Siskoni ja miehensä palautti auton lainasta tankki tyhjänä.
Luovutin kyllä auton tankki täynnä ja siistinä.
Kiitoksen sanaa en kuullut, mutta ensi viikolla tarvitsisi ainakin yhtenä päivänä autoa.
Nämä on niitä, jotka pärjää hyvin ilman autoa ja säästää kuluissa.
Kommentit (31)
Reilu meininki kyllä! No, niin kuin monet kirjoitti, niin seuraavaa kertaa varten kannattaa itse säätää, että kun henkilöt autoa lainaa, niin tankissa on sen verran, että pääsevät just huoltsikalle.
Kyllä kai omalle siskolle voi tuosta suoraan sanoa? Laitat mobilepaystä pyynnön siitä tankkauksen summasta ja kerrot, että et lainaa enää ellei huolehdi näistä asioista seuraavalla kerralla.
Mitä siskosi sanoi kun kysyit tyhjästä tankista?
Ihmisiä käytetään hyväksi just niin paljon kuin ihminen itse antaa itseään käytettävän. Helpoin tapa on avata suu ja sanoa tästä suoraan eikä palstoilla kysyä neuvoa.
Älä ainakaan rahaa lainaa, tuskin saisit takaisin. Toivottavasti maksoit nyt ns oppirahat.
Vierailija kirjoitti:
Se miten toimit, riippuu siitä, haluatko osoittaa siskollesi pyyteellistä vai pyyteetöntä rakkautta.
Rakkaus ja raha eivät ole sama asia.
Meidänkö pitäisi nyt tulla täyttämään tankki?
Tuohan riippuu siitä millaisissa varoissa olette. Jos minun vähävarainen siksoni, jolla ei ole varaa edes autoon, lainaisi autoani, niin tankkaisin sen ennen enkä odottaisi että se tulee takaisin tankki täynnä.
Näin toimin poikanikin kanssa. Hänellä on kyllä omakin auto, mutta toisinaan on tarvetta ajaa paremmalla ja kun oli vielä bensa-auto, niin kävin aina tankkaamassa sen ja kerroin että saa tuoda takaisin tankki tyhjänä. Nykyisin lainaan sähköautoa, jonka avainrenkaassa riippuu lataustokeneita, joilla voi ladata tarpeen mukaan.
Miten sovitte asian? Et voi tietää, että mitä siskosi ajattelee kysyessään autoa lainaan. Itse ainakin sanoisin suoraan ennen lainaamista, etten lainaa, mutta vuokrata voin siivousta ja kulutettua polttoainetta vastaan. Näin olen myös tehnyt niin ystävien kuin sukulaisten kanssa. Joskus olen sanonut, että lähdetään yhdessä tankkaamaan, kun palauttavat, hän maksamaan polttoaineen ja minä tankkaamaan. Näin silloin, kun epäilys, että tankkiin saattaisi päätyä muuta kuin oikeaa polttoainelaatua.
En ikinä lainaa autoani kenellekään, se on mun silmäterä. N44
Kuka omistaa polttomoottoriauton nykypäivänä :D
Ja tankkaa kuitenkin jotain polttoöljyä kun se on halvempaa