Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä häiritsee ihmisten puheessa eniten?

Vierailija
31.08.2023 |

Kiroilu? Mutina? Itse en kestä jos toinen henkilö ei puhu selkeästi vaan jonnekin puseron sisään ja on vaikeaa kuulla mitä sanoo!

Kommentit (401)

Vierailija
241/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jos ei osata katkaista sitä omaa puheripulia ja lukea kuuntelijasta että kiinnostaako sitä ensinkään sinun paasauksesi.

Vierailija
242/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonnat "Olis kiva nähdä joskus", "Palataan asiaan paremmalla ajalla", "Mennään joku kerta sinne ja tänne"  jne. Ne ei tarkoita yhtään mitään, ihan sama kuin sanois, että ei kiinnosta, mutta vähän kauniimmin ilmaistu.

En varmaan pärjäis Jenkeissä kun ne tykkää just tuollaisesta

Mut mä asun Suomessa enkä tykkää tuollaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhamisesta.

Brittteinsaarilla sanotaan vieraillekkin, dear ja love. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutina on super ärsyttävää. Etenkin monet lapset ja nuoret eivät osaa puhua kunnolla. Kevätjuhlassa tuli nähtyä... vaikka oli mikrofoni niin puheesta ei millään saanut selvää, puhuvat liian hiljaa ja väärin ääntäen. Sitten se että kun pitää nuorilta kysyä aina 'mitä sanoit?' Ja kallistaa päätä.

Vierailija
244/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset jotka piipittävät sellaisella kimeällä pikkulapsiäänellä. Miksi?

Anna-Liisa (Ansku) Bergström tulee mieleen. Rasittava ääni.

Vierailija
245/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omien lasten ainainen ylistäminen ja muiden ihmisten ja niiden lasten dissaaminen. Se on toisilla ihan sisäänrakennettu malli. En tiedä mistä se johtuu. Huonosta itsetunnosta vai epävarmuudesta vai onko se jotain harhaa?

Suutarilassa asui sellainen mamma, joka ei .oikein tajunnut, ett mulla oli omiakin lapsia. Me sit erottiin, kun muija oli niin hankala. Se oli juuri niin, mun lapset ja sun kakarat.

Vierailija
246/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestohölöttäjät. Jotka voi hölöttää vaikka 5 minuuttia putkeen vetämättä kertaakaan henkeä.

Vierailija
247/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset jotka piipittävät sellaisella kimeällä pikkulapsiäänellä. Miksi?

Anna-Liisa (Ansku) Bergström tulee mieleen. Rasittava ääni.

Joo, tosiaan, aivan kamalaa kuultavaa. Katson TTK, mutta jos Ansku sanoo jotain, niin pois virta pois. 

Vierailija
248/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kestohölöttäjät. Jotka voi hölöttää vaikka 5 minuuttia putkeen vetämättä kertaakaan henkeä.

Mulla tällainen naapuri.

Kaakattaa taukoamatta koko ajan..

Kenenkään toisen puhetta ei kuulu.

Karmeeta kuunnella.

Vierailija
249/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpimieliset urahtelijat.

Vierailija
250/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ota mitään kantaa siihen, mitä toinen sanoo, jos edes kuuntelee toista, vaan odottaa vain, että pääsee itse puhumaan ja pätemään. Päällepuhuminen ja aiheen vaihtaminen kesken kaiken. Tietty sekin, jos ääni on kauhea, tai sanoo koko ajan ööö, ääää tai niinku.

Vierailija
251/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Itse ajattelen niin, että..."

Sanna Marinin perintö, jota kaikki toistavat.

Vierailija
252/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan aluksi haluan kiittää kaikkia... jutta urpilaisen puheperintö vaalien jälkeen.

Vierailija
253/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanojen turha toistaminen. Tätä kuulee paljon etäpalavereiden esityksissä ja haastatteluissa.

Tämän tehtävän jälkeen siirrymme.. siirrymme seuraavaan osioon, jossa käymme.. käymme läpi projektin tulokset.

En tiedä haetaanko tällä jotain rentoutta, jotta puhe ei kuulostaisi paperista luetulta. Todella häiritsevää.

Jotkut urheilijat ja selostajat tekevät tätä paljon :D T. Seuraan paljon jääkiekkoa

Vierailija
254/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha r-vika. No joo kyllä siihenkin tottuu.

Vierailija
255/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kovaääninen kikattava tai hevosen hirnuntaa muistuttava nauru. Kukaan tällainen mies ei ole osoittautunut luotettavaksi.

Miesie-murteen puhujat, jotka ovat asuneet jo 30 vuotta poissa murrealueeltaan. Ymmärrän jos ihminen asuu sillä murrealueella, ja on koko ikänsä puhunut niin. Muussa tapauksessa minulle tulee sellainen olo kuin hän sanoisi "mie oon Karjalasta/Lapista ja mie oon parempi kuin sie koska mie oon aidompi ihminen". 

Pahoittelen tylyjä vastauksiani :D

Vierailija
256/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun (turkulainen) henkilö sanoo "ketä" sanan "kuka" sijasta. Aina särähtää korvaan.

Vierailija
257/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naismainen ääni miehellä

Vierailija
258/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinku

Vierailija
259/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan puhuminen tai ikävään sävyyn puhuminen muista

Vierailija
260/401 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen mansplainaaminen tai neuvominen on narsistista, koska jos sitä tekee seurassa toiselle, niin että muutkin ympärillä kuulevat, jää vaikutelma, että se neuvottu on todella vajaaälyinen. Narsisti manipuloi juuri noin.

Juuri tällainen suomi-englanti sekasikiö