Lontoossa käyneitä? Mitä nähtävyyksiä näit ja mitä suosittelet?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puistot ehdottomasti! Lontoossa on ihania vehreitä puistoja. Jokiajelu Thamesilla. Kaksikerrosbussilla ajelu. Towerin linna ja London Bridge. Kahvilat ja kirjakaupat. Ruokatorit. Musikaalit.
Lontoossa on vaikka mitä!Mitä näkemistä London Bridgessä on? Ruma 60-luvun betonisilta.
No ehkäpä sinä viisastelija tajusit, että tarkoitin Tower Bridgeä. Nämä siltojen nimet menevät helposti sekaisin, varsinkin kun kaikissa "London Bridge is falling down" -teksteissä ja kappaleissa taustakuvana tavataan esittää Tower Bridge.
Aiemmin mainitut museot ja Tate Gallery.
Vierailija kirjoitti:
Käy katsomassa joku musikaali. Vaikka Book of Mormon. Lontoossa on ihan hirveästi tekemistä, mene kohteisiin, jotka sinua kiinnostavat. Itse käyn usein Kew Gardensissa ja V&A:ssä.
Joo, Book of Mormon on hulvaton! V&A on kanssa mahtava ja samoin Tate Modern, molemmissa perusnäyttelyt ovat ilmaisia ja etenkin V&A:n erikoisnäyttelyt puolusteaan vaikuttavat kiinnostavilta (anon vaikuttavat, koska en itse ole päässyt niitä näkemään).
En oikeastaan ole käynyt erikseen katsomassa mitään nähtävyyksiä vaikka olen asunut yhteensä melkein 10 vuotta Lontoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet tyypillinen vauvapalstailija, nauttisit varmasti vierailusta kohteeseen Bethlem Museum of the Mind, eli Bedlam. Hulluuden historiaa ja hoitoa.
Sinähän sen tiedät.
No todellakin. En tosin ole itse käynyt, mutta saatan hyvin ensi kerralla Lontoossa käydessäni käydä. Bedlamilla on todella mielenkiintoinen historia ja kirjallisuutta paljon lukeneena se on tuttu paikka mm. viktoriaanisten kirjoittajien töistä. Esiintyy myös usein historiallisissa tv-draamoissa, esim. Penny Dreadfulissa ja Taboossa oli paljon pätkiä Bedlamissa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Bedlam
Vastaavia vähemmän tunnettuja museoita ja kiinteistöjä on Lontoossa paljon.
Ylihinnoiteltu. Muslimeja koko kaupunki täynnä. Ei ole enää aitoa Brittiläisyyttä. Pelkkää wokea ja säkkejä kaduilla.
Sama kuin kuin kävisi Pakistanissa. Yhtä Brittiläinen nykyään.
Harvoin näkee Lontoossa enää aitoja Brittejä.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin kuin kävisi Pakistanissa. Yhtä Brittiläinen nykyään.
Et ole sitten Sheffieldissä käynyt. Siellä on sellaisia alueita, missä ei tule yhtään valkoihoista vastaan moneen kilometriin. Talot kuin pommin jäljiltä (kirjaimellisesti, osia seinistä puuttuu, kattoja romahtanut) ja ainoa bisnes kulmakaupat ja National Bank of Pakistan.
Campdeniin karibialaisen pikimustan turistihuijattavaksi.
"Mitään hyötyä Brexitistä ei Britannialle ole ollut."
Voisitko avata tätä lisää? Perustelut?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä he ovat ihan aitoja brittejä. Jos etsit vain etnisiä englantilaisia tai skotteja, ehkä kannattaa etsiä muualta.
Vierailija kirjoitti:
En oikeastaan ole käynyt erikseen katsomassa mitään nähtävyyksiä vaikka olen asunut yhteensä melkein 10 vuotta Lontoossa.
Orjanako olet siellä ollut, vai mikset ole käynyt missään?
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiset museot, niihin kannattaa ehdottomasti mennä jos kiinnostaa. Sitten kaikki ihanat kahvilat, ravintolat ja oma suosikki Camden market
Onhan ne ilmaisia, että köyhätkin pääsee sisälle. Mutta aika juntti on sellainen vierailija, joka ei mitään lahjoita keräykseen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä päin liikut mutta kyllä niitä ihan joka puolella näkyy, toki aina ei voi ulkonäöstä päätellä kenenkään brrilläisyytä.
T:Lontoossa asuva
Vierailija kirjoitti:
Imperial War Museum
Ja jos sotahistoria kiinnostaa niin kannattaa tsekata myös National Army Museum Chelseassa
Vierailija kirjoitti:
"Mitään hyötyä Brexitistä ei Britannialle ole ollut."
Voisitko avata tätä lisää? Perustelut?
En ole tuo keneltä kysyin mutta Briteissä asuvana en ole vielä keksinyt yhtäkään hyötyä. Eikä kukaan ole sellaista minulle osannut kertoa kun olen kysynyt.
Ja tämä oli yllätys?