Laittaako kukaan teistä kaalikeittoon riisiä?Meillä kotona laitettiin ja minä teen samoin.
Yksi kaverini oli käymässä, kun kokkasin ja hän ihmetteli riisiä kaalikeitossa. Tosin kehui soppaa hyväksi, kun sitten syötiin kimpassa.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Minä teen vähän niinkuin kaalipataa. Laitan vähemmän vettä kuin keittioon tulisi. Riisiä, kaalia, sipulia ja porkkanaa+mausteet. Pitkä haudutus ja syömään.
siihen kuuluu myös siirappia laittaa
Mua kaalisoppa pierettää niin pirusti. Hyväähän se on, mutta nautin sen yksin sattuneesta syystä. Kai siihen riisiä voi laittaa.
Minä ostan aina myös pienen palan lanttua ja laitan kuutioita mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeittoon kuuluu valkosipuli, lampaanliha, kaali ja peruna. Voi sinne riisiäkin laittaa.
Valkosipuli ja lammas sopii hyvin yhteen mutta sika-nauta jauhelihaa on helpompi löytää kaupoista kuin lammasta. Ja jauheliha on monille tumman makuinen.
Tutumman makuinen? Niin on kyllä.
Voisin tehdä kaalilaatikkoa. Täytyy ostaa myös puolukkahilloa. Kuuluu ehdottomasti kaalin kaveriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 45, enkä ole ikinä syönyt kaalikeittoa. Muita kaaliruokia sitäkin enemmän.
Ei kukaan sulle tehnyt lapsuudessa?
Ei meilläkään kaalikeittoa syöty, mutta kaalikääryleitä oli säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää 45, enkä ole ikinä syönyt kaalikeittoa. Muita kaaliruokia sitäkin enemmän.
Ei kukaan sulle tehnyt lapsuudessa?
Ei meilläkään kaalikeittoa syöty, mutta kaalikääryleitä oli säännöllisesti.
Voih, kaalikääryleet on ihania. Myydäänköhän nykyään enää kaupoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen vähän niinkuin kaalipataa. Laitan vähemmän vettä kuin keittioon tulisi. Riisiä, kaalia, sipulia ja porkkanaa+mausteet. Pitkä haudutus ja syömään.
siihen kuuluu myös siirappia laittaa
Ei oo pakko.
Muistakaa myös syödä kukkakaalia. On tällä hetkellä hyvin edullista. Ja hyvin maukasta.
Nuudelit toimivat kaalin kanssa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen samalla tavalla, joskus korvaan riisin makaronilla (se laitetaan vasta loppuvaiheessa pataan) ja vielä paljon persiljaa mukaan. Vaihtelun vuoksi.
Meillä on aina laitettu perunaa. Perunaa, kaalia, sipulia, porkkanaa ja jauhelihaa.
meillä on laietettu ohrasuurimoita ja porkkanaraastetta
Kokeilkaa laittaa vähän lanttua, naurista, porkkanaa ja perunaa. Unohtamatta palvattua sian- tai lampaanlihaa.
Kukkakaali voi muuten sopiakin kaalikeittoon.
Tein lihakaalilaatikkoa ja laitoin riisiä. Tuli muuten hyvää, kolme x oon elämässäni tehn yt ja tänävuonna. Kaalimuhennosta tein ja laitoin lammasta sinne, en muista mitä ruhon osaa ja oli kertakaikkiaan Hyvää. Tätä viimeksi mainittua oon tehnyt ehkä 15 v sitten.