Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli se hetki, kun tajusit olevasi burnoutissa?

Vierailija
29.08.2023 |

Ja hait sairauslomaa? Oliko jotain oireita, jotka avasivat silmäsi vai miten tämä "valaistuminen " tapahtui?
Työuupumus taitaa olla aika salakavala siinä mielessä, että siihen vaan pikkuhiljaa luisuu. Milloin sitä huomaa oikeasti olevansa jo siellä pohjalla?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet lyhenivät ja lyhenivät, kävin ylikierroksilla enkä pystynyt nukkumaan kunnolla. Kiukuttelin työkavereille, vaikka tavallisesti olen sovinnollinen. Lopulta en nukkunut silmäystäkään yöllä, menin työterveyteen ja siitä saikulle useaksi viikoksi.

Nykyisin huolehdin palautumisesta tarkkaan

Vierailija
22/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä lääkärin diagnosoimaa (oma diagnsosointini koska oireet loppuivat kuin seinään kahden päivä sisällä vuosiloman alkamisen jälkeen):

Olin haastavassa asiantuntijatehtävissä, ja pelottavasti jalat alkoivat pettää - kirjaimellisesti sekä kauppaan kävellessä, että vain kotona liikuessa, en päässyt nousemaan viiteen minuuttiin; ulkona tarvitsin apua ulkopuolisilta, kotona raahauduin kyynärvarten sohvalle :(

Itse en kokenut töitä yms mentaalisesti turhan kovina, mutta fyysiset oireet kertoivat, että jokin on pielessä - nyt onneksi tästä jo pari vuotta (eivätkä lääkärit ole voineet kertoa muuta syytä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ymmärsin tekeväni oman työni ja 1,5 eläköityneen työt samalla palkalla kuin ennenkin. Irtisanouduin. Joo, joustoa löytyy paljonkin, mutta sen pitää näkyä palkassa. Nykyinen työnantaja sen ymmärsi.

Työuupumus ei palkkaa nostamalla poistu...

Kyllä se vaan joskus poistuu kun liiallinen työmäärä vähenee ja palkka nousee.

Vierailija
24/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöunet lyhenivät ja lyhenivät, kävin ylikierroksilla enkä pystynyt nukkumaan kunnolla. Kiukuttelin työkavereille, vaikka tavallisesti olen sovinnollinen. Lopulta en nukkunut silmäystäkään yöllä, menin työterveyteen ja siitä saikulle useaksi viikoksi.

Nykyisin huolehdin palautumisesta tarkkaan

Ai, mä sain noilla oireilla työnantajan kustantamalta Terveystalolta yhden päivän saikkua. Olet onnekas.

Vierailija
25/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nukkunut enää ja työpaikan ovella joka päivä melkein itkin ja mietin onko pakko mennä. Ajoin autoa ja ajattelin että jos vain ajaisin pöpelikköön niin sais ees levätä sairaalassa jos ei menis henki.

Vierailija
26/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tuli niskakivut, sitten unettomuus, sen jälkeen holtittomat itkukohtaukset, paniikkikohtaukset ja itsetuhoiset ajatukset. Jouduin osastohoitoon, luulin olevani masentunut ja ahdistunut. Psykologi tajusi heti, että kyseessä on burnout. Neljä kuukautta saikkua, sitten paluu 60% töihin, sitä nyt jatkunut kolme kuukautta ja kolme vielä jäljellä. Nyt tuntuu hyvältä.

Vierailija
27/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon semmosia tiedonkäsittelyyn liittyviä ongelmia, esim olin niin väsynyt että en oikeen aina tajunnut mitä toinen yritti sanoa, töissä kyllä pärjäsin kunnes en enää jaksanut. Se jäätävä väsymys, siis niin paha väsymys. Ja ajatukset käy hitaasti, ei oikein tehnyt mieli kuin nukkua.

Vierailija
28/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ollut mutta olin kuormittunut eräässä työssä ja sitten samassa huoneessa ollut kiusaaja vaihtoi työtehtävää. Kun hän lähti toiseen huoneeseen, hetkeksi aloin voimautua mutta sitten toinen vanhempi työntekijä jostain syystä ilmestyi ovelle ja alkoikin äkseerata ihmeellisesti, ehkä kun huomasi, että nyt kaksi pehmeämpää jäi suojatta huoneeseen. Ensin toinen huoneessa ollut työkaveri jäi viikkojen sairauslomalle ja sitten itse irtisanouduin. Kesti pitkään toipua traumasta.

Vierailija
29/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin niin ylikierroksilla, ett kirjoittelin päässäni sähköposteja kaikki yöt enkä saanut nukuttua ollenkaan. Kahden kuukauden jälkeen hain saikkua ja olin lopulta poissa kaksi kuukautta.

Vierailija
30/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun ymmärsin tekeväni oman työni ja 1,5 eläköityneen työt samalla palkalla kuin ennenkin. Irtisanouduin. Joo, joustoa löytyy paljonkin, mutta sen pitää näkyä palkassa. Nykyinen työnantaja sen ymmärsi.

Eikö? Meinaatko että työtä lisäämällä samalla palkalla työmotivaatio suorastaan kohoaa? Jos näin ei käy, niin mitä luulet syyksi? Kun liiallinen kuormitus poistuu ja palkka on kohdillaan, työ maistuu hyvin jälleen.

Vierailija
31/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Meinaatko että työtä lisäämällä samalla palkalla työmotivaatio suorastaan kohoaa? Jos näin ei käy, niin mitä luulet syyksi? Kun liiallinen kuormitus poistuu ja palkka on kohdillaan, työ maistuu hyvin jälleen.

Kuten itsekin sanoit, se vaatii etenkin sen liiallisen kuormituksen poistumisen ja sitä palkankorotus ei korjaa.

Vierailija
32/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko burnout aiheuttaa totaalista keskittymiskyvyn puutetta ja jatkuvaa virheiden tekoa töissä?

Ahdistaa niin hlvtsti kun tuntuu että teen virheitä virheiden perään.

Vierailija
33/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten itsekin sanoit, se vaatii etenkin sen liiallisen kuormituksen poistumisen ja sitä palkankorotus ei korjaa.

Samaa mieltä. Olen esihenkilötehtävissä. Kerroin omalle esihenkilölleni keväällä, että nyt on liikaa töitä ja tiimistä jäänyt jo kaksi burnout-saikulle. Kerroin suoraan, että olen huolissani jaksamisestani. Sain 550 euron palkankorotuksen, mutta mikään ei muuttunut. Puolitoista kuukautta myöhemmin jouduin burnoutin takia saikulle.

Vierailija
34/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voi alentaa omaa palkkaansa tai tehdä tuplatyöt entiseen verrattuna samalla palkalla, maistuuko työ entiseen malliin? Niin, sitähän minäkin.

Vierailija
35/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin yöuneni ja jossain vaiheessa alkoi tuntumaan, että myös järkeni. Tuli muistihäiriöitä, maniajaksoja ja myös masentuneisuutta, jossa on en jaksanut tehdä

mitään enkä nähdä ketään. Kroppa meni lukkoon, esim. outoja jalkakipuja ja puutumisis. Eristäydyin ja olin niin väsynyt, että normaalit asiat kuten ruuanlaitto, harrastukset, siivous ja puutarhan hoito jäivät, ei jaksanut eikä kiinnostanut. Sain myös itkukohtauksia ja pinna oli lyhyt: saatoin raivota milloin mistäkin asiasta. Toisaalta oli myös jaksoja, jossa olin kuin zombie, en edes jaksanut raivota enää, olin aivan turta ja välinpitämätön asioista ja ihmisistä. Kamalaa aikaa, toivottavasti en enää ikinä joudu kokemaan vastaavaa.

Vierailija
36/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni tästä niin osuvasta kommentista, että mennessäni nukkumaan luonnostelen tulevia sähköposteja mielessäni ja jään miettimään mahdollisia vastasuksia, ja mitä teen niille. 

Yt. Kahteen päivään en ole nukkunut kuin yht 4t

Vierailija
37/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat voi alentaa omaa palkkaansa tai tehdä tuplatyöt entiseen verrattuna samalla palkalla, maistuuko työ entiseen malliin? Niin, sitähän minäkin.

Puhut nyt koko ajan ihan aidasta ja muut seipäästä. Kukaan ei sanonut, että palkan ALENNUKSESTA olisi kyse. Kukaan ei myöskään maininnut sinun mainitsemaa liiallisen kuormituksen poistamista.

Kyse oli vain ja ainoastaan siitä, parantaako pelkkä palkankorotus burnoutin. Vastaus on ei.

Vierailija
38/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, palkankorotus on osa sitä kuormituksen poistumista, koska työnantajan tavoitteena ei ollut missään vaiheessa poistaa kuormitusta. Siksi lopputili ja uusi tolkullinen työnantaja. Älkää ihmeessä muutkaan jääkö paskoihin riistotyöpaikkoihin.

Vierailija
39/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join pullon viiniä joka päivä.

Vierailija
40/78 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pelottavan tutulta omaan kokemukseeni nähden, oletko löytänyt apua? Itse en ole, joten kuulisin milelläni suosituksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän