Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lukiota käyvien ahdistelupäiväkirjat

Vierailija
02.09.2023 |

Olipa taas mieltäylentävää luettavaa. Toivottavasti moni mies lukee jutun ja tuntee piston sydämessään.

Jättäkää nuoret naiset ja tytöt rauhaan.

Kommentit (1453)

Vierailija
41/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät tuomitse tällaista tiktokteinien kuolaamista saati ahdistelua? Eniten hämmästyttää ihmiset, jotka syyttävät teinejä/lapsia siitä, että heitä ahdistellaan. Emmehän me laita esimerkiksi ihmisille kuonokoppaa vaan purevalle koiralle. 

Miten niin ei tuomitse? Tämän palstan perusteellako teet tämän tulkinnan?

Vierailija
42/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näitä asioita käsitellään kotona ja kouluissa? Millaista seksuaalikasvatusta nuoret saavat? Minulla ei ole lapsia, joten en tiedä.

Tuon kouluterveyskyselyn tulokset ovat kyllä huolestuttavia. Miehet ovat käytöksessään rajattomia. Muistan sen kyllä omastakin nuoruudestani. Tuntui ettei omilla mielipiteillä ja tahdolla ollut mitään merkitystä. Ahdistelivat, koska halusivat ja pystyivät, minusta välittämättä.

Kyllä tyttö voi laittaa rajat! Ihan vaan turpa kiinni tai ylimielinen nauru tehoaa. Älkää nyt väittäkö, että ei muka voi.,Just sillä annatte vallan niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvät tissit on aina törkeä kommentti, mutta onhan se törkeämpi, jos sen sanoja on mun faijan ikänen. Se on vanhempi ja kokeneempi ja kaikkein pystyvimmässä asemassa. Oman ikäiselle on helpompi haistattaa vitut."

Siinä kassaneitejä jututtaville palstasedille. Ottakaa kestohaistatteluna ja antakaa niiden tyttöjen olla rauhassa.

Mikä on pystyvin asema?

En tiedä, mutta mitä olet mieltä siitä, että keski-ikäiset miehet häiriköivät seksuaalisesti lukiolaistyttöjä näiden ollessa töissä?

Tää on mielenkiintoinen ilmiö, josta ei minun elämänpiirissäni ole mitään havaintoa. Olen 29v nainen, normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, istunut kaupan kassalla melkein 13 vuotta tai enää en tee kuin satunnaisesti niitä töitä, mutta koskaan ei tavallinen keski-ikäinen mies ole häiriköinyt seksuaalisesti. On sanottu ole hyvä ja kiitos ja hyvää päivänjatkoa jne. Enemmän ongelmia on ollut humalaisista nuorista naisista, omanikäisistä. Naisen huutama "saatanan lehmä" ei ole seksuaalista ahdistelua, se on itseilmaisua?

Eli koska sinua ei ole ahdisteltu kaupan kassalla niin muut nuoret naiset selvästi valehtelevat joka paikassa, jossa seksuaalisen ahdistelun yleisyyyttä tuodaan ilmi? Olet ollut onnekas.

Vierailija
44/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimikaa itse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näitä asioita käsitellään kotona ja kouluissa? Millaista seksuaalikasvatusta nuoret saavat? Minulla ei ole lapsia, joten en tiedä.

Tuon kouluterveyskyselyn tulokset ovat kyllä huolestuttavia. Miehet ovat käytöksessään rajattomia. Muistan sen kyllä omastakin nuoruudestani. Tuntui ettei omilla mielipiteillä ja tahdolla ollut mitään merkitystä. Ahdistelivat, koska halusivat ja pystyivät, minusta välittämättä.

Kyllä tyttö voi laittaa rajat! Ihan vaan turpa kiinni tai ylimielinen nauru tehoaa. Älkää nyt väittäkö, että ei muka voi.,Just sillä annatte vallan niille.

Minä olin arka, ujo ja pelokas tyttö, jolle oli opetettu, että aikuisia kategorisesri kunnioitetaan.

Älkää opettako sitä lapsillenne.

Vierailija
45/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet eivät tuomitse tällaista tiktokteinien kuolaamista saati ahdistelua? Eniten hämmästyttää ihmiset, jotka syyttävät teinejä/lapsia siitä, että heitä ahdistellaan. Emmehän me laita esimerkiksi ihmisille kuonokoppaa vaan purevalle koiralle. 

Nykystandardi tuntuu olevan että joka-ainoa väärin oleva asia pitää tuomita joka ainoassa lauseessa tai muuten voidaan tulkita että puhuja hyväksyy kaikki ne asiat mitä ei nyt sitten muistettu tuomita kun suu avattiin.

Toisaalta kukas sitä käskee noudattamaan kaikenmaailman selkeästi seinähullujen keksimiä päättömiä standardeja. 

Vierailija
46/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon mitä ilmaiseksi oli luettavissa niin olipas naurettavaa valitusta turhasta.

Ensimmäinen setämies ilmoittautui. 

Tietenkin nämä tuntuvat sinusta turhalta, koska et ole tullut ahdistelluksi 10-vuotiaasta sillein, että aikuiset joiden pitäisi olla turvallisia, ahdistelevatkin sinua. 

Tuota kannattaisi jokaisen aikuisen miehen tosissaan miettiä.

Miksi minun pitäisi sitä sen enempää mietiskellä, jos moinen toiminta on minusta ehdottoman väärin ja sellaiset ihmiset herättävät minussa suurta inhoa?

M22

Vierailija
47/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä on taas kalikat kalahdelleet.

Vierailija
48/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimikaa itse kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin arka, ujo ja pelokas tyttö, jolle oli opetettu, että aikuisia kategorisesri kunnioitetaan.

Älkää opettako sitä lapsillenne.

Ahdistelu ei riipu uhrin vaan ahdistelijan käytöksestä. Uhri ei valitse ahdistelua koskaan. Se on aina ahdistelijan valinta ja vain hän voi sen lopettaa.

Vierailija
49/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon mitä ilmaiseksi oli luettavissa niin olipas naurettavaa valitusta turhasta.

Ensimmäinen setämies ilmoittautui. 

Tietenkin nämä tuntuvat sinusta turhalta, koska et ole tullut ahdistelluksi 10-vuotiaasta sillein, että aikuiset joiden pitäisi olla turvallisia, ahdistelevatkin sinua. 

Tuota kannattaisi jokaisen aikuisen miehen tosissaan miettiä.

Miksi minun pitäisi sitä sen enempää mietiskellä, jos moinen toiminta on minusta ehdottoman väärin ja sellaiset ihmiset herättävät minussa suurta inhoa?

M22

No sitten älä mieti. Toivottavasti moni muu mies miettii, eikö niin?

Vierailija
50/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvät tissit on aina törkeä kommentti, mutta onhan se törkeämpi, jos sen sanoja on mun faijan ikänen. Se on vanhempi ja kokeneempi ja kaikkein pystyvimmässä asemassa. Oman ikäiselle on helpompi haistattaa vitut."

Siinä kassaneitejä jututtaville palstasedille. Ottakaa kestohaistatteluna ja antakaa niiden tyttöjen olla rauhassa.

Mikä on pystyvin asema?

En tiedä, mutta mitä olet mieltä siitä, että keski-ikäiset miehet häiriköivät seksuaalisesti lukiolaistyttöjä näiden ollessa töissä?

Tää on mielenkiintoinen ilmiö, josta ei minun elämänpiirissäni ole mitään havaintoa. Olen 29v nainen, normaalivartaloinen ja tavallisen näköinen, istunut kaupan kassalla melkein 13 vuotta tai enää en tee kuin satunnaisesti niitä töitä, mutta koskaan ei tavallinen keski-ikäinen mies ole häiriköinyt seksuaalisesti. On sanottu ole hyvä ja kiitos ja hyvää päivänjatkoa jne. Enemmän ongelmia on ollut humalaisista nuorista naisista, omanikäisistä. Naisen huutama "saatanan lehmä" ei ole seksuaalista ahdistelua, se on itseilmaisua?

Eli koska sinua ei ole ahdisteltu kaupan kassalla niin muut nuoret naiset selvästi valehtelevat joka paikassa, jossa seksuaalisen ahdistelun yleisyyyttä tuodaan ilmi? Olet ollut onnekas.

Todisteiden puute ei ole todiste sen paremmin asian puolesta kuin sitä vastaankaan.

Prosessi toimii muutenkin siten että koska sinä tässä esität väitteen tarinasi muodossa niin sinun tulee todistaa se oikeaksi eikä muiden vääräksi. 

Vierailija
51/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä minä olen uhri, olen nuori ja avuton, vanhempi mies on korkeammassa asemassa ja kokeneempi, en voi tehdä mitään jne.

Ihan oikeasti, minä te oikein pidätte jotain lähikaupan Penaa, joka tulee sössöttämään tökeröä iskuyritystä? Kannattaa vastata napakasti takaisin tuollaiselle surkimukselle. Ja jos se ei auta, ilmoittaa pomolle/poliisille. Johan luulisi noiden idioottienkin tajuavan, ettei sinulle tulla aukomaan päätään.

Vierailija
52/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta ujommat miehet eivät uskalla jutella naisille ollenkaan, kun mikä tahansa voidaan ymmärtää ahdisteluksi.

Ja syntyvyys laskee laskemistaan, koska parisuhteita ei synny.

Vierailija
53/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palsta, kommenttiosiot ja tietenkin reaalimaailma, koska ahdistelun annetaan vaan jatkua eikä siihen puututa. Pahimmat jopa kommentoi "kunpa olisin ollut minä", jos siis ahdisteluna on ollut poika. Toki netissä mielipiteet ovat polarisoituneet, enkä niistä tee erityisemmin päätelmiä. 

Vierailija
54/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pojille polttoainetta naisilta itseltään: "Mä tykkään, että mies niinkuin ottaa, mitä se haluaa. En halua, että mies on sellainen tossukka, joka ei uskalla lähestyä naista ja osoittaa kiinnostustaan. Sitä paitsi, jos mies odottaa mun lähestyvän, niin se on sit kyllä ihan perässävedettävä suhteessakin".

Eli edelleen odotetaan, että mies on röyhkeä, dominoiva ja ottaa naisen niin halutessaan.

Eli eivätkö miehet (pojat) osaa olla olematta tossukoita ilman, että ahdistelisivat huomattavasti nuorempia naisia/tyttöjä? Miksi? Miksi naiset taas osaavat olla ei-tossukoita ilman, että heidän tarvitsee ahdistella huomattavasti nuorempia poikia?

Koska naiset ovat paljon parempi sukupuoli, kuin miehet. Miehet ovat vältettäviä hirviöitä. Valista tästä kaikkia!!

Vierailija
55/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpä on taas kalikat kalahdelleet.

Palstalla kalahtelee lähinnä kukkahattuvasurit, ihan aiheesta riippumatta. Nuo täällä herkeää hetkessä solvaamaan muita, oli aihe mikä tahansa. 

Vierailija
56/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta ujommat miehet eivät uskalla jutella naisille ollenkaan, kun mikä tahansa voidaan ymmärtää ahdisteluksi.

Eikö kotona opetettu normaalia kommunikointia? Siihen ei kuulu kaupan henkilökunnan tissien kommentointi tai seksiehdotukset heille. Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.

Vierailija
57/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista saada tutkimustietoa, kuinka paljon erityisesti suomalaisten miesten kohdalla naisten ahdisteluun vaikuttaa alkoholi. En usko mitenkään, että suomalainen 30-vuotias Miikka menisi tuolla kadulla yksin ollessaan selvinpäin lääppimään nuoria naisia. Kuningas alkoholi tässäkin on keskeisesti mukana.

Vierailija
58/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä minä olen uhri, olen nuori ja avuton, vanhempi mies on korkeammassa asemassa ja kokeneempi, en voi tehdä mitään jne.

Ihan oikeasti, minä te oikein pidätte jotain lähikaupan Penaa, joka tulee sössöttämään tökeröä iskuyritystä? Kannattaa vastata napakasti takaisin tuollaiselle surkimukselle. Ja jos se ei auta, ilmoittaa pomolle/poliisille. Johan luulisi noiden idioottienkin tajuavan, ettei sinulle tulla aukomaan päätään.

Jollekin huumehörhölle tai juopolle napakka vastaus voi provosoida väkivaltaisuuteen. Se ei ole niin yksinkertaista. Kuljen linja-autolla töihin ja pysäkillä iltaisin paljon näitä päihdeongelmaisia. Kun tulevat juttelemaan, pitää osata ilmapiiri pitää kepeämpänä, jutella luonnosta ja tieteestä ja hakeutua tarkoituksenmukaisesti äidilliseen ja aikuismaiseen rooliin. 

Vierailija
59/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kotona opetettu normaalia kommunikointia? Siihen ei kuulu kaupan henkilökunnan tissien kommentointi tai seksiehdotukset heille. Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.

Olet todella optimistinen poikien kasvatuksesta. Kukaan ei opeta poikia keskusteluun, kommunikointiin tai erityisesti naisen lähestymiseen romanttisessa mielessä.

Vierailija
60/1453 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ahdisteltu teininä juuri ollenkaan mutta siinä 22 vuotiaana alkoikin ihan urakalla. Mäpäs sanonkin vastaan ja siitähän nämä "miehet" ei tykkää. Sönköttävät aina jotakin pas kaa. Ihan sairaan ärsyttävää. Itsestäni on ainakin tullut hieman miesvihamielinen.

N26

Se ei ole oikein, että vihaat koko sukupuolta joidenkin ääliöiden takia. Minä olen tavannut monta asiallista ja oikein mukavaa miestä, joiden kanssa olen sittemmin ystävystynytkin. Toki myös näitä törkyturpia. Ei kaikki miehet ole tuollaisia. Ikävää, että olet kokenut tuollaisia asioita.