Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutama sananen siitä miltä pettäminen petetystä tuntuu.

Vierailija
01.09.2023 |

Karita Tykän aviomiehen tilanteesta inspiroituneena ajattelin kertoa miltä hänestä tuntuu, tiedän tasan tarkkaan. Itse olen joutunut nimittän petetyn osan kärsimään. Kun puolison sivusuhde paljastui, oli olo epäuskoinen, tuskainen, ahdistunut, naurunalainen, vihainen, pettynyt, surullinen, järkyttynyt, pahoinvoiva.....eli koko kamalien tunteiden kirjo siinä hetkessä tuli koettua. Petetyn osa on suoraan sanottuna hirveä, varsinkin kun se toinen on niin rakas ja häneen on luottanut sokeasti. Voin kertoa että luottamus lentää sen sileän tien, eikä helposti palaudu, jos koskaan, ketään kohtaan. Pettämiskokemus seuraa seuraaviinkiin parisuhteisiin, niin rikki revitty petetty on.

Älkää lähtekö pettämään omaa puolisoa, siitä seuraa paljon pahaa. Erotkaa ensin vanhasta suhteesta. Mutta ellette eroa, olisi mielestäni kohtuus että maksatte sen pettämänne ihmisen terapiakulut, että hänestä voi ehkä jälleen kasvaa ehjempi ihminen tekojenne jälkeen.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole yhtään kyyninen. Mutta nyt ehkä vähän nauratti. Älkää nyt ihmiset aina uhreiksi heittäydy tässä elämän kirjossa.

Vierailija
2/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhtään kyyninen. Mutta nyt ehkä vähän nauratti. Älkää nyt ihmiset aina uhreiksi heittäydy tässä elämän kirjossa.

Etpä....Ilmeisesti et ole koskaan samaa kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vastikään kokenut saman. Nyt on tulevaisuus auki. Mihin suuntaan tästä lähdetään, onko ylipäätään mitään mahdollisuutta jatkaa. Menee koko elämä uusiksi.

Vierailija
4/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on enemmänkin kuvailevaa tekstiä, ehkä ihan viimeistä virkettä lukuunottamatta?

Vierailija
5/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vastikään kokenut saman. Nyt on tulevaisuus auki. Mihin suuntaan tästä lähdetään, onko ylipäätään mitään mahdollisuutta jatkaa. Menee koko elämä uusiksi.

Tsemppiä! Kyllä se siitä pikkuhiljaa kirkastuu, mutta jäljet jäävät vielä pitkäksi aikaa.

Vierailija
6/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on enemmänkin kuvailevaa tekstiä, ehkä ihan viimeistä virkettä lukuunottamatta?

Mitä sitten? Siinä juurikin kuvaillaan miltä tuntuu.

Vierailija
7/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi itse asiassa hyvä lisätä avioehtoon. "Eron johtuessa toisen osapuolen pettämisestä, pettäjä sitoutuu maksamaan petetyn osapuolen terapiakulut."

Vierailija
8/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitää istua kotona koko elämä, ei tule yllätyksiä.

Vierailija
9/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi itse asiassa hyvä lisätä avioehtoon. "Eron johtuessa toisen osapuolen pettämisestä, pettäjä sitoutuu maksamaan petetyn osapuolen terapiakulut."

Niin olis!

Vierailija
10/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten pitää istua kotona koko elämä, ei tule yllätyksiä.

Tai vaikka jättää pettämiset väliin?! 🧐

Vierailija
11/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kotona huonoa seksiä ja haluaisi kuitenkin elää yhdessä, on salasuhde ainoa mahdollisuus. Jos kotona tuntee olevansa rakastettu ja haluttu, niin syytä vieraaseen ei ole.

Väliin ei pääse ellei väliä ole.

Vierailija
12/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se päähän ottaa ,mutta pitää muistaa ettei se suhde missä elää välttämättä kestä ikuisesti.

Kaikki on mahdollista. Myös se, että itse tai toinen rakastuu johonkin toiseen.  Eikä siinä nyt sitten oo mitenkään voinut ehtiä erota ensin välttämättä.

Omia tunteitaan, kun ei pääse karkuun.

Tietysti se ois paras, jos samantien pystyis kertomaan kumppanille asiasta, mutta todella harvalla riittää siihen ns. ballsseja

Elämä ei ole mustaa ja valkoista. Olemme ihmisiä kaikki. Myös se puoliso.

Vierailija
13/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa kotona huonoa seksiä ja haluaisi kuitenkin elää yhdessä, on salasuhde ainoa mahdollisuus. Jos kotona tuntee olevansa rakastettu ja haluttu, niin syytä vieraaseen ei ole.

Äh, ei pettäminen oo siltikään ratkaisu. Joko ero reilusti tai avoin suhde, pettäminen on yksi alhaisimmista teoista mitä puolisolleen voi tehdä. Ehkä se alhaisin.

Vierailija
14/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se päähän ottaa ,mutta pitää muistaa ettei se suhde missä elää välttämättä kestä ikuisesti.

Kaikki on mahdollista. Myös se, että itse tai toinen rakastuu johonkin toiseen.  Eikä siinä nyt sitten oo mitenkään voinut ehtiä erota ensin välttämättä.

Tietysti se ois paras, jos samantien pystyis kertomaan kumppanille asiasta, mutta todella harvalla riittää siihen ns. ballsseja

Jaa että aikuinen, naimisissa oleva ihminen ei pysty hillitsemään halujaan edes sen aikaa että eroaa puolisostaan?

Parisuhteessa olevalla Ei ole koskaan mitään muuta syytä pettämiseen kuin halu satuttaa puolisoa tahallisesti.

Vierailija
15/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa luulempa että varsinkin miehillä voi olla ihan hyvä ja rakastava suhde puolisoonsa mutta silti haksahdetaan johonkin huumaan hetkellisesti miettimättä seurauksua. Seuraukset voikin olla ikävät varsinkin jos vielä lapsia. Kaduttaa raskaasti sutten jälkikäteen. Hetken huuma mutta ikuinen piina jälkikäteen.

Vierailija
16/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tähän ikään mennessä elämän värit ja sävyt on todellakin oppinut ja sen että tapahtua voi mitä tahansa. Mutta siltikin, petetyksi tuleminen on juurikin tuollaista millaiseksi sen aloituksessani kuvailin. Kun vain voisikin olla suoraselkäinen kumppaniaan kohtaan näissä asioissa, mutta niin....utopistinen ajatushan se on. Meitä on niin moneen junaan. 

Ap

Vierailija
17/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että aikuinen, naimisissa oleva ihminen ei pysty hillitsemään halujaan edes sen aikaa että eroaa puolisostaan?

Parisuhteessa olevalla Ei ole koskaan mitään muuta syytä pettämiseen kuin halu satuttaa puolisoa tahallisesti.

Se on juurikin näin. Pettäminen ja puolison satuttaminen on AINA valinta. Kiinni jääminen jättää jäljet, samoin kuin petetyksi tuleminen. Pettäjä rikkoo niin paljon.

Vierailija
18/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa luulempa että varsinkin miehillä voi olla ihan hyvä ja rakastava suhde puolisoonsa mutta silti haksahdetaan johonkin huumaan hetkellisesti miettimättä seurauksua. Seuraukset voikin olla ikävät varsinkin jos vielä lapsia. Kaduttaa raskaasti sutten jälkikäteen. Hetken huuma mutta ikuinen piina jälkikäteen.

Juurikin näin.

Vierailija
19/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen edes kykenee tietoisesti ja useaan kertaan pettämään? Aika sysimusta on sellaisen sisus. Ehkä joku yksittäinen hairahdus nyt jollain tapaa on ymmärrettävissä jos sitä oikeasti katuu, mutta systemaattinen pettäminen kertoo kyllä ihmisistä jotain, myös siitä suhteen "kolmannesta pyörästä". Kuka edes lähtee siihen leikkiin varatun kanssa kun usein palaa omatkin näpit siinä....

Vierailija
20/101 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on sitä pettäjien uhriutumista. Ei ajatustakaan sille, että kävisi peilin edessä itseltään kysymässä, voisiko se olla oma vika, että suhde ei toimi.

Suomi on siitä hieno maa, että aina voi erota, jos ei halua saada suhdetta toimimaan, ei ole pakko olla pettäjä.

Ne tarinat on sataan kertaan kuultu, että byääh, vaimoni/mieheni ei ymmärrä minua, niiks!! Oksettavaa uhriutumista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä