Tuttava oli tiputtaa leukansa, kun kerroin etten tee ruokaa vaikka olen äiti-ihminen
Kommentit (66)
Minä teen kaiken itse, lukuun ottamatta niitä paria kertaa vuodessa, jolloin syödään ulkona. En erityisemmin nauti ruoanlaitosta ja olen vähän kateellinen. Olisipa mullakin varaa ostaa eineksiä tai woltata. Yritän motivoida itseäni sillä, että ainakin ruoka on itse tehtynä terveellisempää, jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin syödään melkein vaan valmisruokaa, ei oo kukaan ihmetellyt, mummolassa saavat itsetehtyä ruokaa
Ja aikanaan lapsenlapsesi tulevat mummolaan, niin syövät pelkkiä eineksiä?
Heidän lapsensa aikanaan syövät mummolassa sitten ehkä pelkkiä lisäaineita suoraan purkista.
Ihanaa, kun sukupolvet soljuvat.
Mä söin lapsuudessani mummolassa pelkkiä eineksiä tai käytiin ravintoloissa syömässä. Mun mummoni ei tehnyt itse ruokaa. Kiireisimpinä työvuosinaan sillä oli avustaja, joka kokkas. Silloin mulle ei ollut juurikaan aikaa.
Ei tämäkään ole mikään sukupolvikokemus, kuten ei munkaan lapsuusmuistot.
Ihanaa nähdä, että en ole ainoa. Tosin en ole mikään äiti-ihminen, minusta tuskin olisi sellaiseen.
Tänään paistoin 10 kananmunaa ja söin leivän ja veden kanssa. Pistin loput kahdeksan munaa jääkaappiin, niin voin sitten popsia niitä pitkin viikonloppua. En ole ikinä osannut "laittaa" ruokaa.
Ostan yleensä isoja pakaste eineksiä ja syön niitä pitkin viikkoja sekä leipää tulee syötyä n. pussia 1-2 viikossa. Kurkkua ja juustoa jaksan viipaloida.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kaiken itse, lukuun ottamatta niitä paria kertaa vuodessa, jolloin syödään ulkona. En erityisemmin nauti ruoanlaitosta ja olen vähän kateellinen. Olisipa mullakin varaa ostaa eineksiä tai woltata. Yritän motivoida itseäni sillä, että ainakin ruoka on itse tehtynä terveellisempää, jos ei muuta.
Miten niin varaa? Osta isoja eines paketteja kerralla esim. pakaste altaissa myydään 1kg pyttipannua ja siihen kylkeen kananmunnaa.
1 kg pyttipannua maksaa 2,25 meidän lähimmässä S-marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään tee. Ruuanlaitto on meillä miehen homma.
Mulla ei ole miestä.
Ap
Syödäänkö teillä ruokaa?
Syödään joka päivä useammankin kerran.
Ap
Eli eineksiä? Vai jostain tilattua?
Täälläpäin myydään kaupoissa todella paljon kaikkea valmista ruokaa, muutakin kuin eineksiä. Ja aika usein otan ResQ sovelluksen kautta jotain, harvoin tilataan pizzaa tms.
Ap
Ei ne kaupoissa myydyt ruuat ole sen terveellisempiä kuin eineksetkään, vaikka niissä lukis kotiruokaa tms.
Massatuotantoa kuitenkin. Ei siellä ole takahuoneessa mitään tyyppiä keittämässä soppaa tai tekemässä lihapullia muutamalle niitä ostavalle asiakkaalle.
Miksi sanot näin, kun et kerran tiedä asiasta mitään. Monessa kaupassa on nykyään tarjolla ihan oikeita valmiita ravintola-annoksia, ja sushin tekijöitä ihan paikan päällä. Ja aivan yhtä ravitsevia ovat kuin ne sinunkin hiki otsalla tekemäsi ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa nähdä, että en ole ainoa. Tosin en ole mikään äiti-ihminen, minusta tuskin olisi sellaiseen.
Tänään paistoin 10 kananmunaa ja söin leivän ja veden kanssa. Pistin loput kahdeksan munaa jääkaappiin, niin voin sitten popsia niitä pitkin viikonloppua. En ole ikinä osannut "laittaa" ruokaa.
Ostan yleensä isoja pakaste eineksiä ja syön niitä pitkin viikkoja sekä leipää tulee syötyä n. pussia 1-2 viikossa. Kurkkua ja juustoa jaksan viipaloida.
Teithän sä just ruokaa. Paistoit kymmenen kanamunaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
Syödäänkö teillä ruokaa?
Ap
Täälläpäin myydään kaupoissa todella paljon kaikkea valmista ruokaa, muutakin kuin eineksiä. Ja aika usein otan ResQ sovelluksen kautta jotain, harvoin tilataan pizzaa tms.
Ap
Ei ne kaupoissa myydyt ruuat ole sen terveellisempiä kuin eineksetkään, vaikka niissä lukis kotiruokaa tms.
Massatuotantoa kuitenkin. Ei siellä ole takahuoneessa mitään tyyppiä keittämässä soppaa tai tekemässä lihapullia muutamalle niitä ostavalle asiakkaalle.
Miksi sanot näin, kun et kerran tiedä asiasta mitään. Monessa kaupassa on nykyään tarjolla ihan oikeita valmiita ravintola-annoksia, ja sushin tekijöitä ihan paikan päällä. Ja aivan yhtä ravitsevia ovat kuin ne sinunkin hiki otsalla tekemäsi ruoat.
Koska olen kokki ja teen massatuotantona ruokaa kauppoihin. Tietyt lainalaisuudet vaan kuuluu siihenkin kokkaamiseen, että tavara säilyy. Esim runsas suolaisuus.
Sushin tekijöitä on paikanpäällä juu. Kysäses joskus mitä kaikkea siihen riisiin laitetaan ja kuinka terveellistä se on. :)
Viisas pääsee vähemmällä. Ei sitä ruokaa pidäkään itse tehdä, jos ei syystä tai toisesta halua tehdä. Typeräähän se olisi itseään kiusata, kun ei ole mikään pakko.
Miksi et ruokaa valmista.
Perunoita, makaronia, riisiä, salaatteja kera broilerin, jauhelihan, kokolihan, kalan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
Syödäänkö teillä ruokaa?
Ap
Ap
Koska olen kokki ja teen massatuotantona ruokaa kauppoihin. Tietyt lainalaisuudet vaan kuuluu siihenkin kokkaamiseen, että tavara säilyy. Esim runsas suolaisuus.
Sushin tekijöitä on paikanpäällä juu. Kysäses joskus mitä kaikkea siihen riisiin laitetaan ja kuinka terveellistä se on. :)
Oikeita ravintola-annoksiakin myydään marketissa. Niissä ei ole säilöntäaineita. Ne on tarkoitettu syötäväksi samana päivänä.Taisi tulla korona aikaisena keksintönä kauppojen ja ravintoloiden yhteistyönä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
Missä lapsen isä on?
Asuu uuden (kokkaavan) vaimon kanssa.
Ap
Enpä yhtään ihmettele, että vaihtoi, jos kokkaava nainen oli tarjolla.
Minä jätin hänet.
Ap
Miksi? Mitä vikaa hänessä oli?
Todella huonosta lapselle, kun ei pääse näkemään normaalia arkea, jossa laitetaan ruokaa. Aikuisena ostaa sitten eineksiä, ei opi rahankäyttöä jne.
Onko tuollainen jatkuva ravintolaruoan ja eineksen sekoitus edes terveellistä kasvavalle lapselle? Ravintolaruoassa käytetään paljon enemmän suolaa ja voita kuin kotiruoassa. Eineksissä ja muissa valmiina ostettavissa ruoissa on lisäaineita yms. Syöttekö edes tarpeeksi kasviksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
Syödäänkö teillä ruokaa?
Ap
Ap
Kotiruoka onkin automaattisesti terveellistä, kun sitä tehdään vaan pieni määrä :D Ihania aivoituksia täällä. Lihapullista tulee epäterveellisiä, kun niitä tehdään 20 kpl sijaan 200 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Todella huonosta lapselle, kun ei pääse näkemään normaalia arkea, jossa laitetaan ruokaa. Aikuisena ostaa sitten eineksiä, ei opi rahankäyttöä jne.
Onko tuollainen jatkuva ravintolaruoan ja eineksen sekoitus edes terveellistä kasvavalle lapselle? Ravintolaruoassa käytetään paljon enemmän suolaa ja voita kuin kotiruoassa. Eineksissä ja muissa valmiina ostettavissa ruoissa on lisäaineita yms. Syöttekö edes tarpeeksi kasviksia?
Niin just. Ruoanlaittotavat periytyy sellaisenaan jälkipolville. Eikun miten se menikään..
Mun äiti teki (ja tekee) kaikki ruoat, leivät ja leipomukset itse. Jostain kumman syystä nämä tavat eivät ole siirtyneet minulle.
Ps. Aika harva kotioloissa mittailee suolan määrää, joten kotiruokien todellinen suolapitoisuus on täysi mysteeri. Niin kuin ylempänä jo lukeekin, niin se että ruoka on tehty kotona, ei tee siitä automaattisesti terveellistä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin varaa? Osta isoja eines paketteja kerralla esim. pakaste altaissa myydään 1kg pyttipannua ja siihen kylkeen kananmunnaa.
1 kg pyttipannua maksaa 2,25 meidän lähimmässä S-marketissa.
Meidän lähin S-market on 20 kilometrin päässä. Sitä pakastepyttäriä voi syödä, jos on nälänhätä, eikä mitään muuta syötävää. En tiedä, miten siihen lihan tapaiseen teurasjätteeseen saadaankin niin eltaantunut maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 kg pyttipannua maksaa 2,25 meidän lähimmässä S-marketissa.Meidän lähin S-market on 20 kilometrin päässä. Sitä pakastepyttäriä voi syödä, jos on nälänhätä, eikä mitään muuta syötävää. En tiedä, miten siihen lihan tapaiseen teurasjätteeseen saadaankin niin eltaantunut maku.
Joo. Jää minultakin ostamatta tuollainen. Lisäksi sitä pitäisi vielä käryttää hellalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
En ihmettele..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole miestä.
Ap
En ihmettele..
Miksi? Naisissa ei ole muuta tärkeää ominaisuutta kuin ruoanlaittotaito?
Ap