Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa käyneitä? Mitä nähtävyyksiä näit ja mitä suosittelet?

Vierailija
02.09.2023 |

Ketään?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camdenia minäkin suosittelen, lauantaina esim hyvä päivä. Upea elämys on ottaa paluu laivamatka kanaaleja pitkin takaisin keskustan suuntaan, eli camden lockista kohti little Venicea

Vierailija
62/96 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihinnoiteltu. Muslimeja koko kaupunki täynnä. Ei ole enää aitoa Brittiläisyyttä. Pelkkää wokea ja säkkejä kaduilla.

Niin no täällähän on tapana viedä roskasäkit tiettyinä päivinä kadunvarteen jätekeräyatä odottamaan. Vai mitä tarkoitit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitään hyötyä Brexitistä ei Britannialle ole ollut."

Voisitko avata tätä lisää? Perustelut?

Mitä hyötyä sä uskot brexitistä olleen Britannialle?

Vierailija
64/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyde Park. Upea paikka suurkaupungin keskellä eikä juopporemmejä ole räyhäämässä kuten koto-Suomessa.

Vierailija
65/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoo on ihana. Paljon hyviä vinkkejä on täällä jo mainittukin, lisäisin vielä sunnuntaikävelyn Notting Hillin markkinoilla. Tuosta Sky gardenista, niin me ainakin pääsimme ilman ajanvarausta jonon ohi kun sanoimme että olemme menossa kahvilaan. Tästä on jo aikaa, eli en tiedä onko muuttunut. Joka tapauksessa kannattaa tosiaan varata sisäänpääsyt ennakkoon aina kun voi.

Vierailija
66/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalla Hampton Courtiin. Oli paras nähtävyys Lontoon reissulla.

Vierailija
67/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä, mutta junat ei kulkenutkaan tuolloin lentokentältä keskustaan

Vierailija
68/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuolloin kirjoitti:

Piti käydä, mutta junat ei kulkenutkaan tuolloin lentokentältä keskustaan

Vähän yli vuosi sitten. Tuli lakko Stanstead kentältä lähteviin juniin. Hankalilla bussiyhteyksillä olisi päässyt. Hirveet jonot. Ei ollu aikaa. Oli yhden yön yöpymimen välilaskulla kyseessä. Juuri kun saavuimme sinne alkoi.

Vierailija
69/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo on ihana. Paljon hyviä vinkkejä on täällä jo mainittukin, lisäisin vielä sunnuntaikävelyn Notting Hillin markkinoilla. Tuosta Sky gardenista, niin me ainakin pääsimme ilman ajanvarausta jonon ohi kun sanoimme että olemme menossa kahvilaan. Tästä on jo aikaa, eli en tiedä onko muuttunut. Joka tapauksessa kannattaa tosiaan varata sisäänpääsyt ennakkoon aina kun voi.

Notting Hillissä ei ole markkinoita sunnuntaisin, tosin kiva täällä on kävellä silloinkin.

Tori arkisin ja markkinat lauantaina.

Vierailija
70/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään divareista, ja niitä on kaikkialla. Nottin Hillin ja Camdenin katumarkkinat ovat kivoja. Historiasta jos tykkää, niin Towerissa saa kulumaan päivän, siellä näytetään dokumenttejakin. Tietenkin päiväretki Stonehedgeen. Ja teatterit ja musikaalit, Leicester Squarella on koppi josta voi ostaa alennushintaan ylijäämälippuja.

Kaupoista suosikkini ovat Barnes & Nobles, Waterstones, Uniqlo, Lush ja kaikki omintakeiset pikkuputiikit.

Hauskaa reissua!

Vierailija
71/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan ole käynyt erikseen katsomassa mitään nähtävyyksiä vaikka olen asunut yhteensä melkein 10 vuotta Lontoossa.

Orjanako olet siellä ollut, vai mikset ole käynyt missään?

Lapsena kävin koulua ja harrastuksissa ja aikuisena kävin töissä. Ihan perusarkea siis.

Vierailija
72/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin siitä millainen Notting Hill oli ennen sen yhden leffan aikaansaamaa kuuluisuutta. Asuimme siellä kun olin lapsi. Sen leffan jälkeen alkoi turisteja pyöriä kaduilla varmaan päivittäin ja etsiä kiitä kuvauspaikkoja ja yrittivät kuvata naapuruston ikkunoista sisään.

Vierailija
73/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kiinnostaisi Westminster Abbey. Onko täällä kenelläkään kokemusta?

Vierailija
74/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään divareista, ja niitä on kaikkialla. Nottin Hillin ja Camdenin katumarkkinat ovat kivoja. Historiasta jos tykkää, niin Towerissa saa kulumaan päivän, siellä näytetään dokumenttejakin. Tietenkin päiväretki Stonehedgeen. Ja teatterit ja musikaalit, Leicester Squarella on koppi josta voi ostaa alennushintaan ylijäämälippuja.

Kaupoista suosikkini ovat Barnes & Nobles, Waterstones, Uniqlo, Lush ja kaikki omintakeiset pikkuputiikit.

Hauskaa reissua!

Barnes & Noblea ei ole, eikä ole ikinä ollut Lontoossa tai muuallakaan. Briteissä.

Vierailija
75/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin siitä millainen Notting Hill oli ennen sen yhden leffan aikaansaamaa kuuluisuutta. Asuimme siellä kun olin lapsi. Sen leffan jälkeen alkoi turisteja pyöriä kaduilla varmaan päivittäin ja etsiä kiitä kuvauspaikkoja ja yrittivät kuvata naapuruston ikkunoista sisään.

Siellä oli tosi karibialainen meno vielä 90-luvun alussa, nythän sieltä ei irtoa edes koirankoppia alle miljoonan.

Vierailija
76/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni kiinnostaisi Westminster Abbey. Onko täällä kenelläkään kokemusta?

Mä olen käynyt siellä muutaman kerran joulujumalanpalveluksessa, mielestäni se pääsee parhaiten oikeuksiinsa silloin kun siellä on kirkonmenoja ja kuoro laulamassa. Turistina en viitsisi mennä.

Vierailija
77/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistot kivoja, sellaiset joissa ei kävellä kilometritolkulla ja eläintarha. Kirjakauppa, se iso. Jossain oli pikkuputiikki 90-luvulla, oli talojen välissä kolo ja tilaa, jopa luontoa. Hyviä maisemia kannattaa hakea.

Vierailija
78/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futismatsiin. Ihan erilainen maailma kuin meidän potkupallopelit. Oli aikanaan hieno reissu kun saatiin päähämme mennä katsomaan Charity Shield ottelua vanhalle Wembleylle 60000 muun kanssa.

Vierailija
79/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victoria&Albert museo ja National Gallery sekä

National Portrait Gallery minun suosikit. Kannattaa tsekata myös musikaalit, kävin katsomassa Moulin Rougen- oli upea!

Vierailija
80/96 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan ole käynyt erikseen katsomassa mitään nähtävyyksiä vaikka olen asunut yhteensä melkein 10 vuotta Lontoossa.

Orjanako olet siellä ollut, vai mikset ole käynyt missään?

Lapsena kävin koulua ja harrastuksissa ja aikuisena kävin töissä. Ihan perusarkea siis.

Ja koulun kanssa ei koskaan tehty luokkaretkiä museoihin, Toweriin, Hampton Courtiin tms?

Onneksi ajat on tuosta muuttuneet mun lasten koulussa on joku retki joka lukukaudella (joita on siis kolme vuodessa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi