Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät deittaillessa ota vastuuta omista dealbreakereista?

Vierailija
29.08.2023 |

Esimerkiksi jos haluat lapsia ja haluat tapailla vain miehiä/naisia, jotka haluavat myös lapsia, miksi et kysy asiasta suoraan vaan oletat että kyllä toinen varmaan niitä myös haluaa? Sitten petyt ja kiukuttelet vain turhaan. Tai oletat, että toista kiinnostaa myös monogamia, yhdessä asuminen, elukat jne. Tämä on minusta niin outoa.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet friikki kuten vela tai muu sellainen, velvollisuutesi on TUNNUSTAA asia ennen kuin olen avannut edes suuni.

Vierailija
2/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet friikki kuten vela tai muu sellainen, velvollisuutesi on TUNNUSTAA asia ennen kuin olen avannut edes suuni.

Miksi vela on friikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aika hurjan pitkä lista, jos ensimmäisillä treffeillä täytyy kysyä jokainen mieltä askarruttava kysymys toiselta. - Tai no ehkä olen hömö kun en kysy esim monogamiasta mitään vaan pidän sitä kai liian itsestään selvyyteä,että se on lähtökohta, eikä sitä tarvitse erikseen varmistaa. - Jos lemmikit tai lapsien saaminen tai saamatta jättäminen olsivat suuntaan tai toiseen ehdottomia, niin varmaan saattaisin kysyä niistäkin. Mutta kyllä treffikumppaninkin tulee olla oma-aloitteien, jos hämn haluaa ehdottomasti saada lapsia -tai hnellä on jo lapsia niin fiksuna kertoo sen. Tai jos hän haluaa ellä eläintarhassa, niin kertoo sittensiitäkin. 

Vierailija
4/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä pärjää vain friikit, tavikset ovat siellä vaan tiellä

Vierailija
5/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee aika hurjan pitkä lista, jos ensimmäisillä treffeillä täytyy kysyä jokainen mieltä askarruttava kysymys toiselta. - Tai no ehkä olen hömö kun en kysy esim monogamiasta mitään vaan pidän sitä kai liian itsestään selvyyteä,että se on lähtökohta, eikä sitä tarvitse erikseen varmistaa. - Jos lemmikit tai lapsien saaminen tai saamatta jättäminen olsivat suuntaan tai toiseen ehdottomia, niin varmaan saattaisin kysyä niistäkin. Mutta kyllä treffikumppaninkin tulee olla oma-aloitteien, jos hämn haluaa ehdottomasti saada lapsia -tai hnellä on jo lapsia niin fiksuna kertoo sen. Tai jos hän haluaa ellä eläintarhassa, niin kertoo sittensiitäkin. 

Voi olla, että monogamialla ei ole loppujen lopuksi ihmisille niin suurta merkitystä tapailun alkuvaiheessa. Sitten jos tuntuu, että haluaisi viedä juttua pidemmälle, voi kysyä, kiinnostaako jättää muiden näkeminen pois.

Vierailija
6/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullut tollaisia "jostain asioista ehdottomia" vastaan deittaillessa. Toki oon vasta ns. aloittelija noissa hommissa. Mut jos on joku ihan ehdoton näkökanta jostain niin sitä aikaisemmin siitä tietty mun mielestä pitäisi puhua. Muuten on ymmärrettävää että esim. lapsiasioista ei välttämättä puhuta heti jos ei itsekään tiedä haluaako omia lapsia.

N

Vierailija
7/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vela on friikki

Jos kaikki olisivat veloja, olisi elämä maapallolla loppunut ennen kuin se ehti alkaakaan.

Vierailija
8/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tullut tollaisia "jostain asioista ehdottomia" vastaan deittaillessa. Toki oon vasta ns. aloittelija noissa hommissa. Mut jos on joku ihan ehdoton näkökanta jostain niin sitä aikaisemmin siitä tietty mun mielestä pitäisi puhua. Muuten on ymmärrettävää että esim. lapsiasioista ei välttämättä puhuta heti jos ei itsekään tiedä haluaako omia lapsia.

N

Minulla on ehdoton kanta siihen, etten tule koskaan hankkimaan lapsia, enkä voi niitä enää saadakaan. Mutta en minäkään tätä mitenkään kättelyssä tuo esiin, koskapa se ei ole minulle kynnyskysymys. Toinen saa kyllä vapaasti haluta lapsia, ei se minua haittaa.

Vierailija
9/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vela on friikki

Jos kaikki olisivat veloja, olisi elämä maapallolla loppunut ennen kuin se ehti alkaakaan.

Hienoa. Vähemmän kärsimystä.

Vierailija
10/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin elävät vain tosi syvällä omassa kuplassaan. Ei tule edes mieleen, että joku voi tehdä elämässään toisenlaisia valintoja.

Vierailija
11/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä vastapuolellakin on vastuuta. Vielä nykyäänkin esim monogaamisuus on useimpien toiveissa eli jos on poly tai joku vapaan suhteen kannattaja on vähintään yhtä perusteltua tuoda ajatuksensa esiin, mielellään heti, ettei toisen tarvitse tuhlata aikaa. 

Vierailija
12/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että monogamialla ei ole loppujen lopuksi ihmisille niin suurta merkitystä tapailun alkuvaiheessa. Sitten jos tuntuu, että haluaisi viedä juttua pidemmälle, voi kysyä, kiinnostaako jättää muiden näkeminen pois.

Tarvitseeko tuollaista oikein erikseen kysyä, vai olenko minä(kin) hölmö kun pidän itsestään selvyytenä, että jos eletään parisuhteeseen, niin sitten ei kumpikaan tapaile enää muita seuranhaku tarkoituksessa. - -

- Toinen juttu on se, että kavereitaan ja ystäviään ja muita läheisiään sukupuolesta riipumatta saa tavata ja viettää aikaansa heidän kanssaan. Se on sitten tilanne kohtaisesti ratkaistava, että miten kaiken aikansa järjestetään ja toimii.

Mutta itse tukehtuisin, jos pitäsi jatkuavsti olla kumppanin vierellä. Enkä osaosi elää ja olla aprisuhteessa sellaiusen kumppanin kanssa, joka ei voisi hyväksyä sitä, että itselläni on sekä naisia että miehiä läheisinä ja joihin haluan pitää yhteyttä ja ajan salliessa toisinaan mahd. myös nähdä.

Vierailija
13/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä vastapuolellakin on vastuuta. Vielä nykyäänkin esim monogaamisuus on useimpien toiveissa eli jos on poly tai joku vapaan suhteen kannattaja on vähintään yhtä perusteltua tuoda ajatuksensa esiin, mielellään heti, ettei toisen tarvitse tuhlata aikaa. 

Totta kai, jos toisen monogamia on ei-monogaamiselle kynnyskysymys, se kannattaa tuoda esiin. Mutta jos ei ole, vastuu on sillä toisella. Jokainen on vastuussa omista dealbreakereistaan, ei koskaan toisen.

Vierailija
14/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko tuollaista oikein erikseen kysyä, vai olenko minä(kin) hölmö kun pidän itsestään selvyytenä, että jos eletään parisuhteeseen, niin sitten ei kumpikaan tapaile enää muita seuranhaku tarkoituksessa.

Eihän kyseessä todellisuudessa mikään itsestäänselvyys ole, mutta jos olettamisesta ei ole koskaan koitunut mitään haittaa, liikut varmaan sellaisissa ympyröissä, joissa tämän oletuksen voi turvallisesti tehdä. Mutta on hyvä tietää, että tällainenkin mahdollisuus on olemassa.

Vierailija
15/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihaaveet tai mahdolliset muut suhdekuviot nyt eivät kuulu jollekin Tinder-deitillä pätkän vertaa. Enhän vielä tiedä, haluanko edes tavata tai harrastaa seksiä uudelleen.

Vierailija
16/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai, jos toisen monogamia on ei-monogaamiselle kynnyskysymys, se kannattaa tuoda esiin. Mutta jos ei ole, vastuu on sillä toisella. Jokainen on vastuussa omista dealbreakereistaan, ei koskaan toisen.

Eli susta on ok salata omat polyhommat tms jos toinen ei ole sattunut kysymään niistä? Suhteen lähtökohta on rehellisyys, ei se että pimitetään ja vedätetään niin pitkään kuin pystytään jos toinen ei ole sattunut keksimään kysyä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mutta hyvä kun kerroit, pitää jatkossa tarkistaa heti alussa polyilut, pedofiliat, pitääkö kakasta tms mitkä on mulle ihan ehdoton ei. 

Vierailija
17/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli susta on ok salata omat polyhommat tms jos toinen ei ole sattunut kysymään niistä? Suhteen lähtökohta on rehellisyys, ei se että pimitetään ja vedätetään niin pitkään kuin pystytään jos toinen ei ole sattunut keksimään kysyä ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä. Mutta hyvä kun kerroit, pitää jatkossa tarkistaa heti alussa polyilut, pedofiliat, pitääkö kakasta tms mitkä on mulle ihan ehdoton ei. 

Tässä puhutaan deittailusta, ei sitoutuneesta parisuhteesta. Deittailu nyt on muutenkin aina ei-monogaamista, kunnes sovitaan, ettei tapailla ketään muita. Harvaa tyyppiä jaksaa katsella niin montaa aamua, että tällaisella asialla on edes väliä.

Vierailija
18/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vela on friikki

No kaikki eivät sitä ole. Hyvin mahtuu veloja lisääntyvien sekaan, tasapainottavat tilannetta.

Vierailija
19/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko aloituksen ihan suomeksi, kiitti 🙄

Vierailija
20/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko aloituksen ihan suomeksi, kiitti 🙄

Jos haluat tapailla vain ihmisiä, joilla on ominaisuus X, on sinun velvollisuutesi kysyä, onko heillä ominaisuus X. Jos oletat, että heillä on, ja olet väärässä, saat syyttää vain itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän