Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vapaaehtoisesta lapsettomuudesta välttämättä mainita seuranhakupalvelun profiilissa

Vierailija
30.08.2023 |

Vai onko se niin että jos lapsia haluaa, pitää itse tuoda se esiin?

Entä jos lapsia on jo, pitääkö niistä mainita?

Tuntuu että aiheeseen liittyy paljon kirjoittamattomia sääntöjä.

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pitää. On kaikille osapuolille reilua, ettei haaskata kenenkään aikaa ja kerrotaan oleelliset faktat heti. Myös olemassa olevista lapsista kannattaa mainita profiilissa.

Jos haluat välttämättä lapsia seuraavan vastaantulijan kanssa, on sinun tehtäväsi kysyä asiasta. Muut eivät ole sinun toiveistasi millään tavalla vastuussa.

Ei nyt ole siitä kysymys vaan siitä, ettei turhaan tapaile ihmistä, joka panttaa tietoa siitä haluaako lapsia vai ei.

Niin, jokainenhan voi ihan itse päättää olla tapailematta ketä tahansa. Jos et saa toiselta mieleistäsi vastausta kysymykseen lapsitoiveista, voit huoletta jatkaa matkaa.

Tietenkin. Mutta noihin panttaajiin tärvääntyy aikaa.

Vierailija
22/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on ns isoja asioita. Esim avioliitto, lapset, jne. Niistä vaan pitää olla avoin alusta asti, esim jos ei lapsia halua.

Minulle ei ainakaan ole millään lailla iso asia, haluaako toinen lapsia tulevaisuudessa. Tiedän, etten itse niitä tule hankkimaan, mutta voin ihan hyvin tapailla sellaista, joka voi niitä haluta joskus tulevaisuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy koska siten mies tietää että kyseessä on katkera ja mt-ongelmainen nainen.

Otetaan jälleen kerran huomioon miehen voittavan saadessaan suhteen. Naisella alkaa raksuttamaan henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin alentava kilometrimittari. Lasten synnyttyä mittarin vauhti vain kiihtyy. Juu, tiedän kyllä miksi miehet tykkää solvata vapaaehtoisesti sinkkuja naisia. Hehän ovat poissa markkinoilta ja näin ollen miesten ulottumattomissa. Onnenonkijoihin teillä ei riitä rahkeet.

Vierailija
24/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin pitää. On kaikille osapuolille reilua, ettei haaskata kenenkään aikaa ja kerrotaan oleelliset faktat heti. Myös olemassa olevista lapsista kannattaa mainita profiilissa.

Jos haluat välttämättä lapsia seuraavan vastaantulijan kanssa, on sinun tehtäväsi kysyä asiasta. Muut eivät ole sinun toiveistasi millään tavalla vastuussa.

Ei nyt ole siitä kysymys vaan siitä, ettei turhaan tapaile ihmistä, joka panttaa tietoa siitä haluaako lapsia vai ei.

Niin, jokainenhan voi ihan itse päättää olla tapailematta ketä tahansa. Jos et saa toiselta mieleistäsi vastausta kysymykseen lapsitoiveista, voit huoletta jatkaa matkaa.

Kannattaa muistaa, että kukaan tapailukumppani ei voi tuhlata sinun aikaasi. Ainoastaan sinä voit tuhlata omaa aikaasi. Saat vapaasti päättää, minkälaista vastausta odotat ja mihinkä aikarajaan mennessä, ja jos toinen epäröi, voit siirtyä eteenpäin.

Tiedän tämän kokemuksesta, sillä olen joutunut asettamaan rajoja kaikenlaisten seksin panttaajien ja demiseksuaalien vuoksi. En jää enää odottelemaan, josko se kiinnostus heräisi, koska se ei sovi omaan pirtaani.

Vierailija
25/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmoittaisin ainakin lapsista. Lapsitoiveet tai jos ei halua lapsia, ovat asioita, jotka kuitenkin on hyvä tuoda esiin aika alkuvaiheessa, jos pitempää suhdetta toivotaan. Ei ole mitään sääntöä, mitä profiiliin pitäisi kirjoittaa, mutta aina voi myös kysyä toiselta tärkeät asiat, jotka eivät profiilissa tule esiin.

Vierailija
26/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsisin kyllä itse. En viitsisi tuhlata aikaa lapsi kaipaavan kanssa keskustelemiseen.

Tosin miehillä on tapana kääntää kelkkansa lapsiasiassa joka tapauksessa, joten sama kai se mitä profiiliin rustailee.

Vierailija
27/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Swaippaa sitten vasemmalle kaikki ne, joiden kanta ei tule profiilissa selväksi. Jos siis koet asiasta kysymisen liian vaivalloiseksi.

Vierailija
28/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan te tuhlaatte itse aikaanne, kun joka pienikin napsaus on este treffeillä käymiselle.

Vierailija
29/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on ns isoja asioita. Esim avioliitto, lapset, jne. Niistä vaan pitää olla avoin alusta asti, esim jos ei lapsia halua.

Minulle ei ainakaan ole millään lailla iso asia, haluaako toinen lapsia tulevaisuudessa. Tiedän, etten itse niitä tule hankkimaan, mutta voin ihan hyvin tapailla sellaista, joka voi niitä haluta joskus tulevaisuudessa.

Näin. Lisääntyjät kuvittelevat, että koska asia on heille elämää suurempi vedenjakajakysymys, sen täytyy olla sitä myös kaikille muille.

Vierailija
30/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan te tuhlaatte itse aikaanne, kun joka pienikin napsaus on este treffeillä käymiselle.

Lapsetko pieni napsaus?

Vierailija
31/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin. Lisääntyjät kuvittelevat, että koska asia on heille elämää suurempi vedenjakajakysymys, sen täytyy olla sitä myös kaikille muille.

Onhan se silloin, jos tapailun tarkoituksena on edetä parisuhteeseen ja mahdollisesti olla siinä loppuelämä. Jos tarkoitus on joku muu niin sama kai se mitä kumppani tulevaisuudessa tekee kun eri teitä kuljetaan kuitenkin.

Vierailija
32/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se silloin, jos tapailun tarkoituksena on edetä parisuhteeseen ja mahdollisesti olla siinä loppuelämä. Jos tarkoitus on joku muu niin sama kai se mitä kumppani tulevaisuudessa tekee kun eri teitä kuljetaan kuitenkin.

Lisääntyjälle kyseessä on aina tärkeä kysymys, koska biologinen ikkuna pienenee koko ajan. Näin on asian laita, etsi sitten pitkäaikaista tai lyhyempää suhdetta, koska kello jatkaa aina tilittämistä.

Jos ei lapsia halua, asiasta voi sen sijaan tehdä niin tärkeän tai vähämerkityksellisen kuin haluaa. Ei myöskään tarvitse etukäteen päättää, minkälaista suhdetta on etsimässä, kun pelivaraa on paljon enemmän.

Tämän vuoksi suhtautuminen tähän kysymykseen on väistämättä vähän erilainen lisääntyjillä ja muilla.

Vierailija
33/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kyllä itse kysyä tarvitsemani tiedot. Oletan että muut kykenevät samaan.

Vierailija
34/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisääntyjälle kyseessä on aina tärkeä kysymys, koska biologinen ikkuna pienenee koko ajan. Näin on asian laita, etsi sitten pitkäaikaista tai lyhyempää suhdetta, koska kello jatkaa aina tilittämistä.

Jos ei lapsia halua, asiasta voi sen sijaan tehdä niin tärkeän tai vähämerkityksellisen kuin haluaa. Ei myöskään tarvitse etukäteen päättää, minkälaista suhdetta on etsimässä, kun pelivaraa on paljon enemmän.

Tämän vuoksi suhtautuminen tähän kysymykseen on väistämättä vähän erilainen lisääntyjillä ja muilla.

No, enpä tiedä. Itse olen vapaaehtoisesti lapseton ja on ehdottoman tärkeää että myös kumppani on lapseton omasta tahdostaan nyt ja tulevaisuudessa. Turha rakentaa yhteistä tulevaisuutta jos se päättyy heti kun toinen päättää lisääntyä. En myöskään halua olla se syy minkä takia joku toinen jää lapsettomaksi. Se johtaa oletettavasti katumukseen ja katkeroitumiseen.

Vierailija
35/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. En minä ainakaan olisi halunnut sellaista kumppania joka ei halua lapsia ja jos asia olisi ilmennyt vasta myöhemmin, olisi tuhlautunut aikaa. Heti tärkeät asiat pöytään.

Jos asia on kerran sinulle tärkeä, varmasti kysyt asiasta ihan itse ennen ensimmäisiä treffejä? Ei kannata typerästi olettaa, että samat asiat ovat tärkeitä myös muille.

Varmasti ihmiset kysyykin mutta eikö ole tyhmää käydä moneen kertaan väärien ihmisten kanssa treffeillä kun nämä tärkeät asiat voisi kertoa jo heti profiilissa?

Jos asia on mielestäsi tärkeä ja etukäteen ilmoittamisen arvoinen, siitä vain. Pointti onkin, ettei kaikille ole mitenkään oleellista, haluaako deitti lapsia mahdollisesti joskus tulevaisuudessa. Kaikki eivät ole etsimässä loppuelämän kumppania seuraavasta kohtaamastaan ihmisestä.

No jos etsii vain kevytmielistä lyhytaikaista seuraa, niin sekin olisi syytä ilmoittaa.

-eri

Vierailija
36/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mielellään kiitos lapsiasiat ja lemmikit jo profiiliin. Voi sitten skipata tarvittaessa. 

Vierailija
37/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsihaaveet eivät ole fpieni napsaus. 

Vierailija
38/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää. En minä ainakaan olisi halunnut sellaista kumppania joka ei halua lapsia ja jos asia olisi ilmennyt vasta myöhemmin, olisi tuhlautunut aikaa. Heti tärkeät asiat pöytään.

Jos asia on kerran sinulle tärkeä, varmasti kysyt asiasta ihan itse ennen ensimmäisiä treffejä? Ei kannata typerästi olettaa, että samat asiat ovat tärkeitä myös muille.

Varmasti ihmiset kysyykin mutta eikö ole tyhmää käydä moneen kertaan väärien ihmisten kanssa treffeillä kun nämä tärkeät asiat voisi kertoa jo heti profiilissa?

Moneen kertaan? Tuhlaat siis itsekin muiden aikaa säästämällä lapsia asiaa myöhemmäksi?

Mitä et tajunnut? Kirjoitin mielestäni ihan selvästi, että kerro heti kaikki oleellinen jo profiilissa.

Sinä voit siis seistä piiska kourassa vaatimassa paljon tekemättä itse mitään? Jos et itse halua tuhlata omaa aikaasi avaa se suusi ja kysy asioista jotka ovat sinulle ns kynnyskysymyksiä.

Vierailija
39/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyllä, myös osa vapaaehtoisesti lapsettomista rakastuu ja löytää itsensä syvemmästä parisuhteesta. Se on aika tuskallista erota lapsiasian takia. Toki jos tiedät, ettei mikään vakava kiinnosta etkä tule kiintymään tapailukumppaniin, niin sekin olisi reilua kertoa toiselle ja alkuvaiheessa.

Vierailija
40/145 |
30.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on lapset jo tehty, mutta kyllä minua silti kiinnostaa toisen osapuolen toiveet lapsiasian suhteen. En lähtisi kehittelemään suhdetta lapsia toivovan kanssa, vaikka itsellä olisikin ajatuksena, että myös lyhyt suhde käy. Sitä voi kuitenkin tykästyä toiseen niin, että haluaisikin pitkän suhteen, ja mieluiten tällainen tilanne sitten sellaisen kanssa, jonka kanssa se on oikeasti mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi