Down-poikani löi koulussa toista lasta, olen aivan loppu
Meillä on ollut viime aikoina haasteita enenevissä määrin, kun koulut ovat alkaneet.
Sain puhelun pojan opettajalta, jossa hän kuvasi kuinka poikani oli luokalla tapahtuneen härnäämisen jälkeen lyönyt toista poikaa. Tämän toisen pojan vanhemmat tulivat hakemaan tämän koulusta ja asia on sittemmin sovittu mutta poika ei ole aikaisemmin käyttäytynyt noin aggressiivisesti varsinkaan koulussa.
Miten voin varautua tuleviin tapauksiin? Meillä ei ole lähes minkäänlaisia tukiverkkoja. Olen uupunut.
Kommentit (13)
Olen työskennellyt downien kanssa vuosia. Kyllä ne koulussa tapahtuvat tilanteet pyritään hoitamaan ja sopimaan koulussa. Toki tieto kotiin menee myös. Minun uskoakseni kaikille kehitysvammaisille tarjotaan vähintään 1vkl/kk omaishoidon vapaata tai millä lie nimellä onkaan. Hommaa kotiin apua jos tuntuu ettei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Osaa pitää puolensa. Hyvä.
Juuri näin. Ihmeellistä tämä nykyaika kun pyritään kasvattamaan pojista lapasia eikä miehiä.
Väkivalta on aliarvostettu argumentoinnin muoto.
Oppiipahan toiset ettei kannata Down-poikaa härnätä. Älä ota tuota raskaasti.
Yritä olla edes hiukan ylpeä, että poikasi piti puoliaan!
Juu lyöminen on väärin, mutta enemmän väärin on Down-lapsen härnääminen millään lailla.
Tsemppiä koko perheelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työskennellyt downien kanssa vuosia. Kyllä ne koulussa tapahtuvat tilanteet pyritään hoitamaan ja sopimaan koulussa. Toki tieto kotiin menee myös. Minun uskoakseni kaikille kehitysvammaisille tarjotaan vähintään 1vkl/kk omaishoidon vapaata tai millä lie nimellä onkaan. Hommaa kotiin apua jos tuntuu ettei jaksa.
Nämä vammat nyt joutaisi omiin kouluihinsa. Siellä mätkisivät toisiaan.
Kyllä täällä meidän kaupungissa nimenomaan on keskitetty muutamaan kouluun pelkkiä kehitysvammaisia oppilaita.. sellaisessa juuri olin töissä.
Varmaan lastasi on kiusattu. Tue häntä, ja yrittäkää puhua miten käyttäyty ensi kerralla. Pidä palaveri lyödyn pojan vanhempien kanssa, ja yrittääkää aikuisina ratkaista ongelma.
Niin, jotenkin ajattelen että olisiko kuitenkin down-lapsen kivempi olla jossain missä ei kiusattaisi? Ajattelen vain ääneen ja väärinhän kiusaaminen aina on. Yleensä vastustan väkivaltaa, mutta kouluikäisen pitäisi tietää olla kiusaamatta down-lasta.
Miksi ke hari on normaalien lastan kanssa koulussa? Eikö tommosille ole omat laitokset?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ke hari on normaalien lastan kanssa koulussa? Eikö tommosille ole omat laitokset?
Tapa itsesi
Vierailija kirjoitti:
Oppiipahan toiset ettei kannata Down-poikaa härnätä. Älä ota tuota raskaasti.
Yritä olla edes hiukan ylpeä, että poikasi piti puoliaan!Juu lyöminen on väärin, mutta enemmän väärin on Down-lapsen härnääminen millään lailla.
Tsemppiä koko perheelle!
Juuri näin, jos lapsi ei pistä rajoja niin toiset lyö kenttään. Lisää vaan treeniä pojalle. Jatkossa riittää että hän vähän ääntä korottaa.
Pisteet pojalle sillä väkivalta lopettaa vittuilun.