Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ei lainkaan ystäviä

Vierailija
31.08.2023 |

Kyseessä on jo 50-vuotias mies jolla ei ole lainkaan ystäviä. Ainoat joihin pitää yhteyttä on lähisuku.

Hänellä normaali aika vaivaton päivätyö, mutta ei harrastuksia. Tekee ainoastaan kotitöitä työnsä lisäksi. Ei ole introvertti eikä puhumaton.

Onko jotenkin hälyttävä merkki? Jotain muutakin erikoista käyttäytymisessä, mutta täysin varma en vielä ole. Ei ole päihdeongelmia.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen 44-vuotias mies eikä mulla ole ollut yhtään ainoata kaveria moneen vuoteen. Päivät kuluu yksin seiniä tuijotellen ja nettiä selaten, vaan minkäs sille voi kun ei kykene ihmissuhteita muodostamaan vaikka haluaisi.

Aina ei kemiat kohtaa ja mielistely se vasta on ällöttävää. Tosi ystäviä onko niitä?

Vierailija
102/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen 44-vuotias mies eikä mulla ole ollut yhtään ainoata kaveria moneen vuoteen. Päivät kuluu yksin seiniä tuijotellen ja nettiä selaten, vaan minkäs sille voi kun ei kykene ihmissuhteita muodostamaan vaikka haluaisi.

Aina ei kemiat kohtaa ja mielistely se vasta on ällöttävää. Tosi ystäviä onko niitä?

Voi silti elää sosiaalisemmin. Tehdä asioita muiden hyväksi. Tehdä joka päivä jotain hiukan toisin kuin ennen. Edes kymmenen sekuntia kerrallaan. Tiedä vaikka se taitokin alkaisi löytyä. Edes sen verran, että joku hoksaa poimia talteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset keski-ikäiset ihmiset ei tarvi kavereita, teinit ja nuoret niitä tarvii kun ovat vielä pentuja ja haluavat hengata yhdessä.

Miksi et haluaisi tehdä kavereiden kanssa mitään aikuisena? On kiva reissata, lenkkeillä, kahvitella jne. kivassa porukassa tai kivojen kavereiden seurassa. Itse en jaksaisi tauotta samaa naamaa kuin kotona.

Lapsille, teineille ja nuorille aikuisille on kaverit tärkeitä. Aikuiset on jo kasvaneet ohi siitä vaiheesta.

Mitä??? Aikuisenko pitää olla aina puolison kanssa? Aikuinenko ei saa pitää kavereiden kanssa hauskaa? Ystävät on tukena iloissa ja suruissa mutta aikuisena niitä ei enää ole??? 

Ehkäpä tämä "ystävättömyys hehkutus" on joillekin yksinäisille ns. suojamekanismi.

Kun itsellä ei ole aikuisena sosiaalista elämää ystävien muodossa, ja ei varmaan kateuden takia haluta että muillakaan aikuisilla olisi, niin siitä tulee tämä tarve loputtomaan hokemiseen: "aikuiset eivät tarvitse ystäviä, ne ovat vain lapsille ja nuorille ihmisille" "olet kypsymätön jos tarvitset aikuisena ystäviä"

Kaverit tulee tulee kateelliseksi, jos itsellä on kaunis nainen. On paljon vapaampaa olla ilman ystäviä kun kukaan ei kadehtimassa kaunista naisystävää.

Oletko tosissasi? Että jätät ystävät, koska sinulla on niin hyvännäköinen puoliso? Ovatko kaikki kaverisi poikamiehiä vai miksi he olisivat kateellisia sinulle ja miksi he kiinnostuisivat ystävänsä naisesta? Jos näin on, niin melkoisia ystäviä...kuulostat vainoharhaiselta ja mustasukkaiselta.

Vierailija
104/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä millainen itse olet. Jos olet sosiaalinen ja menevä niin ei tuo kotihiirimies ole sua varten.

Typerä ajatusmalli. Voihan sitä itse mennä ja nähdä omia kavereita. Mitä ne miehen kaverit siihen liittyy?

No en mä halua miestä joka ei viihdy ihmisten kanssa, haluan kumppanin jonka kanssa voi mennä, tavata ystäviä ja harrastaa.

Tuollainen kuulostaa riippakiveltä jos haluaa istua vain kotona. Mitä sillä tekee? Mieluummin hankin kissan sohvalleni.

Älä hanki, kissa tarttee enemmän kuin sohvalla istumista, leikkiä ja virikkeitä.

Vierailija
105/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuossa muuten mitään mutta parisuhteessa nuo kaverittomat miehet on aika raskaita.

Eikai ole jos ei vaadi toista seuranpitäjäksi. Itse olen erakko nainen, kyllä mies saisi tavata kavereitaan, miehiä ja naisia, kunhan mun ei tartte.

Vierailija
106/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset keski-ikäiset ihmiset ei tarvi kavereita, teinit ja nuoret niitä tarvii kun ovat vielä pentuja ja haluavat hengata yhdessä.

Miksi et haluaisi tehdä kavereiden kanssa mitään aikuisena? On kiva reissata, lenkkeillä, kahvitella jne. kivassa porukassa tai kivojen kavereiden seurassa. Itse en jaksaisi tauotta samaa naamaa kuin kotona.

Lapsille, teineille ja nuorille aikuisille on kaverit tärkeitä. Aikuiset on jo kasvaneet ohi siitä vaiheesta.

Mitä??? Aikuisenko pitää olla aina puolison kanssa? Aikuinenko ei saa pitää kavereiden kanssa hauskaa? Ystävät on tukena iloissa ja suruissa mutta aikuisena niitä ei enää ole??? 

Ehkäpä tämä "ystävättömyys hehkutus" on joillekin yksinäisille ns. suojamekanismi.

Kun itsellä ei ole aikuisena sosiaalista elämää ystävien muodossa, ja ei varmaan kateuden takia haluta että muillakaan aikuisilla olisi, niin siitä tulee tämä tarve loputtomaan hokemiseen: "aikuiset eivät tarvitse ystäviä, ne ovat vain lapsille ja nuorille ihmisille" "olet kypsymätön jos tarvitset aikuisena ystäviä"

Minä taastulkitsen niin, että jatkuva seurantarve eri ihmisten muodossa on riippuvaisten ihmisten turvamekanismi, ettei heidän tarvi olla, lue: kärsiä, yksin.

Näille 'kavereita siellä täällä' tyypeille yksinolo ja ajanvietto, harrastaminen, matkustaminen ykain on kauhistus. He tarvitsevat koko ajan jonkun, jolle tilittääasioita ja josta peilata itseään.

Tiedossa on myös, että mitä älykkäämpi ihminen, sitä vähemmän hän kokee yksinäisyyttä. Älykkäät ihmiset viivtyvät hyvin omassa seurassaan, enemmän kuin usein itseään vähemmän älykkäiden kanssa.

Vierailija
107/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän askarruttaisi tuossa miehessä se, että onko hänellä mitään mielenkiinnonkohteita? Jos työ ei ole uuvuttavan raskasta eikä ole kavereita eikä perhe-elämää, niin mitä hän tekee vapaa-ajallaan iltaisin, viikonloppuisin ja lomilla. Makaa sohvalla, pelaa, lukee, katsoo telkkaria? Urheilee, kalastaa, nikkaroi, valokuvaa..?

Kaveriton, tekemätön ihminen kuulostaa aika tylsältä seuralta!

Vierailija
108/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverit tulee tulee kateelliseksi, jos itsellä on kaunis nainen. On paljon vapaampaa olla ilman ystäviä kun kukaan ei kadehtimassa kaunista naisystävää.

Oletko tosissasi? Että jätät ystävät, koska sinulla on niin hyvännäköinen puoliso? Ovatko kaikki kaverisi poikamiehiä vai miksi he olisivat kateellisia sinulle ja miksi he kiinnostuisivat ystävänsä naisesta? Jos näin on, niin melkoisia ystäviä...kuulostat vainoharhaiselta ja mustasukkaiselta.

Kavereilla on rumat naisystävät. Kun itse saa kauniin naisen kaveri sanoo " ei tota kannata, toi on hullu" yms.

Vierailija
109/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä narsistin merkki. Ei tule toimeen toisten kanssa. ihmiset eivät jaksa häntä ovat jo kauan aikaa sitten oppineet välttämään. Jätä ehdottomsti yksin tämän ilkeäan ja vaarallisen narsistin.

Vierailija
110/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä narsistin merkki. Ei tule toimeen toisten kanssa. ihmiset eivät jaksa häntä ovat jo kauan aikaa sitten oppineet välttämään. Jätä ehdottomsti yksin tämän ilkeäan ja vaarallisen narsistin.

Narsistilla on yleensä hovi ympärillään.

Vierailija
111/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oöet katsellut liikaa amerikkalaisia hömppäsarjoja ja niiden suomalaisia kopioita.

Normaalilla suomalaisella ei ole juurikaan ystäviä. Perhe, sukulaiset, työkaverit. Siinä se.

Pääni hajoaisi jos ainoat ihmiskontaktit elämässäni olisi vain perhe, sukulaiset ja työkaverit.

Ystävättömät ihmiset eivät ole mikään normaali.

Jopa mun 70v vanhemmilla on ystäviä elämässään.

Jokainen toki kuvittelee itse olevansa normaali. Sinäkin.

Vierailija
112/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastaa kotoilua ja hengailua ihan niin kuin sinäkin. Kaverit muuttaneet muualle, perheellistyneet. Viisikymppinen eli katsonut tv:tä koko ikänsä. Parempi se kuin baarissa juopottelu. Ruutuaikaa toki liikaa, mutta se on tyyppivika tämän palstan käyttäjillä.

Vierailija
113/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi itsekseen viihtyvän, päästään terveen ihmisen elämän pilata moinen kyylääminen ja mielivaltainen arvottaminen "sun pitää olla kuin tv-sarjojen tyypit" tai jotain muuta typerää ja pinnallista jaskaa.

Vierailija
114/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen päivät täyttyvät töistä ja illat menee perheen ja lasten hommia hoitaessa. Matkustelen mieluiten joko puolison tai perheen kanssa. En pidä biletyksestä. Hämmästyttävän monella liittyy alkoholi ystävien kanssa yhdessäoloon.

Vierailija
115/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suimessa on ihan joka kylässä ja kaupungissa useampikin mies iältään 30-60 jolla ei ole ketään kuka olisi kiinnostunut onko se mies edes elossa

Vierailija
116/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Useimmilla miehillä ei ole ystäviä.

Vierailija
117/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempi nainen vieroittanut kaikista kavereista, ja ei uudelleen kaveruutta saanut rakennettua

Tuo kävi itselle. Nyt 5 vuotta yksin ja kun ikää on lähempänä 40 kuin 30 niin kaveriporukat on aika sulkeutunu täällå puenellä paikkakunnalla eikä niihin enää pääse mukaan

Vierailija
118/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minäkin olen ajatellut :) Että tuo on jonkunlainen suojamekanismi. Koska kyllä suurin osa ihmisistä aikuisenakin osaa näyttää arvostavansa ystäviä.

Se on suojatumista kavereiden kateudelta. Yksikin kaveri tuli kateelliseksi kun sain hyvän sohvan ilmaiseksi.

Vierailija
119/121 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan. Ei ollut ongelma naisystävälleni. Olen kyllä sosiaalisempi kuin miltä vaikuttaisi.

M50

Vierailija
120/121 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kolmesta asiasta; yhteys siihen nuoruuden porukkaan on kadonnut (harva saa uusia aikuisiällä), ei harrasta joukkuelajeja tai juomista (nuo asiat tuntuvat yhdistävän eniten miesporukoita aikuisiällä).

Itse pidin huonona merkkinä, kun miehellä oli vain naispuolisia ystäviä muutama. En mitenkään pystynyt uskomaan, että vain kaverilliset tunteet oli heitä kohtaan. Jotain egon pönkitystä siinä vähintään oli meneillään, jotain huomion hakemista puolin ja toisin, vaihtoehtojen roikottamista. 

Tämä on totta. Lapsuuden ystävät ajan mittaan vain pikkuhiljaa  häviävät. Nuorempana tuli pelattua puulaakisarjoissa jalkapalloa ja salibandyä, mutta vanhemmiten se on jäänyt. Ryyppykavereiden kanssa juotiin pohjia yhdessä ennen kuin mentiin ravintolaan naisia iskemään. Nekin kaverit ovat jääneet kun ei tule enää käytä ravintolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi