Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloittava yrittäjä! Varo, kun Suomen Yritysrekisteristä soitetaan.

Vierailija
01.09.2023 |

Suomen yritysrekisteristä soitettiin aikaisin aamulla. Olin rekisteröinyt yritykseni edellisenä iltana. En ymmärtänyt vasta heränneenä, että puhelu oli kaupustelusoitto ja tarkoitus oli kaupata Suomen yritysrekisterin asiakkuutta. Menin lankaan. Lasku tuli parin päivän päästä. Tuli myös uusi soitto, jossa kerrottiin, että sinua on huijattu ja olet saanut laskun Suomen yritysrekisteristä. Älä maksa laskua. Meillä on palvelu, jossa autamme sinua laskun mitätöimisessä. Palvelu maksaa 250€. Tässä vaiheessa tajusin, että tämäkin puhelu on huijaus ja haistatin soittajalle pitkät.

Selvitin asiaa ja sain kuulla, ettei yrittäjällä ole samaa suojaa kuin yksityisellä ihmisellä eli 14 päivän palautusoikeutta. Näitä tällaisia firmoja on Suomessa pari sataa, jos ei ylikin. Kikkailevat sopimuksia kertomatta mitä ovat myymässä ja mikä on hinta. Huijattuja on paljon, tuhansia ja tuhansia, mutta mitään muka ei kannata tehdä kuin nöyrästi maksaa lasku. Mutta eihän se noin voi mennä. Miksi tätä toimintaa ei ole saatu pysäytettyä, tämä on jatkunut netistä lukemani mukaan vuosikausia. Prh ei varoittelee rekisteröijiä, ei anna ohjeita, ei mitään, vaikka heillä tämä ongelma on tiedossa. Todella outoa, että huijaaminen saa vain jatkua ja jatkua. Pitäisi kai myynnistä jokin kirjallinen sopimusehdotus tulla?

https://www.yrittajat.fi/uutiset/suomen-yritysrekisteri-vihastuttaa-jal…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen kautta ei kannata ostaa mitään palvelua. Mitään lakivelvoitteista ei puhelinmyyjä voi tarjota. Kun perustat sen toiminimen, niin maksat sen 60e (tai 110? jos olet ihan mummo). Muuta et maksa, etkä osta puhelimen kautta vakuutuksia ennen kun olet tehnyt päätösen ja itse otat yhteyttä.

Vierailija
2/21 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen yritys piinaa minua yhä 3v huijauksensa aloittamisen jälkeen, vaikka olen riitauttanut laskun ja vaatinut puhelutallennetta itselleni. Uhkailevat milloin milläkin. Miten voivat saada toimia? Naisyrittäjät-ryhmässä n. parin kuukauden välein epätoivoisia viestejä huijatuksi tulleilta yrittäjiltä. Milloin tälle tulee loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa tätä

Vierailija
4/21 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä sitoudu _mihinkään_ puhelimessa! Sano, että lähettävät sähköpostia ja tutustut rauhassa. Noita huijarifirmoja on kymmeniä ja ulkomailla lisää.

Vierailija
5/21 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan tein firman rekisteröinnin kirjanpitäjän kanssa. Tämä sanoi, että perustamisasiakirjoihin ei kannata laittaa puhelinnumeroa. Yllättäen ei ole kukaan soittanut. Postiluukusta kolahti kaksi mainoskirjettä, mutta siihen se jäi.

Vierailija
6/21 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ne toimii? Muistaakseni minua huijasivat yli 10 vuotta sitten ja silloin siitä oli ilmoiteltu lehdissä että on huijari joten otin jutun perusteella yhteyttä poliisiin ja kävin sitten heidän pyynnöstään tekemässä ilmoituksen asiasta paikan päällä. Mitään ei ole sen jälkeen kuulunut.

Vierailija
7/21 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita kaiken maailman huijareita on soitellut ja viestejä lähetellyt. Aloittavan yrittäjän on tärkeä muistaa että yrittäjänä ei tosiaan ole samanlaista suojaa kuin taviksena eikä mitään pidä sopia ilman että on selvittänyt asian perin pohjin.

Vierailija
8/21 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö nämä porskuttaa? Tämähän on jo vuosia vanha huijaus!

Vierailija
9/21 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taistellaan samassa tilanteessa, myös huijatuksi olen tullut saman firman toimesta. Miten olette edenneet asian kanssa ja oletteko lopulta maksaneet laskun? päässyt eroon huijareista? Luonne ei anna periksi maksaa euroakaan tuollaisille huijareille. Juuri toiminimen avanneena en halua firman nimeäkään pilata. Mitä tehdä?

Vierailija
10/21 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle kävi vastikään ihan sama. Miten tämä voi olla laillista? Miksi heidän toimintaansa ei lopeteta? Raukkamaista huijausta jolla saavat rahaa yrittäjiltä jotka yrittävät vain teettää elantonsa. Eikö tälle voi kukaan mitään?

Vierailija
11/21 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto aikaisin aamulla. Bla-bla-joku registeri... Luulin, että ne ovat viranomaisia. Sain laskun parin päivän päästä. Kun ymmärsin, et se on joku outoa palvelua tarjova firma, lähetin reklamaation. Sitten on tullut negatiivinen vastaus: "emme pysty perua sen". Ok. Mutta mä tiesin jo, et ne ovat hujarit ja lasku jäi maksamatta. Ei ole tapahtanut mitään. Pari päivä sitten tarkistin omat luottotiedot, ne ovat kunnossa. 

Vierailija
12/21 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, niin. Unohdin sanoa, et se tapahtui 4 vuotta sitten.

Vierailija
13/21 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä sitoudu _mihinkään_ puhelimessa! Sano, että lähettävät sähköpostia ja tutustut rauhassa. Noita huijarifirmoja on kymmeniä ja ulkomailla lisää.

Mutta ah, kun joku väittää sinun sitoutuneen, vaikka et ole sitoutunut. Sinua painostetaan maksamaan toistuvilla uhkailuilla...

Vierailija
14/21 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkana saa olla. Yrittäjillä ei ole samaa suojaa mitä kuluttajilla. Esim. määräaikaisten sopimusten ketjuttaminen automaattisesti on kuluttajille kielletty. 

Vierailija
15/21 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ah, kun joku väittää sinun sitoutuneen, vaikka et ole sitoutunut. Sinua painostetaan maksamaan toistuvilla uhkailuilla...

Aiheettomasta laskusta kannattaa heti tehdä reklamaatio.

Vierailija
16/21 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen yritys piinaa minua yhä 3v huijauksensa aloittamisen jälkeen, vaikka olen riitauttanut laskun ja vaatinut puhelutallennetta itselleni. Uhkailevat milloin milläkin. Miten voivat saada toimia? Naisyrittäjät-ryhmässä n. parin kuukauden välein epätoivoisia viestejä huijatuksi tulleilta yrittäjiltä. Milloin tälle tulee loppu.

Joku vois oikeasti kertoa miten noista pääsee eroon.

Vierailija
17/21 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun siinä ei sanota suoraan että ollaan myymässä jotain palvelua, vaan minullekin soitettiin niin, että muka haluttiin tarkistaa yhteystiedot. Onneksi tajusin jostain sivulauseesta kysyä maksaako se jotain. Ja kun kieltäydyin, soittaja nälvi että mistä meinasit saada asiakkaita jos tiedot ei näy missään.

Vierailija
18/21 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku vois oikeasti kertoa miten noista pääsee eroon.

Jos epäilyttää puhelu, niin sanot pidemmittä puheitta, että 'odota laitan nauhoituksen päälle' jasen jälkeen tiuksati 'en tilaa mitään'. Toimii, laitat tai et nauhoitusta.

Vierailija
19/21 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisi Kokoomus nämä huijarit kuriin.

Nämä huijarit porskuttaa vaan. Tuttu juristikin yritti ottaa yhteyttä, mutta totesi, että menee vaikeaksi. 

Omasta kokemuksesta jo vuosia, mutta vieläkin harmittaa.

Vierailija
20/21 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petosta ne vaikuttavat yrittävät. Huijareille ei tule maksaa mitään. Vaatikaa aina puhelutallenne, sillä kirjallinen kooste tuskin pitää paikkaansa. Ilmoitus poliisille petoksen yrityksestä. Jos puhelutallennetta ei toimiteta kokonaisuudessaan tai lainkaan, niin ilmoitus GDPR rikkomuksesta tietosuojavaltuutetulle! Siitä voi sakottaa huijareita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän