Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen lapsesi oli kun aloit kertoa hänelle jeesuksesta?

Vierailija
30.08.2023 |

Lapsesihan oli ateisti siihen asti kunnes aloitit käännytystyön. Kerroitko joulupukista samalla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku tekee tiedolla koska kukin on lapselleen puhunut Jeesuksesta? Enkä ymmärrä tuota käännyttämistäkään, mikä siinä on käännyttämistä? Joulupukista puhuminenko on myös käännyttämistä? Molemmissa tapauksissa, Jeesuksessa ja joulupukissa, lapsi kasvaessaan ja miettiessään sekä kyseenalaistaessaan asioita päättää itse valinnoistaan mihin uskoo. Joten en ymmärrä aloituksen pointtia.

Vierailija
22/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen palautunut ateistiksi ympäristön painostuksesta huolimatta.

Miten tämä vastasi alkuperäiseen kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä joku tekee tiedolla koska kukin on lapselleen puhunut Jeesuksesta? Enkä ymmärrä tuota käännyttämistäkään, mikä siinä on käännyttämistä? Joulupukista puhuminenko on myös käännyttämistä? Molemmissa tapauksissa, Jeesuksessa ja joulupukissa, lapsi kasvaessaan ja miettiessään sekä kyseenalaistaessaan asioita päättää itse valinnoistaan mihin uskoo. Joten en ymmärrä aloituksen pointtia.

Oikeastaan tosi hienoa, että tunnustaa rohkeasti ymmärryksensä vajavaisuuden.

Vierailija
24/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kuulin ekan kerran jessestä päiväkodissa, onneksi tajusin ajoissa sen olevan bullshittiä.

Jesse on kaikkea muuta kuin bullshittiä. On ollut historiallinen henkilö oli sit Jumalan poika tai ei. Mutta mitään pahaa kyseinen henkilö ei koskaan kellekään tehnyt. 

Vierailija
25/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan tosi hienoa, että tunnustaa rohkeasti ymmärryksensä vajavaisuuden.

No jos tuo oli aloittajan pointti niin aika erikoinen.

Vierailija
26/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonkohan koskaan maininnukkaa. Lapset jo 21.

Vierailija
27/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla puhuttu mutta luciferistä olemme puhuneet noin 3v. lähtien !

Vierailija
28/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut kolmi-nelivuotiaille, että jotkut ihmiset uskovat sellaiseen satukirjaan, jossa yhtenä hahmona on Jeesus.

Hm. Eikö "satukirja" ole kovin asenteellista, jos tarkoitus on, että lapselle ei syötetä vanhempien uskomuksia ja maailmankatsomusta. Jeesus kuitenkin on historiallinen henkilö.

Vierailija
29/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut kolmi-nelivuotiaille, että jotkut ihmiset uskovat sellaiseen satukirjaan, jossa yhtenä hahmona on Jeesus.

Valitettavsti yhteiskunta on hyvin uskonpitoinen. Joulu, paasiainen ja paivakoti/koussa tehtava "sivistystyo".

En kertonut, lapsi kyseli kuka on jeesus ja onko han kummitus. Kuuleeko ja nakeeko han oikeasti aina ja kaiken? 5v.

Kerroin saman, jotkut uskoo kovasti satuun jota on kerrottu sukupolvesta toiselle..

Vierailija
30/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskari ikäiselle pojalleni avauduin tästä bestiksestäni. Jeesus on paras ystäväni ja idolini, joten pitihän siitä lapselleni kertoa.

Vierailija
31/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hm. Eikö "satukirja" ole kovin asenteellista, jos tarkoitus on, että lapselle ei syötetä vanhempien uskomuksia ja maailmankatsomusta. Jeesus kuitenkin on historiallinen henkilö.

Tätä minäkin ihmettelen. Ei saa pakkosyöttää lapselle mitään Jeesuksesta eikä Jumalasta mutta samalla nämä vanhemmat pakkosyöttää omia asenteitaan. Halveksuntaa ja ivaa toisin uskovia kohtaan.

Vierailija
32/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei ole tiedetta, historiaa eika faktaa silloin se on satua. Raamattu on koostettu kokoelma tarinoita joista harvaa tai yhtaan voi osoittaa tapahtuneeksi. Lisaksi tarinat ovat vuosituhansissa muuttuneet ja elanneet. Mukava kuvaus historiaa kuitenki.

Vierailija
33/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu ei ole tiedetta, historiaa eika faktaa silloin se on satua. Raamattu on koostettu kokoelma tarinoita joista harvaa tai yhtaan voi osoittaa tapahtuneeksi. Lisaksi tarinat ovat vuosituhansissa muuttuneet ja elanneet. Mukava kuvaus historiaa kuitenki.

Ekassa lauseessa toteat ettei raamattu ole historiaa, vipassa lauseessa toteat että on se mukava kuvaus historiaa. Eli vähän nyt meni sekavaksi sun perustelut.

Vierailija
34/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono. Panosta seuraavaan vähän enemmän.

Mikä aiheutti huonouden? Ehkä se seikka, että lapsi oli ateisti? Itsekin olit. Ihan tosi.

No esimerkiksi juuri tuo. Vakaumus on valintakysymys eli ei pieni lapsi ole valinnut mitään ateismia eikä uskoa. Toisekseen joulupukki ja Jeesus on eri asioita, Jeesus on todistetusti henkilö joka on ollut olemassa. Ihan eri asia on sitten se uskooko siihen mitä Jeesus julisti.

Henkilö, jolle ei ole kerrottu jumalista on automaattisesti ateisti, eihän hän usko jumaluuksien olemassaoloon. Ateismi ei ole vakaumus.

Jeesus ei myöskään ole mitenkään todistetusti olemassaollut henkilö. Ylipäätään historiallisten henkilöiden, ainakaan 2000 vuotta sitten eläneiden, olemassaoloa ei voida todistaa, vaan pelkästään arvioida olemassaolon todennäköisyyttä käytettävissä olevien lähteiden perusteella. Jeesuksen osalta asiantuntija-arvio on, että Jeesuksen historiallisuus on todennäköisin selitys sille, että hänestä kertovat lähteet ovat olemassa ja kertovat mitä kertovat.

Mitä tulee siihen, mitä hän julisti, niin sitähän me emme tiedä - tiedämme vain, mitä hänen on kerrottu julistaneen. Varhaisimmatkin kirjoitukset Jeesuksen teoista ja saarnoista on kirjoitettu vuosikymmeniä hänen oletetun kuolemansa jälkeen, ja kuoleman ja ylös kirjaamisen välissä "tieto" näistä on kulkenut suusta suuhun. Vuosikymmeniä kiinalaista puhelinta aikana, jolloin jokainen ihminen on ollut pohjattoman taikauskoinen ja vailla minkäänlaisia keinoja varmistaa kuullun tarinan paikkansapitävyyttä, niin kukapa tietää mikä on ollut alkuperäinen totuus, jos siis sellaista on koskaan ollutkaan.

Vierailija
35/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut enkä ajatellut jatkossakaan. Täyttävät 15 ja 17 syksyllä.

Yleisesti uskontojen mädännäisyyden piirteistä olen kertonut kuten myös positiivisista vaikutuksista esim. yleissivistyksen ja oman kielemme kehittymisen kannalta.

Vierailija
36/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli melkein 40. Siihen saakka olin varjellut lastani asialta. Kuultuaan jeesuksesta hän oli syvästi järkyttynyt. Pitkätukkainen, joka asui vielä kolmekymppisenä vanhempiensa nurkissa.

Vierailija
37/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä kuulin ekan kerran jessestä päiväkodissa, onneksi tajusin ajoissa sen olevan bullshittiä.

Jesse on kaikkea muuta kuin bullshittiä. On ollut historiallinen henkilö oli sit Jumalan poika tai ei. Mutta mitään pahaa kyseinen henkilö ei koskaan kellekään tehnyt. 

Riippuu mihin historia kirjoituksiin Jeesuksesta uskoo. Esim. Tuomaan lapsuusevankeliumin mukaan Jeesus mm kiroaa pojan, joka sen jälkeen kuolee ja kiroaa toisen pojan, joka sen jälkeen kaatuu kuolleena maahan, ja hänen vanhempansa sokeutuvat.

Vierailija
38/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kertonut hänelle jeesuksesta, jumalasta tai muusta uskisjutusta.

Vierailija
39/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin on nyt 24 v, enkä ole puhunut hänelle jeesuksesta koskaan. Enkä noille nuoremmillekaan.

Vierailija
40/47 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ihmettelen. Ei saa pakkosyöttää lapselle mitään Jeesuksesta eikä Jumalasta mutta samalla nämä vanhemmat pakkosyöttää omia asenteitaan. Halveksuntaa ja ivaa toisin uskovia kohtaan.

No omakin asenteesi uskonnottomia kohtaan on hieman kyseenalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme