Mikä häiritsee ihmisten puheessa eniten?
Kiroilu? Mutina? Itse en kestä jos toinen henkilö ei puhu selkeästi vaan jonnekin puseron sisään ja on vaikeaa kuulla mitä sanoo!
Kommentit (401)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonnat "Olis kiva nähdä joskus", "Palataan asiaan paremmalla ajalla", "Mennään joku kerta sinne ja tänne" jne. Ne ei tarkoita yhtään mitään, ihan sama kuin sanois, että ei kiinnosta, mutta vähän kauniimmin ilmaistu.
En varmaan pärjäis Jenkeissä kun ne tykkää just tuollaisesta
Mut mä asun Suomessa enkä tykkää tuollaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhamisesta.
Brittteinsaarilla sanotaan vieraillekkin, dear ja love.
Mutina on super ärsyttävää. Etenkin monet lapset ja nuoret eivät osaa puhua kunnolla. Kevätjuhlassa tuli nähtyä... vaikka oli mikrofoni niin puheesta ei millään saanut selvää, puhuvat liian hiljaa ja väärin ääntäen. Sitten se että kun pitää nuorilta kysyä aina 'mitä sanoit?' Ja kallistaa päätä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka piipittävät sellaisella kimeällä pikkulapsiäänellä. Miksi?
Anna-Liisa (Ansku) Bergström tulee mieleen. Rasittava ääni.
Vierailija kirjoitti:
Omien lasten ainainen ylistäminen ja muiden ihmisten ja niiden lasten dissaaminen. Se on toisilla ihan sisäänrakennettu malli. En tiedä mistä se johtuu. Huonosta itsetunnosta vai epävarmuudesta vai onko se jotain harhaa?
Suutarilassa asui sellainen mamma, joka ei .oikein tajunnut, ett mulla oli omiakin lapsia. Me sit erottiin, kun muija oli niin hankala. Se oli juuri niin, mun lapset ja sun kakarat.
Kestohölöttäjät. Jotka voi hölöttää vaikka 5 minuuttia putkeen vetämättä kertaakaan henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset jotka piipittävät sellaisella kimeällä pikkulapsiäänellä. Miksi?
Anna-Liisa (Ansku) Bergström tulee mieleen. Rasittava ääni.
Joo, tosiaan, aivan kamalaa kuultavaa. Katson TTK, mutta jos Ansku sanoo jotain, niin pois virta pois.
Vierailija kirjoitti:
Kestohölöttäjät. Jotka voi hölöttää vaikka 5 minuuttia putkeen vetämättä kertaakaan henkeä.
Mulla tällainen naapuri.
Kaakattaa taukoamatta koko ajan..
Kenenkään toisen puhetta ei kuulu.
Karmeeta kuunnella.
Jos ei ota mitään kantaa siihen, mitä toinen sanoo, jos edes kuuntelee toista, vaan odottaa vain, että pääsee itse puhumaan ja pätemään. Päällepuhuminen ja aiheen vaihtaminen kesken kaiken. Tietty sekin, jos ääni on kauhea, tai sanoo koko ajan ööö, ääää tai niinku.
""Itse ajattelen niin, että..."
Sanna Marinin perintö, jota kaikki toistavat.
Aivan aluksi haluan kiittää kaikkia... jutta urpilaisen puheperintö vaalien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sanojen turha toistaminen. Tätä kuulee paljon etäpalavereiden esityksissä ja haastatteluissa.
Tämän tehtävän jälkeen siirrymme.. siirrymme seuraavaan osioon, jossa käymme.. käymme läpi projektin tulokset.
En tiedä haetaanko tällä jotain rentoutta, jotta puhe ei kuulostaisi paperista luetulta. Todella häiritsevää.
Jotkut urheilijat ja selostajat tekevät tätä paljon :D T. Seuraan paljon jääkiekkoa
Paha r-vika. No joo kyllä siihenkin tottuu.
Miesten kovaääninen kikattava tai hevosen hirnuntaa muistuttava nauru. Kukaan tällainen mies ei ole osoittautunut luotettavaksi.
Miesie-murteen puhujat, jotka ovat asuneet jo 30 vuotta poissa murrealueeltaan. Ymmärrän jos ihminen asuu sillä murrealueella, ja on koko ikänsä puhunut niin. Muussa tapauksessa minulle tulee sellainen olo kuin hän sanoisi "mie oon Karjalasta/Lapista ja mie oon parempi kuin sie koska mie oon aidompi ihminen".
Pahoittelen tylyjä vastauksiani :D
Kun (turkulainen) henkilö sanoo "ketä" sanan "kuka" sijasta. Aina särähtää korvaan.
Pahan puhuminen tai ikävään sävyyn puhuminen muista
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen mansplainaaminen tai neuvominen on narsistista, koska jos sitä tekee seurassa toiselle, niin että muutkin ympärillä kuulevat, jää vaikutelma, että se neuvottu on todella vajaaälyinen. Narsisti manipuloi juuri noin.
Juuri tällainen suomi-englanti sekasikiö
Se jos ei osata katkaista sitä omaa puheripulia ja lukea kuuntelijasta että kiinnostaako sitä ensinkään sinun paasauksesi.