Ex suuttui kohtuuttomasti (elarit, uusperhe)
Olen eronnut lasteni toisesta vanhemmasta joitain vuosia sitten, yhteisiä lapsia meillä on kaksi. Asumme samalla paikkakunnalla ja lapset ovat viikko-viikko. Ex maksaa minulle elareita 100e per lapsi ja saan lapsilisät yh-korotuksineen. Ex on hyväpalkkaisessa työssä ja asuu "vuokralla" vanhempiensa omakotitalossa eli käsittääkseni joko ei maksa asumisesta kuin juoksevat kulut/minimaalisen, alle markkinahintaisen vuokran. Itse olen opiskelija, vuokralla ja ajoittain on pakko nostaa opintolainaa jotta pärjätään.
Seurustelen, ja nykyinen tulee hienosti juttuun lasteni kanssa. Aikomuksena on muuttaa virallisesti yhteen (uusi muuttaisi tähän meidän kolmioomme), ja kun exälle ehdotin niinkin röyhkeää tukikikkailua, että siirrämme kaikki lapsilisät maksettavaksi hänelle, ja hän maksaa ne sitten minulle (koska totta kai menetän ruhtinaallisen yh-korotuksen) tai käydään lavalla tekemässä uusi elatussopimus. Ex raivosi ettei ole hänen asiansa elättää nykyistäni, eikä suostunut näkemään asiaa lainkaan niin että tämä hyödyttää yhteisiä lapsiamme - jollei minun tarvitse nostaa jatkossa yhtä paljon opintolainaa niin ei olla lasten kanssa ihan niin kusessa kun joskus valmistun. Ex ei häviäisi taloudellisesti mitenkään siinä että suostuisi tähän, kunhan ärjyy. En edes tiedä mitä haen tällä, halusin vain purkaa harmiani.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex (nainen) yritti kanssa kikkailla elareilla, joten menin ja kikkailin 0 sopimuksen, oli naisella varmasti hymy kaukana.
Ai miksi? Silloinhan hän sai lapsilisien lisäksi elatustuen.
Jotkut ei oikeasti tiedä hölkäsen pöläystä näistä kuvioista. Kunhan yrittävät päästä näpäyttämään.
Saadakseen yh-korotukset, lasten osoite täytyy olla exän luona.
Älä vaan AP ala elättää uutta kumppaniasi, jos nytkin tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko keksitty koko juttu? Ei voi olla noin röyhkeitä ja tyhmiä ihmisiä olemassa ja jos on niin pliis älä enää lisäänny!