Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä liikuntaa harrastatte, varsinkin 50v täyttäneet?

Vierailija
01.09.2023 |

Mietin, panostanko kävelyn lisäksi kuntosaliin vai ryhmäliikuntatunteihin? Mistä olisi eniten "hyötyä"? Jooga/pilates, joogalates kinnostaa, samoin joku tanssillinen juttu. Mutta onko selkeä lihaskuntoharjoittelu järkevämpää? Neuvokaa, en ole näihin perehtynyt ja nyt halu muutokseen. Tuleeko teillä jumpattua kotona vai motivoiko kodin ulkopuolinen juttu enemmän?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67 v. Kävelyä 5-6 päivänä viikossa n. 8 000-10 000 askelta. Pyrin tekemään lihaskuntoliikkeitä aamuisin kotona parin kilon käsipainoilla n. 15 min. muina päivinä paitsi kahtena päivänä viikossa jolloin n. tunnin kuntisalitreenit. Lisäksi hulavanteen pyöritystä (1,5 kg painoilla) muina paitsi kuntosalipäivinä n. 15 min. Kävelyni on aika paljon hyötyliikuntaa eli käyn vähän pidemmällä kauppareissuilla ja periaatteena on kävellä kaikki asiointimatkat kävellen, mitään yhtä ja samaa reittiä en viitsi kävellä vaan vaihtelen reittejä ja kävelen joskus myös metsässä. En ota pulttia jos jonakin päivänä en ehdi harrastaa mitään liikuntaa. Tällä liikuntamäärällä ja terveellisellä syömisellä painoni on pysynyt ilman vaikeuksa kurissa vaikka sallin itselleni silloin tällöin ( 1-2 kertaa viikossa) kohtuudella herkkuja joita en yleensä muuten syö.

Pudotin painoa muutama vuosi sitten vajaat 20 kg.

Vierailija
22/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaston kirjoja ja kutomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
24/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely, kuntosali JA pilates. Miksi pitäisi valita vain yksi?

Vierailija
25/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49 vuotias ja olen allerginen kuntosaleille, ryhmäliikunnalle ja monelle muullekin vastaavalle harrastukselle. Niitä en siis edes ajattele.

Työni on fyysistä ja tässä tulee helposti 10 000 askelta päivässä, kumartelua, nostoja ja portaita riittää. Töiden jälkeen teen koiran kanssa kävelylenkkejä, marjastan, sienestän, vaellan luonnossa, hiihdän ja maastopyöräilen. Kuntoni ja terveyteni ovat hyvät.

Juurikin fyysistä työtä tekevän kannattaisi pitää erityisesti huolta lihaskunnosta.

Vierailija
26/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksista

T. Ap

Vierailija
27/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntosaliharjoittelu on tehokasta, mutta huomasin etten saa itseäni motivoitua siihen tarpeeksi, joten vaihdoin ryhmäliikuntatunteihin. Olen hyötynyt valtavasti näistä jumppatunneista, etenkin niistä, joissa hypitään ja muutenkin kehitetään nopeutta.  Kunto on kasvanut, vaikka olen 50v.

Mitä lajia suosittelet? Siis noita hyppy ym. juttuja, jotain tanssia?

Suosittelen kokeilemaan, mikä sopii itselle, koska oma innostus on tärkeää. Minulle sopii BodyCombat, jossa on paljon nopeutta vaativia iskuja ja potkuja ja paljon hyppyjä. Minulla siis oli puutetta tällaisessa kunnossa, mutta nyt kunto on jo kehittynyt. Tykkään myös tosi paljon steppilaudalla tehtävästä jumpasta.

Vierailija
28/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kanssa reipasta kävelyä noin 10 000 askelta päivässä. Pilates 2 kertaa viikossa. Sairastan fyysistä sairautta joka vaikeuttaa liikkumista. Pakko yrittää.

Vierailija
29/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali 4-5krt/vko, päälle kävelyä. Kesällä myös golf ja vaellus. Olen hyvässä kunnossa ja liikunta auttaa jaksamaan myös henkisesti paremmin vaativassa työelämässä.

Ikää 47v

Vierailija
30/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 treeniä viikossa kuntosalilla, pääsääntöisesti voimanostoliikkeitä ja niiden tukiliikkeitä.

Lisäksi juoksen kerran viikossa lenkin, ja kävelen paljon päivittäin.

N47

31/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä telkkarin eteen. 54vee. Kunto nousee ja paino putoaa eikä tarvitse minnekään lähteä. Samalla kun katsoo hyvää ohjelmaa niin jaksaa polkea kauemmin.

32/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49 vuotias ja olen allerginen kuntosaleille, ryhmäliikunnalle ja monelle muullekin vastaavalle harrastukselle. Niitä en siis edes ajattele.

Työni on fyysistä ja tässä tulee helposti 10 000 askelta päivässä, kumartelua, nostoja ja portaita riittää. Töiden jälkeen teen koiran kanssa kävelylenkkejä, marjastan, sienestän, vaellan luonnossa, hiihdän ja maastopyöräilen. Kuntoni ja terveyteni ovat hyvät.

Olet keksinyt päästäsi tuon allergian. Eikä toimi vitsinäkään.

Vierailija
33/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali 1-2 kertaa viikossa, talvella hiihto ja kävely, keväästä syksyyn hölkkä ja kävely, lentopallo 1-3 kertaa viikossa syyskuun alusta toukokuun puoleen väliin.  55N

Vierailija
34/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötykävelyä, joogaa, latin dancea, pilatesta, spinnua, kuntosalia ja kaikkea ryhmäliikuntaa.

Aijuu, lavis unohtui.

N62

Vierailija
35/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksu, maastaveto, kyykky. N41

Vierailija
36/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunto treeni 2-3 vkossa

Juoksen noin 25 km viikossa

Olen koukussa endorfiineihin, mitkä treenin jälkeen jyllää🥰

Ilman treeniä olen toooodella kiukkuinen akka.

N 54

Vierailija
37/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesijumppa, vesijuoksu, sauvakävely ja kuntosali.

Lähestyn viittäkymppiä.

Vierailija
38/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali 3 kertaa viikossa, olen käynyt säännöllisesti 10 vuotta.

Vierailija
39/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini on body pump, sen lisäksi kuntosalia, kävelyä, joogaa, tanssillisia tunteja.

Vierailija
40/46 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan jalkapalloa ja porukan nuorin on vilkas ja nopea 21v mies.

Teen maaleja, vasen laita. Jos on vain 6 henkeä treeneissä, koko kenttä käyttöön joka pelaajalle.

Lisäksi salitreeniä ja kävelyä. 

Penkki 150 kg

Puoli-Cooper 1550m (6min)

Spagaatti

-Herra 47v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä