Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä kesti käytännössä vain yhden kuukauden eli kesäkuun, ainakin täällä Etelä-Suomessa.

Vierailija
31.08.2023 |

Kesäkuu oli normaalia lämpimämpi. Heinäkuu taas oli hyvin sateinen ja tavallista viileämpi. Huomenna varmaan tulee elokuun tilastot, jotka lienevät samankaltaiset heinäkuun kanssa. Elokuuhan oli käytännössä jo syksyä. Nytkin sataa paljon.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

???? Siis mistä päin Suomea olet? Itse olen juuri lopettelemassa kuukauden kesälomaani jonka vietin pääasiassa Helsingissä ja on ollut todella hienot säät! Aurinkoa lähes joka päivä ja kivan lämmintä. Olen ollut kevyessä paidassa, hameessa ja sandaaleissa, ilman takkia koko kuukauden.

Sä provoilet. Helsingissä on satanut lähes tauotta heinäkuun alusta asti. Nytkin sataa. On ollut kylmää ja sateista lähes koko ajan. Hyvä jos viikossa on ollut yksi sateeton päivä. Tällä viikolla se oli tiistai.

Vierailija
62/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketuttaa nämä kesästä valittajat. Mikä vuodenaika "kestää" sen kalenterinmukaisen 3 kk? Onko syksy pilalla, jos sadepäivän sijaan on aurinkoista ja lämmintä? Ja jos talvella mittari menee plussan puolelle? Mut ilmeisesti sulla ei ole elämässä kovin suuria vastoinkäymisiä, kun kesän epäonnistuminen on ollut näin rankkaa.

Ei ne lapsuuden kesätkään olleet pelkkää aurinkoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???? Siis mistä päin Suomea olet? Itse olen juuri lopettelemassa kuukauden kesälomaani jonka vietin pääasiassa Helsingissä ja on ollut todella hienot säät! Aurinkoa lähes joka päivä ja kivan lämmintä. Olen ollut kevyessä paidassa, hameessa ja sandaaleissa, ilman takkia koko kuukauden.

Sä provoilet. Helsingissä on satanut lähes tauotta heinäkuun alusta asti. Nytkin sataa. On ollut kylmää ja sateista lähes koko ajan. Hyvä jos viikossa on ollut yksi sateeton päivä. Tällä viikolla se oli tiistai.

Helsingissä on satanut heinäkuussa n 10 cm. Ei se ihan tauotta ole, mutta varmasti sitä on riittänyt useammalle päivälle.

Vierailija
64/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Lokakuun lomaviikolla lähden Ateenaan ja marras-joulukuun taitteessa kutsuu Bangkok. 

Saa ainakin valohoitoa silloin, kun Suomessa on pimein vuoden aika. 

Vierailija
65/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa ja masentaa jo nyt ihan hirveästi. :(

Olen kesästä saanut yleensä energiaa ja voimaa sen verran, että jaksan tammikuulle asti ennen kuin alkaa talvi ja kylmyys masentaa.

Nyt kesä oli ohi kesäkuun jälkeen. En päässyt edes alkuun kesän viettämisessä. Eihän tälle mitään voi mutta pettynyt olen silti.

Vierailija
66/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin on ollut hieno kesä.

Välillä on satanut, mutta hyvä niin.

On ollut helteitä, eikä mitään räntäsateita, kuten vielä joskus 90-luvulla. Silloin saattoi olla +5 astetta lämmintä kesälomalla.

Jonnet ei muista minkälainen Suomen kesä voi olla.

Vierailija
67/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tosiaan provoile! Aloitin lomani 7. elokuuta ja vasta tällä viikolla on ollut rankkoja sateita. Ekat kolme viikkoa oli tosi kiva sää. Käveltiin paljon ulkona, käytiin sightseeing risteilyllä saaristossa, ja tosiaan olin ilman takkia koko ajan, jopa illalla. Ja nytkin on lämmin vaikka sataa!

Vierailija
68/69 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaikkein sateisimman kesän 2004, jolloin kirjaimellisesti satoi ihan koko kesän alusta loppuun saakka.

Ei silloin kukaan puhua pukahtanutkaan jostain ilmastomuutoksesta tai muusra huijauksesta. Se nut vaan oli sellainen kylmä ja sateinen kesä, kuten välillä voi olla.

Nythän meillä on ollut oikein runsaslumisia talvia jo useita vuosia, ihan kuten 60-70 luvullakin.

Ja monta kesää on ollut oikein helteistä, paitsi nyt tämä kesä on vähän viileämpi, josta moni, varsinkin vanha ja sairas kiittelee.

Vierailija
69/69 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa on kyllä ollut ainakin Helsingissä lämpimiä päiviä. No, odotetaan sitä tilastoa, niin Ap:kin uskoo.  

Elokuu oli poikkeuksellisen märkä. Eli vahvisti oman näkemykseni 100 %. Ihmetyttää nämä sääsokeat, joiden mielestä ei juurikaan satanut. En minäkään väitä, että viime vuoden kesä oli viileä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi