Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette olleet pitkillä sairauslomilla. Onko työnantajanne

Vierailija
31.08.2023 |

millään lailla muistaneet teitä saikkunne aikana?
Itse olen ollut jo puoli vuotta sairaslomalla ja mitään pientäkään muistamista ei työnantajan taholta ole tullut.
Vähän paska fiilis. Pitkäaikainen työnantaja kuitenkin kyseessä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ei ole muistettu. 

Vierailija
22/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo muisti painostamalla miten yksi projekti pitää saada mahdollisimman nopeasti loppuun, minä hölmö kun kuvittelin että se riittäisi jos yritän sairaslomalla edes tehdä pakollisia päivittäisiä töitä eteenpäin niin paljon kuin jaksan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, muistamme sinua maksamalla sulle palkkaa vaikka et tee töitä.

Useimmissa sopimuksissa työnantajan palkanmaksuvelvollisuus on työsuhteen pituudesta riippuen enimmillään kahdeksan viikkoa.

Kela maksaa sairastuneelle työntekijälle sairauspäivärahaa omavastuuajan jälkeen. Omavastuuaika on yleensä sairastumispäivä ja sitä seuraavat yhdeksän arkipäivää.

Työehtosopimuksissa on pääasiallisesti sovittu, että Kela maksaa sairauspäivärahan suoraan työnantajalle, jolloin työnantaja maksaa työntekijälle sairausajan palkan.

Vierailija
24/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muistettu ketään. Adressi ja kukkia on laitettu aina kuolleelle työntekijälle.

Vierailija
25/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syövän takia poissa niin laittoivat kukkia, kortin ja suklaata.

Vierailija
26/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis työnantaja on soittanut muutaman kerran. Sitä mukaa soitot ovat vähentyneet, kun aikaa on kulunut. Nyt on aikalailla selvää, etten palaa töihin enää ko alalle ollenkaan. Työnantaja taitaa odottaa kieli pitkällä, että saa irtisanoa minut. Sairausloman aikana on paljastanut asioita, joiden vuoksi en edes halua palata. Pahimmassa tapauksessa saattaa olla vielä käräjät edessä.

Vierailija
27/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua muistettiin kertomalla irtisanomisaika, kun oli 3 vk sairasloman loppumiseen. Ja perään puhelu siotä, miten he eivät voi alkaa keventämään työtäni, että parempi irtisanojtua.

Vierailija
28/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekee sun duunisi tai tilanne on jouduttu palkkaamaan joku tilalle. Pitäisikö työnantajan vielä päätä paijata.

Vierailija
29/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo soitteli parin kuukauden välein ja kyseli vointiani ja jaksamistani. Sen kummempaa muistamista en olisi tarvinnutkaan.

Vierailija
30/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Ilmeisesti ketjuun vastanneet eivät ole joutuneet pitkille sairaslomille vastausten perusteella, jos tästä aloituksesta tulee vain provo mieleen. No ihan tosissani kirjoittelin aidoista tunteistani ja yksinäisyydestäni pitkän saikun aikana.

Ja kyllä. On varmaan eri asia olla saikulla muutama viikko vaikka polvileikkauksen jälkeen kuin taas esim mulla syövän vuoksi.

Mutta pyydettiin, etten jatka. No enpä jatka.

Halusin vain kuulla onko muilla työnantajilla samanlainen suhtautuminen.

Ap

Kyllä olen joutunut, jopa niin pitkälle että jäin tk-eläkkeelle sitten. En odottanut töistä minkäänlaista huomiota erikseen.

Vierailija
31/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua muistettiin kertomalla irtisanomisaika, kun oli 3 vk sairasloman loppumiseen. Ja perään puhelu siotä, miten he eivät voi alkaa keventämään työtäni, että parempi irtisanojtua.

Kai ymmärsit odottaa että he irtisanovat sinut? 

Vierailija
32/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää murtui, puoli vuotta saikulla, ei mitään muistamisia; ei soittoja, sähköposteja, tekstareita ei edes korttia. Muitten saikuille kyllä järjestettiin keräys joka oli sit pakko maksaa. Todella pahalta tuntui.

Vierailija
33/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimmät kollegat laittoivat kukkia kahteen kertaan, ja muistivat whatsapp viesteillä. Ovat ihan parhaat työkaverit, mitä minulla on koskasn ollut.

Olin pois vuoden. Sinä aikana esimies vaihtui kahteen kertaan, kun vakituinen lähti pitkälle vapaalle. Ennen lähtöään hän kyllä muisti minua palkankorotuksella, tosin vasta sitten, kun olin jo pudonnut Kelan päivärahoille.

Vierailija
34/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näpäytäppä nyt työnantajaa irtisanoutumalla.

Vierailija
35/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tekee sun duunisi tai tilanne on jouduttu palkkaamaan joku tilalle. Pitäisikö työnantajan vielä päätä paijata.

Kyllä on kylmää kyyti nykyisin joka puolella.

Useimmat tämän ketjun viesteistä eivät osoita mitään empatiaa sairastuneelle.

Kukaan ei halua sairastua. Tai käsi ylös, jos haluaa itselleen jonkin vakavan sairauden. Nyt ei puhuta flunssista. Paijaamisella ja empatian osoituksella on iso ero.

Toki monelle sairaslomalaiselle tekisi hyvää myös paijaus kaiken ikävän keskelle. Mutta sitähän ap ei kysellyt, hän kyseli ihan tavallisten muistamisten ja huomionosoitusten perään ymmärtääkseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme