Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläasteella uskonnon opettaja kertoi ihan pokkana että kasteen aikana lapsen keho lämpenee ja sen voi nähdä infrapunakameralla.

Vierailija
30.08.2023 |

Mistä tuollainen uskomus on peräisin? Ei kai siinä ole perää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lukion uskonnonopettajammme oli kiihkouskovainen.

Meillä taas oli ilo ja onni saada sotilaspastori vakituisen uskonnonopettajan sijaiseksi.

Hän oli mietiskelevä, monitietoinen, elämässä kiinni oleva filosofi, joka sai jopa uskonnontunnit kiinnostaviksi!

Vierailija
22/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlaista huttua kuin  mitä yksi uskovainen ystäväni kerran sanoi, kuulemma väitti että joltain ex-jengiläiseltä olivat tatuoinnit kadonneet kun tämä mies oli tehnyt parannuksen ja kääntynyt uskovaiseksi.. 😂 Ja tämä tapahtui täällä Suomessa vielä.

Varmaan kuvat siitä löytyy?

Ei tuosta koskaan mitään kuvia ainakaan minulle tullut, kovin paljon puhetta ja hallelujaa sanoivat, kun joku random mies oli kääntynyt uskovaiseksi ja ne koko kehon tatuoinnit katosivat. Niin ja ne katosivat vielä yhdessä yössä 😂 niin kaukaa haettua tuollaiset asiat minusta. Minulle on siis ihan ok jos joku uskoo johonkin korkeampaan voimaan mitä meille on opetettu kouluissa, mutta tuollaiset jotenkin vaikuttaa ikävä kyllä massapsykoosilta tai jotain.. 

Ne on varmaan olleet sellaisia kertakäyttötatskoja. Mummot ei vaan tiedä että sellaisia on. Tai sellainen ns. tatskahiha, jolla kerran säikäytin äitini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion uskonnonopettajani väitti että taikurien temput ovat aidosti taikuutta.

Vierailija
24/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukion uskonnonopettajani väitti että taikurien temput ovat aidosti taikuutta.

Taikurit pitää polttaa noitina!

Vierailija
25/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun uskonnonope kertoi aina päätään pyöritellen, että "tollaikin jotkut (muut kuin evlut) voi uskoa. Että kaikenlaista maailmaan mahtuu". Itse se näki neitseelliset syntymät ja ylösnousemukset ihan järkihommiksi. 

Vierailija
26/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti näkyy ihan punaisesta naamastakin että lämpö nousee kun lapsi hikeentyy ja alkaa huutaa kuin palosireeni papin kastellessa pään kylmällä vedellä.

Vastaus ei ollut kovin nokkela. Kasteeseen käytettävä vesi ei ole kylmää. Eikä kaikki tenavat huuda pää punaisena tilanteessa, osa ihan jopa nukkuu. Mutta oli kuinka oli, ruumiinlämpö ei kastaessa nouse.

Ei kyllä sinunkaan kommenttisi ollut nokkela.

Vierailija
27/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samanlaista huttua kuin  mitä yksi uskovainen ystäväni kerran sanoi, kuulemma väitti että joltain ex-jengiläiseltä olivat tatuoinnit kadonneet kun tämä mies oli tehnyt parannuksen ja kääntynyt uskovaiseksi.. 😂 Ja tämä tapahtui täällä Suomessa vielä.

Varmaan kuvat siitä löytyy?

Ei tuosta koskaan mitään kuvia ainakaan minulle tullut, kovin paljon puhetta ja hallelujaa sanoivat, kun joku random mies oli kääntynyt uskovaiseksi ja ne koko kehon tatuoinnit katosivat. Niin ja ne katosivat vielä yhdessä yössä 😂 niin kaukaa haettua tuollaiset asiat minusta. Minulle on siis ihan ok jos joku uskoo johonkin korkeampaan voimaan mitä meille on opetettu kouluissa, mutta tuollaiset jotenkin vaikuttaa ikävä kyllä massapsykoosilta tai jotain.. 

Ne on varmaan olleet sellaisia kertakäyttötatskoja. Mummot ei vaan tiedä että sellaisia on. Tai sellainen ns. tatskahiha, jolla kerran säikäytin äitini.

Ehkä, ehkä ei, mutta koko pikkukylä piti sitä jonain ihmeenä. Olen kuullut myös miten joku nuori lesbonainen oli ajaessaan nähnyt niin ison enkelin keskellä autotietä että se ylsi taivaaseen asti -> tästä naisesta kääntyi hetkessä uskovainen ja hetero. 

En ole halunnut käydä tuossa pikkukylässä enää vuosikausiin kaikkien noiden juttujen vuoksi, en vain jaksanut enää.. 😂

Vierailija
28/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni nukkui sikeästi koko tilaisuuden aikana, ei herännyt vaikka pappi yritti herättää että lapsi olisi hereille edes itse kasteen ajan.

Yksi kummilapsista huusi kuin hinaaja koko tilaisuuden (koliikki), eli varmasti oli ruumiinlämpö kohonnut, ainakin sylikummilla.

Kummipojalla kierteli vatsassa kun kun olin sylikummina, päästi ilmat vaippaa ja vain minä ja lapsi tunsimme sen. Minua alkoi hymyilyttään kun näin lapsen helpottuneen ilmeen ja ainakin minulla nousi ruumiinlämpö kun yritin tukahduttaa naurua, vauva näki hymyni ja kiekaisi iloisesti vastaukseksi.

Mutta siihen en todellakaan usko että ruumiinlämpö reagoisi jostain uskonnollisesta syystä.

Vierailija
29/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kaverisi pitämään kämmentään sentin parin päässä selästäsi, kuitenkin niin ettei koske. Tunnet hänen ruumiinlämmön siinä kohdassa.

Vierailija
30/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tällaiset jutut ovat enemmän haitaksi vakaalle, rauhalliselle uskonelämälle ja kristilliselle kulttuurille.

Kuka edes keksisi mittailla kastettavien vauvojen lämpötilaa ja miksi? Jos jossain on jokin tällainen koesarja tehty, eipä sillä taida millään mittarilla olla painoarvoa.

Liekö opettaja ollut random sijainen, vai muuten varomaton ihminen sikäli, että on kertonut jutun tajuamatta, että nuoret ottavat sen todesta, ja syntyy eräänlaista urbaanilegendaa taas pala lisää.

Koulun tehtäviin kuuluisi opettaa kriittistä suhtautumista erilaiseen tietoon ja "tietoon", joita on tarjolla enemmän kuin ihmiset kykenevät käsittelemään.

Vierailija
31/31 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottista paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän