Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette olleet pitkillä sairauslomilla. Onko työnantajanne

Vierailija
31.08.2023 |

millään lailla muistaneet teitä saikkunne aikana?
Itse olen ollut jo puoli vuotta sairaslomalla ja mitään pientäkään muistamista ei työnantajan taholta ole tullut.
Vähän paska fiilis. Pitkäaikainen työnantaja kuitenkin kyseessä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, muistamme sinua maksamalla sulle palkkaa vaikka et tee töitä.

Vierailija
2/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten työnantajan pitäisi muistaa? Kukilla ja suklaalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6kk pois ja palasin . Miks ois pitäny muistaa?

Siinä oli jo riittävästi että työnantaja kokoajan ymmärsi miksi piti olla pois.

Vierailija
4/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5 edes jollain tavalla tuoreesta aiheesta.

Vierailija
5/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva provokulma 3/5.

Vierailija
6/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistamisen tavalla ja siihen käytettävällä rahasummalla ole niinkään merkitystä.

No mutta vaikka just se kukkakimppu tai jos se työnantajan budjettiin on ylivoimainen, niin sit vaikka postikortti tervehdystoivotuksilla.

Oikeesti ihan tuollainen pieni ele voisi lämmittää mieltä sairasloman ahdistusten velloessa.

Ap

Vierailija
7/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muistamisen tavalla ja siihen käytettävällä rahasummalla ole niinkään merkitystä.

No mutta vaikka just se kukkakimppu tai jos se työnantajan budjettiin on ylivoimainen, niin sit vaikka postikortti tervehdystoivotuksilla.

Oikeesti ihan tuollainen pieni ele voisi lämmittää mieltä sairasloman ahdistusten velloessa.

Ap

Älä jatka.

Vierailija
8/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Ilmeisesti ketjuun vastanneet eivät ole joutuneet pitkille sairaslomille vastausten perusteella, jos tästä aloituksesta tulee vain provo mieleen. No ihan tosissani kirjoittelin aidoista tunteistani ja yksinäisyydestäni pitkän saikun aikana.

Ja kyllä. On varmaan eri asia olla saikulla muutama viikko vaikka polvileikkauksen jälkeen kuin taas esim mulla syövän vuoksi.

Mutta pyydettiin, etten jatka. No enpä jatka.

Halusin vain kuulla onko muilla työnantajilla samanlainen suhtautuminen.

Ap

Vierailija
9/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

Kannattaa muistaa ettei työpaikka saa levitellä tietoa että olet sairauslomalla.

Toki käytännössä kaikki yleensä asian tietävät, mutta työnantajaa sitoo vaitiolovelvollisuus.

Joku yhteinen kukka-lähetys työpaikalta todennäköisestu voisi (pahimmillaan!) johtaa ties mihin toimiin JOS sairauslomalainen asiasta äläkän nostaisi.

Vierailija
10/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silleen muisti, että maksoi leikkaukset yksityisellä. En kyllä mitään erityistä muistamista osannut edes odottaa. 3kk olin poissa töistä.

Vierailija
11/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saisin hepulin, jos työnantaja menis levittelemään tietoja syövästäni! Ei kuulu kenellekään miksi olen saikulla ja kuinka pitkään. En seurustele työkavereiden kanssa työn ulkopuolella. Mulla on ystävät ihan muualla kuin työpaikalla. Töissä hankitaan elanto, ja tullaan sivistyneesti toimeen muiden sinne valittujen kanssa.

Vierailija
12/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole enkä ole odottanut. Esihenkilö toki on toivottanut tsemppiä kaikissa puheluissa kun olen kertonut sairasloman jatkosta. On inhimillinen ihminen.

Kun sain vauvan ja jäin äitiyslomalle, olisin tosin odottanut edes jonkinlaista kiinnostuksen elettä. Jäin ihan näkymättömäksi. Siinä kohti tuli kyllä huutia kun en palannutkaan äitiyslomalta samoihin töihin. Ihmettelin, että silloin sitten kaipasivat.

Vierailija
13/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 kk sairauslomalla. Sen aikana kommunikoin joitain kertoja esimiehen kanssa puhelimitse ja s-postitse. Muuta en todellakaan odottanut enkä olisi halunnutkaan. Olisi tuntunut tungettelevalta. Ja varsinkaan en olisi halunnut että työkaverit muistavat jotenkin koska eihän esimiehen edes pitäisi kertoa toisten sairauslomista mitään.

Työnantajan yhteydenpito voi helposti tuntua painostukselta palata takaisin töihin mahdollisimman pian. Parempi antaa toipumisrauha.

Vierailija
14/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit voisivat muistaa, jos haluaisivat. Työnantaja ei kuitenkaan, koska ei siellä ole ketään organisiomassa tuollaisia muistamisia. Ei siitä sinun sairaslomastasi saa edes huudella kaikille. 

Tsemppiä!

Terveisin Toinen pitkäaikaissairaslomalainen

Vierailija
15/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu firmasta. Ja toki työntekijästäkin että kaivataanko häntä työyhteisössä. Yleensä meillä nimittäin muistamiset lähtevät työntekijöiden aloitteesta, vaikka firman rahoilla tehdäänkin, koska pomo ei ehdi revetä kaikkialle saati muistaa kaikkea. Työnantajan aloitteesta meillä on muistettu kaikkia lähinnä lapsen syntymästä, naimisiinmenosta, valmistumisesta tms. isommista elämäntapahtumista.

Pitkällä sairaslomalla minulle riitti hyvin pomon ajoittaiset tiedustelut siitä, kuinka voin, ja hänen osoittamansa ymmärrys tilannettani kohtaan. (Aidon ystävällisessä ja välittävässä mielessä kirjoitetut viestit, ei sellaiset, jotka olisi lähetetty sävyyn "jokos ajattelit pikku hiljaa vaivautua töihin, on sun saikutteluasi tässä katseltu jo.")

Vierailija
16/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kahden perättäisen selkäleikkauksen jälkeen 7 kk sairauslomalla, kyllä töistä välillä viestiteltiin, että miten menee ja hyvää toipumista.

Ei maksa mitään, mutta antaa kivasti tunteen, etten ole yhdentekevä ja että siellä muistetaan ja välitetään.

Ja sille joka luulee, että palkkaa maksetaan se aika, niin väärässä olet. Aika pian sieltä tiputaan Kelan rahoille.

Vierailija
17/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu firmasta. Ja toki työntekijästäkin että kaivataanko häntä työyhteisössä. Yleensä meillä nimittäin muistamiset lähtevät työntekijöiden aloitteesta, vaikka firman rahoilla tehdäänkin, koska pomo ei ehdi revetä kaikkialle saati muistaa kaikkea. Työnantajan aloitteesta meillä on muistettu kaikkia lähinnä lapsen syntymästä, naimisiinmenosta, valmistumisesta tms. isommista elämäntapahtumista.

Pitkällä sairaslomalla minulle riitti hyvin pomon ajoittaiset tiedustelut siitä, kuinka voin, ja hänen osoittamansa ymmärrys tilannettani kohtaan. (Aidon ystävällisessä ja välittävässä mielessä kirjoitetut viestit, ei sellaiset, jotka olisi lähetetty sävyyn "jokos ajattelit pikku hiljaa vaivautua töihin, on sun saikutteluasi tässä katseltu jo.")

Nii, ja toki asiaan vaikuttaisi meillä sekin jo edellä ilmi tuotu, että emme me työkaverit edes tiedä, mistä syystä jotkut ovat pitkällä saikulla. Jotkut työkaverit kertovat meille syyn, jolloin tuntuu luontevammalta kysellä kuulumisia, mutta toiset ovat sellaisia, etteivät vain yksi päivä tulekaan töihin ilman mitään ennakkovaroitusta ja kukaan ei tiedä, mitä on tapahtunut. Pomo kun ei saa kertoa sairasloman syytä eteenpäin. Sellaisessa tilanteessa tuntuisi todella oudolta ja tungettelevalta ottaa yhteyttä sairaslomalla olevan työkaverin henk. koht. viestimiin tai lähetellä hänelle pyytämättä kukkia kotiin (varsinkin kun ei edes tiedä, onko henkilö kotona vai ehkäpä sairaalassa).

Vierailija
18/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverit voisivat muistaa, jos haluaisivat. Työnantaja ei kuitenkaan, koska ei siellä ole ketään organisiomassa tuollaisia muistamisia. Ei siitä sinun sairaslomastasi saa edes huudella kaikille. 

Tsemppiä!

Terveisin Toinen pitkäaikaissairaslomalainen

No monet on kyllä avoimesti kertoneet kollegoille, miksi jää pitkälle sairauslomalle.

Vierailija
19/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei muistanut luojan kiitos. Inhoan kaikenlaista huomiota. Hyvä kun sai olla omissa oloissaan.

Vierailija
20/35 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saisin hepulin, jos työnantaja menis levittelemään tietoja syövästäni! Ei kuulu kenellekään miksi olen saikulla ja kuinka pitkään. En seurustele työkavereiden kanssa työn ulkopuolella. Mulla on ystävät ihan muualla kuin työpaikalla. Töissä hankitaan elanto, ja tullaan sivistyneesti toimeen muiden sinne valittujen kanssa.

Juu, se syöpä onkin ihan hirveä häpeä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi