Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät deittaillessa ota vastuuta omista dealbreakereista?

Vierailija
29.08.2023 |

Esimerkiksi jos haluat lapsia ja haluat tapailla vain miehiä/naisia, jotka haluavat myös lapsia, miksi et kysy asiasta suoraan vaan oletat että kyllä toinen varmaan niitä myös haluaa? Sitten petyt ja kiukuttelet vain turhaan. Tai oletat, että toista kiinnostaa myös monogamia, yhdessä asuminen, elukat jne. Tämä on minusta niin outoa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee aika hurjan pitkä lista, jos ensimmäisillä treffeillä täytyy kysyä jokainen mieltä askarruttava kysymys toiselta. - Tai no ehkä olen hömö kun en kysy esim monogamiasta mitään vaan pidän sitä kai liian itsestään selvyyteä,että se on lähtökohta, eikä sitä tarvitse erikseen varmistaa. - Jos lemmikit tai lapsien saaminen tai saamatta jättäminen olsivat suuntaan tai toiseen ehdottomia, niin varmaan saattaisin kysyä niistäkin. Mutta kyllä treffikumppaninkin tulee olla oma-aloitteien, jos hämn haluaa ehdottomasti saada lapsia -tai hnellä on jo lapsia niin fiksuna kertoo sen. Tai jos hän haluaa ellä eläintarhassa, niin kertoo sittensiitäkin. 

Voi olla, että monogamialla ei ole loppujen lopuksi ihmisille niin suurta merkitystä tapailun alkuvaiheessa. Sitten jos tuntuu, että haluaisi viedä juttua pidemmälle, voi kysyä, kiinnostaako jättää muiden näkeminen pois.

Ikään, kuin muiden näkeminen olisi jokaiselle ihmiselle joku automaatio.

Vierailija
22/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee aika hurjan pitkä lista, jos ensimmäisillä treffeillä täytyy kysyä jokainen mieltä askarruttava kysymys toiselta. - Tai no ehkä olen hömö kun en kysy esim monogamiasta mitään vaan pidän sitä kai liian itsestään selvyyteä,että se on lähtökohta, eikä sitä tarvitse erikseen varmistaa. - Jos lemmikit tai lapsien saaminen tai saamatta jättäminen olsivat suuntaan tai toiseen ehdottomia, niin varmaan saattaisin kysyä niistäkin. Mutta kyllä treffikumppaninkin tulee olla oma-aloitteien, jos hämn haluaa ehdottomasti saada lapsia -tai hnellä on jo lapsia niin fiksuna kertoo sen. Tai jos hän haluaa ellä eläintarhassa, niin kertoo sittensiitäkin. 

Voi olla, että monogamialla ei ole loppujen lopuksi ihmisille niin suurta merkitystä tapailun alkuvaiheessa. Sitten jos tuntuu, että haluaisi viedä juttua pidemmälle, voi kysyä, kiinnostaako jättää muiden näkeminen pois.

Sinun ei tietenkään tarvitse nähdä muita. Mutta ellette ole sopineet, ettette tapaile muita, voit olettaa toisen tapailevan muita.

Toisaalta jos joku on niin yksinkertainen, että hän uskoo olevansa eksklusiivisessa parisuhteessa keskustelematta asiasta lainkaan, ehkä hänen täytyykin oppia asia kantapään kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ei tietenkään tarvitse nähdä muita. Mutta ellette ole sopineet, ettette tapaile muita, voit olettaa toisen tapailevan muita.

Toisaalta jos joku on niin yksinkertainen, että hän uskoo olevansa eksklusiivisessa parisuhteessa keskustelematta asiasta lainkaan, ehkä hänen täytyykin oppia asia kantapään kautta.

Pitäisi nähdä se ensimmäinenkin useamman vuoden jälkeen. Ei ole ihan niin kovaa tuo menestys ihmissuhderintamalla, että tapailun alla olisi koko ajan useita ihmisiä.

Vierailija
24/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo outoa ettei tuollaisista asioista keskustella heti suhteen alussa. 

Vierailija
25/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kysyn villeistä vuosista, sellaista saastaa en halua tapailla.

Vierailija
26/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on dealbreaker?

Vierailija
27/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa ettei kumpikaan ota noita asioita puheeksi vaan molemmat olettaa jotain. 

Vierailija
28/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo outoa ettei tuollaisista asioista keskustella heti suhteen alussa. 

Silti todella yleistä.

Vierailija
29/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siis kumpikaan ei ota mitään vastuuta. 

Vierailija
30/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa ettei kumpikaan ota noita asioita puheeksi vaan molemmat olettaa jotain. 

Itse en ainakaan oleta mitään esimerkiksi toisen lastenhankintatoiveista. Asialla ei vain ole minulle suurta merkitystä.

Vierailija
31/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on dealbreaker?

Naisten termejä, jotka vertautuvat turn offeihin. Ainoa keino välttää dealbreakerit ja turn offit on laittaa palveluun miesmallin valokuvat.

Vierailija
32/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuu on luonnollisesti sillä, jolle kyseinen asia on kynnyskysymys.

Vierailija
33/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan oleta mitään esimerkiksi toisen lastenhankintatoiveista. Asialla ei vain ole minulle suurta merkitystä.

Sulle ei ole mitään merkitystä haluaako toinen lapsia vai ei? 

Vierailija
34/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo tullut tollaisia "jostain asioista ehdottomia" vastaan deittaillessa. Toki oon vasta ns. aloittelija noissa hommissa. Mut jos on joku ihan ehdoton näkökanta jostain niin sitä aikaisemmin siitä tietty mun mielestä pitäisi puhua. Muuten on ymmärrettävää että esim. lapsiasioista ei välttämättä puhuta heti jos ei itsekään tiedä haluaako omia lapsia.

N

Minulla on ehdoton kanta siihen, etten tule koskaan hankkimaan lapsia, enkä voi niitä enää saadakaan. Mutta en minäkään tätä mitenkään kättelyssä tuo esiin, koskapa se ei ole minulle kynnyskysymys. Toinen saa kyllä vapaasti haluta lapsia, ei se minua haittaa.

Tuohan nyt on ihan turhaa, jos et voi saada lapsia.

Vierailija
35/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka haluaa tuollaiseen parisuhteesen, jossa ei keskustella mitään? Haluatko vaikka perheen vai pysyä velana? Miten tuo on edes mahdollista ettei noita asioita oteta esille jo seurustelun alkuvaiheessa?

Vierailija
36/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin, ettei asialla ole minulle suurta merkitystä. Totta kai jos toinen ei missään tapauksessa halua lapsia, se tarkoittaa että jutusta voi potentiaalisesti tulla paljon pidempi, jos ikinä sinne asti päästään eikä toinen satu muuttamaan mieltään, mikä sekin on aika yleistä. Mutta lasten haluaminen tai haluamattomuus ei ole mikään sellainen asia, jonka perusteella päättäisin, ketä tapailen ja ketä en.

Vierailija
37/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka haluaa tuollaiseen parisuhteesen, jossa ei keskustella mitään? Haluatko vaikka perheen vai pysyä velana? Miten tuo on edes mahdollista ettei noita asioita oteta esille jo seurustelun alkuvaiheessa?

Kannattaa muistaa, että tässä ketjussa puhutaan deittailusta, ei vakiintuneesta parisuhteesta. Uskoisin, että melkein kaikki yli 25-vuotiaat puhuvat lapsihaaveista viimeistään ennen kuin muuttavat yhteen.

Vierailija
38/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin, ettei asialla ole minulle suurta merkitystä. Totta kai jos toinen ei missään tapauksessa halua lapsia, se tarkoittaa että jutusta voi potentiaalisesti tulla paljon pidempi, jos ikinä sinne asti päästään eikä toinen satu muuttamaan mieltään, mikä sekin on aika yleistä. Mutta lasten haluaminen tai haluamattomuus ei ole mikään sellainen asia, jonka perusteella päättäisin, ketä tapailen ja ketä en.

Mulle tuo oli taas todella tärkeää tietää, kun en itse halua lapsia, joten en todellakaan halunnut antaa kumppanille mitään toiveita lapsista, jos toinen sitä perhettä toivoi. Yhden tyypin kanssa lopetettiin heti keskustelut, kun hänen toiveena oli perhe tulevaisuudessa. 

Vierailija
39/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo oli taas todella tärkeää tietää, kun en itse halua lapsia, joten en todellakaan halunnut antaa kumppanille mitään toiveita lapsista, jos toinen sitä perhettä toivoi. Yhden tyypin kanssa lopetettiin heti keskustelut, kun hänen toiveena oli perhe tulevaisuudessa. 

Eli asia on sinulle tärkeä ja suorastaan kynnyskysymys, joten otit asian esille? Mainiota, juuri näinhän kannattaakin toimia.

Se, että minä en halua lapsia, ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö joku lapsia haluava deittini voisi hankkia lapsia myöhemmin jonkun toisen kanssa.

Vierailija
40/56 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että tässä ketjussa puhutaan deittailusta, ei vakiintuneesta parisuhteesta. Uskoisin, että melkein kaikki yli 25-vuotiaat puhuvat lapsihaaveista viimeistään ennen kuin muuttavat yhteen.

Onko nykyään tapana deittailla muuten vaan sen kummemmin tulevaisuutta miettimättä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi