Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*Enskattaret torstaina*~*

21.12.2006 |

Tässäpä eiliset turinat: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9129641&p=2&tmode=1&smode…

[color=#0000CD]Yritin mennä jo ennen kahtatoista sänkyyn, mutta eihän siitä nukkumisesta tullut mitään..Yksin pelailen kuplapelia ja huokailen..=) Kai mä meen taas kokeileen, kun herätys ois klo 08.00..[/color]

[color=#DC143C]3 yötä jouluun..=)[/color]

[color=#8B008B]Palailen neuvolan jälkeen aamusella..

t. poppis ja räpsy rv35+1

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas,en ehtinyt lukea eilisen pinoa,mutta vielä kiitokset kaikille ultrasta onnitelleille! Oli se tosiaan hurjaa nähdä pien tyyppi! Täällä maha kasvaa ja enää voi vain jakussa mennä töihin, kun muuten näkyy selvä kumpu mahan kohdalla. Veikkaan, että rv16 olen jo valas! Mites muilla on ollut? Koska on selvästi näkynyt maha? Torstain jatkoja kaikille ja supistuksia niitä kaipaaville!

Peippo 12+5

Vierailija
2/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen viesti tässä työn lomassa.

Lumet on ollutta ja mennyttä, todennäköisesti. =/ Plusasteita on aika ruhtinaallisesti, mutta minkäs teet.

Eilen oli neuvola, ja siellä kaikki ok.

Painoa oli HÄVINNYT 600gr sitten viime käynnin!! Vähänkö reteetä! Eli n. 140gr/vko oli miinusta. =)

RR 124/89, siitä en ollut kovin tyytyväinen, mutta olin kävellyt kolmisen kilsaa justiin neuvolaan, niin uskoisin että se vähän vaikutti että paine oli koholla.

Pissa oli puhdas ja Hb137.

Sydänäänetkin saatiin kuuluviin. Ihunaista!

TIGGERkö sitä kyseli, väskynäsoppa on meille just sitä sekametelisoppaa. Ja kyllä, Turussa tehty sinappi on nyt sitä Auran sinappia. Turunsinappiin en enää ikuna koske kun se on nyt ruåttalaista. *hyi*

Semmosta tähän pikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen olin poissa koneelta..remppanaisena taas... ;)

Ja oi mikä määrä täällä olikin viestejä luettavana, aivan peppu-selkä-niska tietää istuneensa koneella kunnolla vaik vasta pääsin viestin kirjoittamisen alkuun. Heh! Mut hyvä vaan,mukava niitä on lukea. Monella oli samankaltaisia vaivoja ja asioita kuin itselläkin..kun mulla on tää selkä kans... Ei siitä sen enempää.

Masussa kaiki kuten ennekin, illalla ja yöllä kova mylläys päällä ja aamusta taisi tulla pari kuperkeikkaa,kun niin hassusti muljahteli. Se istukan sijainti vaan aiheuttaa edelleen sen ettei nuo potkut paljon tunnu eikä ainakaan näy ulospäin,ukko jää siis yhä paitsioon,kerran se on epäillyt tunteneensa liikkeen. Mulla itselläkin tuntuu pääsääntöisesti vaan kyljissä ja alhaalla liikkeet,ja niinkuin tuolla syvällä sisällä, ei pinnassa lainkaan. Kun taas mun kaverilla jolla viikot vasta 20+jotain, näkyy ihan selkeästi pikkuine käsi/jalka kun siellä muksitaan äitiä.

Eilen kävi maailman suurin ihme. Meillä mies ei ole yhtään sellainen lahjojen ostaja eikä ylipäätänsä harrasta etukäteen tavaroiden hankkimista, aina kaiken kanssa tulee kiire,vauvan tavaroistakin on sanonut tuhat kertaa et ei se ole kuin yksi kauppa reissu kun ne on hankittu niin en kuulemma saa hössöttää ja panikoida niiden kanssa vielä yhtään. No, iltasella kun se tuli hakee mua Keravalta, sillä olikin mukana pikkuinen lahjakassi, jossa oli vaaville beige samettipuku ja töppöset ja myssy...tosi söötit. Pikkuinen nalle kirjailtuna etuosaan. Aivan totaalinen ihme,taitaa isi heittäytyä vielä hempeäksi pikkuisen edessä kun nyt jo sitä lahjoo... =D

Vierailija
4/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on jo ovella... Täällä Pohjois-Pohjanmaalla maa on hieman valkea, mutta plussan puolella ollaan taas, joten nähtäväksi jää onko joulu valkoinen... Onneksi silti muutaman päivän ollut jo valoisampaa, kun se ainainen pimeys ja vesisade oli niin väsyttävää ja masentavaa...

Jouluruuasta oli ollut galluppia... Minä oon kyllä lähes kaikkiruokainen... Jouluun kuuluu tietysti aattona päivällä riisipuuro. Ja tietysti vaan yhdellä mantelilla =) Illalla sitten syödään oikea jouluruoka. Meidän perinteisiin kuuluu perunalihalaatikko, maksa- porkkana- ja lanttulaatikko, kinkku ja sitten jotain kylmäsavustettua lohta, silliä ym. pientä ja rosollia. Oikeestaan kaikkea sitä odotan tasapuolisesti, mutta kalat jätän väliin. Maksalaatikkoakin joulun kunniaksi maistan vähän... Nam nam. Tässähän tulee nälkä...

Oma napa: Kävin ylimääräisen käynnin tänä aamuna neuvolassa, kun minusta vauva on ollut kovin hiljainen masussa pari päivää... Sain heti mennä sinne ja kuunneltiin sydänääneet ja ultrattiin... Kyllä siellä oli kaikki ihan hyvin ja reagoi heti, kun täti sitä vähän häiritsi. Nyt saan rauhallisin mielin viettää joulunpyhät, kun ei ole syytä huolehtia. =) On se niin jännä, kun jää odottamaan liikkeitä, niin tuntuu, että silloin niiitä just ei kuulu millään... ja normaalisti jytää...

Pyysin samalla katsomaan Hb:n ja olihan se laskussa. Nyt oli enää 112, niin marssein sit apteekkiin Obsidania hakemaan... Jospa se vähän auttais väsymykseenkin! Saihan tässä jo kuukauden nauttiakin normaalista vatsan toiminnasta. =)

Niin joo... ja varmaan se paras joululahja saapui maanantaina, kun tuli äitiyspakkaus... Nopeeta toimintaa oli, kun meni vaan kaks viikkoa siitä, kun vein paperit kelalle. =)

Mukavaa joulunaikaa kaikille enskoille, jos en enää eksy ennen joulua kirjoittelemaan...

cactus rv 25+1

Vierailija
5/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Ihan hyvinhän mä pääsin sitten ylös sängystä aamulla, vaikka vähän väsyttikin..Harjoitusta sekin..=)

Neuvolassa kuultua:

RR: 112/74

sf: 33

syke ++, rt

paino: +700gr/2vk eli ei kamala..=) yhteensä nyt 8,3kg (uh!)

Bejpillä taitaa mennä kovinkin yliaikaiseksi..=/ Se lienee kyllä kurjaa odotella..hyvä kuitenkin, että vauva voi hyvin..=)

Titillä oli ollut mukava eka neuvola =) En kyllä tiedä kuka sulle on väittänyt, että eka neuvolakäynti kestää n. 15 minsaa?! Meillä on kai melkein kaikilla hurahtanut se 1,5h helposti..=) Mukavaa, että kuulit sydänäänet! =)

Oiskohan se kandi sitten kuitenkin synnyttämässä kun ei eilenkään ilmoittautunut? Ihanaa! =)

Jushkallakin oli ollut hyvät neuvolakuulumiset..Jey! =)

Masu-mamman mies oli yllättänyt positiivisesti! Hieno homma..ehkäpä sekin alkaa tajuta, että vauva tosiaan tulee? =)

Cactuskin oli piipahtanut neuvolassa kuuntelemassa vauvaa..hyvä, että kaikki on hyvin vaikka vähän huolestutti! =) Ja äitiyspakkauksenkin olit saanut..eikö olekin ihania tavaroita? =)

Muilla onkin vähän hiljainen aamu ollut..Mäkin lähden keittelemään kahvia kun kaveri just soitti tulevansa piipahtaan..

Oikein ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja räpsy rv35+1 (edelleen)

Vierailija
6/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, aamulla meinasin lehteä hakiessa liukastella kun tuo vähäinen lumi on alkanut sulaa. eli se hyvä puoli mitä tästä " joulukelistä" (eli ei lunta) on se et ei oo tarvinnut liukkaita pelätä. no, saa nähdä miten joulun kanssa käy, onko lunta vai ei.

kyllä se on tainnut kandi reissulleen jäädä tonttua hakemaan:) voi voi, heini ja kandi meni mun kaa ihan samoissa viikoissa, ja nyt jo molemmat mut jättänyt;)

oih, auroralla on moottorisänky... joko on olo lähtenyt helpottaan? ja tuota nukkumista oon pohtinut minäkin. aina ennen oon masulla nukkunut, se on nyt poissa. selällään en osaa nukkua ja sekin on jo laskuista poissa, kun ei tunnu hyvältä. sit jossain vaiheessa en pystynyt nukkuun vasemmalla kyljellä, kun mulla pitää olla " ilmatilaa" naaman edessä nukkuessa, ja mies nukkuu vasemmalla puolella. nyt onneks onnistuu jo toi vasen puoli sentään. yhdessä vaiheessa ainoa asento oli oikea kylki, joka sit taas aktivoi simppiksen pomppimaan äitin kylkiluille. eli herkkua oli:)

tervetuloa mukaan niina. mä oon päässyt koko ajan suht helpolla, jotain kasvukipuja jossain vaiheessa oli. mut selkä jne on ollut ihan ok koko ajan, onneks.

viipulilla on tänään sokrurasitus, ikävää et noin myöhään sait ajan. mäkin olin silloin heti kahdeksalta. mut toivottavasti kaikki on ok.

titiuu oli kuullut puksutuksen:) mulla meni ekassa neuvolassa joku tunnin verran, puoltoista oli varattuna. kyllä se mieskin ne äänet vielä kuulee:)

peipposka: mulla tuli sellanen turvotusmaha jossain noilla viikoilla. sit se ikään kuin katos jossain vaiheessa ja sit varmaan 24 tms viikosta eteenpäin tuo on alkanut kasvaa ihan oikeesti ja näyttäänkin vauvamasulta.

jushka: mun oli pakko eilen ostaa sekahedelmiä kaupasta kun oon oppinut lopulta tekeen sellasta sekametelisoppaa kun anoppi tekee, mies tykkää. vaikkei joulua olla kotona, niin saapa sitten joskus nopsasti tehtyä.

masu-mamman mies on alkanut herkistyyn:) oota vaan jos on tyttö tulossa niin on isi pulassa:) meidän mies eilen kaupassa pohti et miksköhän hällä ei tee yhtään olutta mieli. " susta on tulossa isä" :) " joo, pitäsköhän mun tulla neuvolaan sun kaa ens viikolla et voisin puhua tästä hormonihäiriöstä" :):):)

omaan massukkaan ei sen kummempaa. ei uskalla enää miehelle lupailla etteikö tänään synnytettäis, kun kai se voi nyt ihan milloin vaan tapahtuu... noh, jos rauhassa olis pari päivää niin simppis antais äitille joulurauhan, ja saatas kotosalla olla.

tikru ja simppis 38+6

Vierailija
7/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titi oli käynyt ekan kerran neuvolassa. :) Musta se oli kans ihan kiva käynti, mekin rupateltiin neuvolan tädin kanssa yli tunti. Harmittaa vähän kun muutetaan ja kävin eilen viimeisen kerran tässä neuvolassa, ensi kerralla pitää mennä sit uuteen paikkaan.. Täytyy toivoa että olisi yhtä mukava täti siellä. Neuvolassa kaikki ok, paineet oli vähän korkeammat kuin aikaisemmin. Ilmeisesti mummon hoitaminen ja alitajuinen huolehtiminen on saaneet vähän kohotusta aikaiseksi. Nyt yritän ottaa vähän rennommin.. Sf-mittaa kun täti otti, hän tunsi liikkeet! :))) Hui! Täytyypä kertoa mihin mies seuraavan kerran laittaa kätensä, josko kävisi yhtä hyvä tuuri hänellä..

Peipposka kyseli milloin masu pompsahti näkyviin, mä en oikeesti muista.. Iik! Sen verran kalenterista lunttasin, että ainakin eka masukuva on otettu rv 17, eli sanoisin että rv 15-16 on mulla ollut näkyvissä. Silloin oli vielä lämmin, joten pärjäsin aika hyvin töissä isoilla ¿lököpöksyillä¿ pellavahousuilla ja paidoilla, eli masu oli pikkasen piilossa..

Oi joi kun Masu-mamman mies oli ihanan lahjan käynyt ostamassa!!! :))) Herttaista..

Ja Poppiksellakin oli hyviä neuvolakuulumisia vaikka oli vähäuninen yö takana.. :)

Että semmosta. Viime yö meni ihan pipariksi kun piti taas mummoa viedä vessaan keskellä yötä ja sitten en enää unta saanutkaan kuin torkahdin vain muutamaksi minuutiksi ennen kuin herätyskello soi.. :( Plääh. Nyt olen sitten ihan rättiväsynyt. Täytyypä harkita, josko voisin mennä tänään miehen luo yökylään, siellä ehkä tulisi nukuttua.. Jos vanhemmat pärjäisivät kahdestaan mummon kanssa. Illalla on kuitenkin jumpat ja aion mennä katsomaan siskon valmista keittiötä, joten aika myöhäiseen menee taas.. Kauheeta valitusta, sorry! Huomenna on kuitenkin sitten viimeinen työpäivä ja sitten saadaan lojua sohvalla ja levätä + alkaa syömään! ;) Olipa muuten nyt neuvolakortin mukaan tullut painoa 5kg tähän mennessä.. Oman vaa¿an mukaan se on n. 4kg (kun ei ole vaatteita päällä).. Täytyy vähän yrittää hillitä joulun suklaansyöntiä..

Nyt taas töitä. Ehkä surffaan vielä iltapäivällä, illalla ei oikein taida onnistua.. Jos joku jo karkaa joulun viettoon niin ihanaa joulunaikaa ja turvallisia matkoja niille jotka kauemmas suuntaavat! :)

Mammis + Tiitiäinen 24+6

Vierailija
8/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas taas vierähtäny monta päivää etten oo koneelle kerenny. Aika tuntuu kuluvan jouluvalmisteluissa. Taidan olla jouluihminen.

AA:n perheelle paljon onnea tyttären syntymästä. Oli ihana lukea sun synnytyskertomusta. Kiitos.

Peipposka kyseli masunkasvusta. Mulla oli alussa kauhee turvotus ja aloinki melkeen heti käyttämään väljiä vaatteita. Sillon oli onneks kesä niin pysty pitämään kaikkia kivoja mekkoja. Joskus rv 15 masusta tuli semmonen kiinteä pallo. Mä oon tosi hoikka niin tottahan sen kaikki heti huomas. On se ihana tunne kun se masu kasvaa.

Masu-mammalle. Noi miehet on niin ihania kun ne alkaa yhtäkkiä hempeilemään. Sitä on hauska seurata läpi raskausajan miten ne sopeutuu näihin vauva asioihin. Siitä kyllä kannattaa nauttia.

Auroralla oli ollut jännät paikat. Toivottavasti kaikki menisi jatkossa hyvin. Voi kun mäki saisin semmosen sängyn. Tää nukkuminen vaan vaikeutuu kokoajan entisestään ja alan pian olemaan ihan neuvoton.

Onkohan kandi päässy jo hakemaan nyyttiä¿

Ruoka gallup. Laatikot ja kinkku on ihan ehdoton. Ja tietenki sienisalaatti. Onneks sain kerättyä sen verran syksyllä rouskuja että salaattia saa tehdä kunnon satsin. Me ollaan tämä joulu miehen kanssa kotona kaksin., niin teen meille ruoat. Mun vanhemmat tulee meille joulupäivänä syömään ja saunomaan. Musta on ihan mukava olla kotona tällä kertaa. Kun noi pitkät automatkat ei enää huvita. Graavit kalat vähän harmittaa kun ei voi syödä. Punaviiniä ja juustoja kanssa jään ikävöimään.

Omaa napaa. Mä alan olla pikkuhiljaa aika kypsä tähän mahaan ja haluaisin jo nähdä oman pienen pojan. Tahtois jo pitää sitä sylissä. Mulla on ollu jo kuukauden lonkat tosi kipeät enkä pääse kunnolla liikkumaan. Ja nivusia särkee joka h****tin yö. Onneks tää raskaus on muuten ollu tosi helppo ja oon pysyny aika terveenä kokoajan. Terveet päivät loppu siihen auto onnettomuuteen. Onko muilla loppupään odottajilla samanlaisia tunteita?

Nyt ajattelin nauttia joulunalus päivistä ja ihanasta jouluhässäkästä kun alan tekemään meille pikkuhiljaa sapuskoita. Kinkku pääsee uuniin huomen illalla.

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille enskoille!

T: Hermione ja poju rv 34+0

Vierailija
9/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Catus taisi mainita riisipuuron matelit nyt Joulunpuurossa.... mä oon ihan suikeena vetänyt manteleita glögissä koko Joulukuun! (tykkään vielä laittaa glögiin mielummin kokonaisia kuin niitä hiutaleita) En ole edes tullut ajatelleeksi etteikö niitä voisi syödä ?! ..... hups!

Sen verran muuten kuulin eräältä kaveriltani joka on ravitsemusalalla, että kaikki Suomessa valmistetut juustot on tehty pastöroidusta maidosta (pitää tehdä jo lain mukaan, vaikka sitä ei pakkauksessa erikseen mainittaisikaan), joten ihan hyvällä omallatunnolla esim. Auriksesta tykkäävät voivat vetää juustoa kitusiinsa minkä ehtivät! :) Tämä tieto on kummasti helpottanut omaa oloa... =)

Masu-mamman mies oli yllättänyt ihanasti! :) Voi kun meilläkin... luulenpa vain että tuo meidän ukon vauvavaate-ostelu rajoittuu aika tiukasti siihen HIFK:n potkupukuun.... oikeesti! Se pöhkö oli jo hankkimassa kaikki tutitkin HIFK:n logolla varustettuna! En luvannut itse pennin hyrrää pistää kiinni noihin fani-kamoihin, enkä käyttääkään moisia, mutta siinähän ostelee! Ehkä se sitten innostuu vaavin hoidostakin kun saa pukea fanipotkaria päälle :)

Poppiksella oli hyvät neuvolakuulumiset. Eikä tuo painon nousu niin paha ole ollenkaan :)

Kandista ei tosiaan ole kuulunut........

Tikrulla loppusuora.... olis toisaalta varmasti ihan kiva olla Joulu rauhassa ja kuulostella sitten taas tuleeko uuden vuoden pakettia =)

Täällä kaikki hyvin. Tä ja huomisen pyhitin jo himaofficelle joten on vara ottaa vähän rennommin. Deadlinet saatiin puserrettua ok, siksi onkin hyvä mieli aloitella Joulun vietto. Aattelinkin, että voisin tästä lähteä käveen happihyppelylle sekä samalla kauppaan ja apteekkiin (kun ei edes sada ulkona), on päässeet vitamiinit ja kalkki loppumaan. Sen muuten tuntee omassa olotilassa kun ei tuota vitamiiniporetta juo aamulla naamaansa. Se jotenkin pitää yleisolotilan paljon virkeämpänä, varsinkin nyt kun on taas sellainen kausi ettei oikein ruoka maistu. Onko muilla sellaisia tuntemuksia, että tekee mieli kaikenlaista, mutta sitten kun pitäisi itse ruveta kokkaamaan tai kun saa ruuan eteensä, lähinnä kuvottaa? Makeeta kyllä tekee mieli ihan koko ajan.... pitänee pitää varansa, ettei tämä kostaudu painon pompsahtamisena... ;)

Torstaille vointeja ja Joulumieltä kaikille enskoille!

Leenis & jr 24+1

Vierailija
10/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leena liinulle:

En ole minäkään kuullut ettei mantelia saisi syödä ja luulen et saakin syödä ihan normaalisti. Eiköhän se joulupuuro ja yksi manteli systeemi perustu lähinnä siihen vanhaan perinteeseen et padassa on yksi manteli ja joka sen saa lautaselleen, saa toivoa jotain... Näin uskoisin. :)

Meillä ukko ei fanittele mitään niin siksi sillä ei ole faniaiheisia nuo ostoksetkaan..varmasti olis jos ennättäisi työkiireiltään jotain juttua fanittaa. Yhden mun kaverin mies on kans ihan hulluna ostellut vauvalle fanitutteja ja paitoja... Oli käheen näköinen puolivuotias viime kesänä Italian jalkapallobody ja lippis päällä. Aikamoinen hurmuri... =D

Meillä nää olikin ekat vauvalle ostetut jutut,en itse ole ostanut vielä rahapulassa mitään,äitiyspakkaus saatiin ja lainaksi tutuilta turvakaukalo ja lakanoita. Ei edes sitä tuttia ole vielä. :)

Vierailija
11/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurilaatikko

1kg punajuuria

2 sipulia

1rkl öljyä

2dl vettä

2dl ruokakermaa

mustapippuria

1tl inkivääriä

1tl neilikkaa

150g aurajuustoa

Raasta punajuuri. Silppua sipuli ja kuullota ne öljyssä. Lisää vesi ja kypsytä n. 15 min. Kaada puolet seoksesta vuokaan. Ripottele aurajuustoa. Täytä vuoka punajuuriseoksella, peitä pinta aurajuustomuruilla. Sekoita mausteet kermaan ja kaada seos vuokaan. Paista n. 1h 150°c.

Maukasta joulua!

Mammis

Vierailija
12/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thanks! Kiitti! Tack! Merci1 Mitä näitä nyt on...mut kiitti anyway reseptistä... pitää tehdä heti huomenna kun joulun pyhät ollaan muualla. ;)

Vierailija
13/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä... yksi manteli riisipuurossa perustuu just siihen vanhaan perinteeseen... =)

Meillä kun kerran vuosia sitten oli äiti ajatellut, että hän laittaa paljon manteleita puuroon, niin jos vaikka jokaiselle lapselle sitten sattuisi lautaselle ja kaikki saisivat toivoa... Siitähän sitten syntyi melkoinen meteli, kun kaikki lapset olivat sitä mieltä, että pilalle meni, nyt ei kukaan oikeesti voi toivoa... =) Nyt isompana tämä tarina kovin jo huvittaa, mutta silloin lapsena se oli niin kovin tärkeetä! Ja sen vuoksi meillä aina joka joulu muistetaan mainita, että puurossa on vaan yks manteli. =)

Eli syökää rauhassa....

-cactus-

Vierailija
14/14 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taas leikki blondia.... juu, tosiaan! On vissiin liian pitkä edellisestä Joulusta kun tällainenkin asia unohtuu että mantelin löytäjälle tiedossa on onnenkantamoisia... :) (tai jopa pikkupaketti kuten meidän familyssä on ollut tapana). Kiitos kun korjasitte!

Yleisesti näihin syömiseen vielä, en muutenkaan ole sitä neuvolasta saatua " ruokalistaa" kovin tarkasti noudattanut joten siksi tämä manteli-juttukin särähti korvaan, jos olin (TAAS) missannut jonkun jutun mitä pitäisi välttää...

Leenis