Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako pyykkiä pestä pesukoneella muka yhden-kahden aikaan yöllä? Naapurin eläkeläinen pesee, asutaan rivitalossa.

Vierailija
31.08.2023 |

Itsekin olen silloin hereillä ja koko talo tärisee.

Kommentit (247)

Vierailija
181/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole kielletty järjestyssäännöissä, niin kyllä saa.

Pyykkiä pestään silloin kun sähkö on halpaa.

Jos on hiljaisuusaika määrätty ja kuuluu se koneen ääni naapureihin, ei saa. Kaikki sellainen on silloin kielletty, mikä häiritsee naapureiden hiljaisuutta yöllä. 

Mistä teitä tolleroita aina sikiää, jotka kuvittelette jotain tuollaista. Normaalit elämisen äänet ovat sallittuja hiljaisuuden aikaan, vaikka naapuri niistä häiriintyisikin. Suihkussa saa käydä ja pesukoneet saavat pyöriä. Stereoita sen sijaan ei saa luukuttaa, eikä telkkaria huudattaa.

Mistä sinun laisia sikiää! Ei ainakaan meidän taloyhtiössä saa pyykkiä pestä yöllä! No, ei sen puoleen, meidän taloyhtiössä on järjestyssäännöt laadittu yhtiökokouksessa ja on lainvoimainen.

No selkeästi ei ole lainvoimainen jos pyykinpesu on kielletty! 😀

Kyllä teilläkin saa pyykkiä pestä, tuollaisella järjestyssäännöllä voi pyyhkäistä takapuolta.

Vierailija
182/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-onko-pyykinpesu-yolla-hairitsevaa-el…

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-kerrostalossa-pesta-pyykkia-y…

-

Linkkaus ilman omaa kannanottoa tai edes referaattia kyseiseen artikkeliin on turhanpäiväinen nollalinkkaus. ===>  avaamatta ohi seuraavaan viestiin, kerran linkkaapoloinen itse ei osaa sanoa asiasta juuta eikä jaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Linkkaus ilman omaa kannanottoa tai edes referaattia kyseiseen artikkeliin on turhanpäiväinen nollalinkkaus. ===>  avaamatta ohi seuraavaan viestiin, kerran linkkaapoloinen itse ei osaa sanoa asiasta juuta eikä jaata.

Samoja asioitako siihen pitäisi jaaritella ihan vain sinun mieliksesi? Ihan asiallinen linkki oli.

Vierailija
184/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on määräaikainen sähkösopimus, joten sähkö on tasaisen halpaa ympäri vuorokauden. Saatan kuunnella iltapäivisin noin tunnin verran musiikkia stereoista, mutta en halua häiritä naapureitani ehdoin tahdoin pesemällä pyykkiä yöllä. Sen ehtiii hyvin tehdä vuorokauden muinakin tunteina esimerkiksi klo 9-18 välisenä aikana. Meillä on onneksi muutenkin rauhallinen taloyhtiö ja naapurit jopa tervehtiä toisiaan pihalla tavatessa ja heidän kanssaan voi vaihtaa muutaman sanan vaikka säästä.

Vierailija
185/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on hiljaisuusaika määrätty ja kuuluu se koneen ääni naapureihin, ei saa. Kaikki sellainen on silloin kielletty, mikä häiritsee naapureiden hiljaisuutta yöllä. 

Mistä teitä tolleroita aina sikiää, jotka kuvittelette jotain tuollaista. Normaalit elämisen äänet ovat sallittuja hiljaisuuden aikaan, vaikka naapuri niistä häiriintyisikin. Suihkussa saa käydä ja pesukoneet saavat pyöriä. Stereoita sen sijaan ei saa luukuttaa, eikä telkkaria huudattaa.

Mistä sinun laisia sikiää! Ei ainakaan meidän taloyhtiössä saa pyykkiä pestä yöllä! No, ei sen puoleen, meidän taloyhtiössä on järjestyssäännöt laadittu yhtiökokouksessa ja on lainvoimainen.

Kyllä teilläkin saa pyykkiä pestä, tuollaisella järjestyssäännöllä voi pyyhkäistä takapuolta.

Miksi sinä haluat olla ehdoin tahdoin huonoisssa väleissä naapureittesi kanssa? Ei kai sitten haittaa jos naapuri järjestää viikonloppuisin karaokeiltoja ja käy parveekkeella tupakalla parin tunnin välein? Järjestyssääntöjen tarkoitus on sopia yhteisistä pelisäännöistä ja tehdä kaikkien elämästä siedettävää.

Vierailija
186/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Samoja asioitako siihen pitäisi jaaritella ihan vain sinun mieliksesi? Ihan asiallinen linkki oli.

Kyllä itselläkin tulee rullattua ohi linkkejä, joiden sisältö ei selviä tai verkkosivusto ei sano itselle mitään. Noin ihan turvallisuudenkin vuoksi, koska en lähde mitä tahansa linkkejä avaamaan. Ihan vain välihuomiona - eri

Vierailija
187/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun rivitalossa. Hiljaisuus alkaa klo 22 ja päättyy klo 7 aamulla. Ei siis pestä yöllä pyykkiä.

Näin on. Normaalit ihmiset toimivat yhteisten pelisääntöjen mukaan. Olisihan se kummaa jos on ollut koko päivä esimerkiksi viikonloppuna aikaa imuroida ja pestä pyykkiä, niin se päätetäänkin aloittaa vasta klo 23.

Vierailija
188/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa, koska taloyhtiö ei voi kieltää normaaleja elämisen sääntöjä. Itseäni ei haittaa ollenkaan naapurin suihku yms äänet. Se mikä minua ärsyttää on junarata vieressä. Matkustaja junat ovat vielä ok, mutta tavarajunat pitää perkeleen ärsyttävää ääntä ja ovat vielä pidempiä 😭😤

Linkoava pesukone nyt vaan pitää naapuriin ihan helvetillistä ääntä. Ei ole ainakaan meillä hyväksyttyä klo 23-07 välisenä aikana.

No eikä pidä jos on jalat tasaisesti lattiaa vasten. Meillä ei oikeastaan edes kotona huomaa kun kylppärin ovi on kiinni. Säätää jalakset kuntoon vatupassin kanssa niin loppuu se jytinä.

Tulisi kuitenkin ymmärtää, että ne mitä kuuluu itselle on vähän toista kuin mitä kuuluu naapuriin. Jo lähtökohtaisesti se että tiedät itse peseväsi pyykkiä vähentää sitä häiritsevyyttä kuin että naapurin ihanaan pyykittömään rauhaan yhtäkkiä pamahtaa joku pesukoneen jyrryytys naapurista.

Vierailija
189/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuusaikana ei saa. Jos talossa on määrätty hiljaisuusaika järjestysaikana, pyykkiä ei saa pestä eikä astianpesukonetta käyttää. Eikä ilmeisesti suihkussa saa käydä yöllä, jos se kuuluu naapuriin. 

Hohhoijjaa.

Ihan varmasti just näin. Ja jos lattialaudat naksuu, niin yöllä ei saa sitten kävelläkään asunnossaan.

Kuulostelethan sitten varmasti korva kiinni seinässä, jos mitään ääniä kuuluu?

Vierailija
190/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä haluat olla ehdoin tahdoin huonoisssa väleissä naapureittesi kanssa? Ei kai sitten haittaa jos naapuri järjestää viikonloppuisin karaokeiltoja ja käy parveekkeella tupakalla parin tunnin välein? Järjestyssääntöjen tarkoitus on sopia yhteisistä pelisäännöistä ja tehdä kaikkien elämästä siedettävää.

En yleensä pese pyykkiä öisin, mutta olen tyytyväinen että niin tarpeen vaatiessa voi tehdä. Missään nimessä en esim vuorotyöläiseltä menisi yöpesua kieltämään. Tupakoijia en sietäisi, sen kai nykyään pystyy lainkin mukaan kieltämään. Silloin tällöin juhliminenkaan ei minua haittaa kunhan ei ole viikottaista. Pitäähän sitä nyt elää saada. Naapureilla itse asiassa on karaokelaitteet, 2-3 kertaa vuodessa pitävät karaokebileitä, se on minun mielestäni aivan Ok. Tosin ei sieltä nyt mitään kauheaa mekkalaa edes kuulu, pitävät volyymit kohtuullisina.

Olen oikein hyvissä väleissä naapureideni kanssa.

Vierailija
191/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellaisessa talossa uskaltaa asua jonka yksi pyykkikone saa tärisemään? 😬😬😬

Vierailija
192/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pienet ongelmat.... 😂

Vierailija
193/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää pestä öisin. Ainakin tämmöisen köyhälistön edustajan kuin itse olen. Sähkö on silloin halvempaa. Eivätkä ne jotka muuten nukkuisivat pyykinpesuni aikoihin tule kumminkaan maksamaan sähkölaskujani jos heidän takiaan pyykkään kalliimmasti

Vierailija
194/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa pestä, kannattaakin jos on pörssisähkö...

Vierailija
195/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri tuolla linkoaa pyykkikone, ei se kyllä edes juuri oven läpi kuuluu, kävin kuuntelemassa... Kun vatupassin kanssa asentaa niin että on tarkalleen suorassa niin ei se kovaa meteliä pidä... Mutta heti jos jossain on kone vähänkin vinossa niin sitten se linkous kyllä kuuluu! Ja kauas!

Vierailija
196/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-

Lähde: Helen

"Keskimäärin 40 °C asteen pesuohjelmalla sähköä kuluu 0,5 kWh, 60 °C asteen ohjelmalla 1 kWh"

>>Fortum Tarkka -tuntihinnat 2.9.2023 14.59 12.18c/kWh<<

- Mitä ihmettä joku luulee säästävänsä yöaikaisella pesulla, jos kalliin hinnan aikana sähkö maksaa tuon naurettavat 12 senttia/kWh.

https://www.fortum.fi/kampanja/sahkon-hinta-nyt-huomenna?utm_term=s%C3%…

Vierailija
197/247 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

"Keskimäärin 40 °C asteen pesuohjelmalla sähköä kuluu 0,5 kWh, 60 °C asteen ohjelmalla 1 kWh"

- Mitä ihmettä joku luulee säästävänsä yöaikaisella pesulla, jos kalliin hinnan aikana sähkö maksaa tuon naurettavat 12 senttia/kWh.

Missäs ne pikkutunneilla säästösyistä pyykinpesun puolesta paukuttaneet nyt ovat?🤣😂😅

Vierailija
198/247 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää pestä öisin. Ainakin tämmöisen köyhälistön edustajan kuin itse olen. Sähkö on silloin halvempaa. Eivätkä ne jotka muuten nukkuisivat pyykinpesuni aikoihin tule kumminkaan maksamaan sähkölaskujani jos heidän takiaan pyykkään kalliimmasti

Valvotat siis naapureitasi säästääksesi 10 senttiä koneelliselta pesemällä pyykkisi yöllä?

Jösses!

Vierailija
199/247 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Missäs ne pikkutunneilla säästösyistä pyykinpesun puolesta paukuttaneet nyt ovat?🤣😂😅

Yöpesijän postiluukusta voisi käydä pudottamassa aina 20--senttisen sellaisina öinä, kun haluaa nukkua. Hän saisi kunnon kompensaation yöaikaisen "säästön" menettämisestä.

Vierailija
200/247 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna taakan pestä. Korvatulpat on halpoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi