Kaupasta oon pari kertaa soittanut videopuhelun jollekin lapsista ja kysynyt mielipidettä jostakin vaatteesta että ostanko. Yleensä kyllä otan kuvan mutta jos on monta vaihtoehtoa niin helpompaa videopuhelulla hoitaa.

Kesällä sitten istuin iltaa kaverin kanssa ja soitettiin toiselle kaverille videopuhelu joka istui iltaa toisaalla. Siinä tunti pari vierähti porukalla videopuhelun parissa kun vaihdettiin kuulumisia.

Vierailija
9/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun yksin, mutta ärsyttää julkisilla paikoilla se, kun ihmiset puhuu videopuheluita ja kuvaa somevideoita, ja sitä päätyy tahtomattaan tuntemattomien videoille.

Totta kai missä tahansa kadulla voi päätyä tietämättään jonkun valokuvan taustalle, mutta minun mielestäni on todella kiusallista vaikka yrittää syödä jossain kahvilassa jotain samalla kun edessäsi joku tuntematon kuvaa videota someen.

Vierailija
10/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en soita koskaan videopuheluita, eivätkä soita lapsenikaan. Mihin niitä tarvitaan?

Suoraan sanottuna normaalejakaan puheluita ei usein tarvita. Viestit riittää itselleni ja sitten kasvotusten voi puhua. Toki joskus puhun lisäksi puhelimessa.

Vierailija
11/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä oon sanonut lapsille ettei tarvi videopuheluita puhua muualla kuin omassa huoneessa. Just sen takia että en halua näkyä koko kansalle esim alusvaatteissa tai että kaikki mitä muu perhe puhuu niin kuuluu sille videopuhelun toiselle osapuolelle. En halua että meiltä kotoota on livelähetys päällä kun haluaisi olla rauhassa kotonaan.

Kyllä videopuhelut on ihan käteviäkin joskus. Kaupasta oon pari kertaa soittanut videopuhelun jollekin lapsista ja kysynyt mielipidettä jostakin vaatteesta että ostanko. Yleensä kyllä otan kuvan mutta jos on monta vaihtoehtoa niin helpompaa videopuhelulla hoitaa.

Kesällä sitten istuin iltaa kaverin kanssa ja soitettiin toiselle kaverille videopuhelu joka istui iltaa toisaalla. Siinä tunti pari vierähti porukalla videopuhelun parissa kun vaihdettiin kuulumisia.

Itse vihaan noita etäillanistujaisia. Never again.

Vierailija
12/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, suhtaudut kriittisesti myös rokotteisiin? Rokotekriitikot ovat juuri tuollaisia teknologiakammoisia. Pelkäätkö myös, että puhelin salakuvaa ja kuuntelee? Tai että käteen siirtyy mikrosiru? Pedon merkki, huu...

Vierailija
13/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, suhtaudut kriittisesti myös rokotteisiin? Rokotekriitikot ovat juuri tuollaisia teknologiakammoisia. Pelkäätkö myös, että puhelin salakuvaa ja kuuntelee? Tai että käteen siirtyy mikrosiru? Pedon merkki, huu...

Ihan sama tuli mieleen! Ap taitaa olla tiedevastainen. Aloituksesta oikein huokuu pelko kaikkea uutta kohtaan.

Vierailija
14/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tuli mieleen! Ap taitaa olla tiedevastainen. Aloituksesta oikein huokuu pelko kaikkea uutta kohtaan.

Mnoo, kääntäen sitten jotkut ovat aina ensimmäisenä: pakko saada heti, minä en saa jäädä ilman, antakaa heti minulle. Eli kaikki teknologia on välittömästi otettava käyttöön ja rokotteet piikitettävä heti itseensä, ettei vaan jäisi mistään ilman. Ilman sekunninkaan mietintää, että tarvitsenkohan minä edes tätä.

Vierailija
15/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse vihaan noita etäillanistujaisia. Never again.

Tää oli ihan spontaani juttu että soitetaas henkilölle X ja sen jälkeen vaihdettiin videopuheluksi kun selvisi että hänkin siinä alkoa maistellut.

En mäkään mitään järjestettyjä illanistujaisia videopuhelun välityksellä järjestäisi.

Vierailija
16/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mnoo, kääntäen sitten jotkut ovat aina ensimmäisenä: pakko saada heti, minä en saa jäädä ilman, antakaa heti minulle. Eli kaikki teknologia on välittömästi otettava käyttöön ja rokotteet piikitettävä heti itseensä, ettei vaan jäisi mistään ilman. Ilman sekunninkaan mietintää, että tarvitsenkohan minä edes tätä.

Vaikka et itse kokisi tarvitsevasi rokotetta, niin entä kaikki ne ihmiset, joiden hengen vaarannat tiedepelkosi ja itsekkyytesi takia? Anteeksiantamatonta.

Vierailija
17/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat katoaa ravintoloista kun joka paikassa kuvataan

Vierailija
18/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka et itse kokisi tarvitsevasi rokotetta, niin entä kaikki ne ihmiset, joiden hengen vaarannat tiedepelkosi ja itsekkyytesi takia? Anteeksiantamatonta.

Koronan kohdallahan rokottamaton ei vaaranna ketään muita, koska nuo rokotteet eivät missään vaiheessa pysäyttäneet taudin leviämistä. Itse asiassa tartunnat räjähtivät käsiin, kun rokotetut eivät varoneet enää tartuntoja.

-eri

Vierailija
19/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän tavalla sitä vaarantaa muiden hengen?

Vierailija
20/22 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kärsi ongelmasta.Koska en edes lahjaksi ottanut vastaan äly-puhelinta. Ihan hyvin pelaa vanha nokia,ilman kameraa.Mikä rauha siihen kätketyy kuin se etten ole F.B / instagam.Elän oikeassa maailmassa.En some kuplassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi