Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuvat parisuhteen löytämisestä ja todellisuus

Vierailija
29.08.2023 |

Nykyään puhutaan paljon että ihmiset ovat pinnallisia ja potentiaaliselta kumppanilta vaaditaan listakaupalla ominaisuuksia, joita harva voi täyttää. Tapailut päättyvät alkuunsa kun treffikumppanista paljastuu joku pieni juttu. Ei kuulemma viitsitä asettua yhden kanssa kun odotetaan että kulman takana odottaa parempi. Ei kuulemma kelpaa jos ei ole täydellisen kokoinen ja muotoinen, nuori, oikeanlaisessa ammatissa jne. Kuitenkin kun katsoo kadulla niin ihan tavallisia ihmisiä siellä pariskuntina kulkee. Kun mediassa on juttu jostain vaikeasti sairaasta ihmisestä, niin aina häneltä löytyy kannustava ja tukeva puoliso. Mistä tämä mielikuvaharha oikein johtuu?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsista

Vierailija
2/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että pettymysten jälkeen miehet tyytyvät vähän huonompaankin naiseen ja heistä sitten muodostuu pari.

Vierailija
4/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että noi puolison löytymisongelmat koskee lähinnä nuoria alle 30 vuotiaita jotka tota tinderiä ahkerasti käyttää. Se on loppujenlopuksi aika pieni porukka mutta itse kuulun siihen.

N26

Vierailija
5/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nää mitään ihmisestä katsomalla kun se kävelee kadulla.

Vierailija
6/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä on muotia päästää ääneen ne kaikkein negatiivisimmat ruikuttajat. Ehkä se on viihdyttävää kuunnella, kun jollain menee tosi huonosti?

Otin tavaksi palstalla että aina kun joku valitti deittisovellusten pinnallisuudesta ja paremman etsimisestä, kysyin kauanko hän on deittaillut. No, kukaan noista äänekkäistä deittailukriitikoista ei ollut käyttänyt deittisovelluksia itse. Toistelivat vain mitä olivat kuulleet.

Varsinkin yksi ihminen sekosi täysin kun kysyin. Huusi että hän on ollut vuosikymmeniä parisuhteessa eikä takuulla ikinä kokeile deittisovelluksia ja uhkaili minua että kuolen yksin.

Ihmiset ovat kummallisia.

Vierailija
7/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittisovellukset ovat ns. lisänneet tarjontaa, mutta eivät kuitenkaan muuttaneet sitä tosiasiaa, että suurin osa ihmisistä ei sovi toisilleen.  Tämä sitten synnyttää ajatuksen siitä, että täytyisi olla otain aivan uskomatonta ettei tulisi karsituksi.

Todellisuudessa kuvio menee kuitenkin siten, että ennen henkilöllä X oli omien piiriensä kautta viisi sopivaa kumppaniehdokasta, mutta juttu ei kuitenkaan luistanut kenenkään kanssa, mutta sitten töiden kautta tärppäsikin sopiva kumppani. Nykyään henkilöllä on noiden viiden sopivan lisäksi deittisovelluksen kautta viisi sopivaa lisäksi, mutta silti se juttu toimikin töiden kautta tavatun henkilön kanssa.

Eli yhtä harva on edelleenkin sopiva sinulle, niitä sopimattomia tapaa nykyään vain laajemmin kuin ennen.

Vierailija
8/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä että pettymysten jälkeen miehet tyytyvät vähän huonompaankin naiseen ja heistä sitten muodostuu pari.

No onneksi naisen ei tarvitse huolia tyytyjää,vaan voi poiketa hedelmöitysklinikalla.

Vierailija
9/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä on muotia päästää ääneen ne kaikkein negatiivisimmat ruikuttajat. Ehkä se on viihdyttävää kuunnella, kun jollain menee tosi huonosti?

Otin tavaksi palstalla että aina kun joku valitti deittisovellusten pinnallisuudesta ja paremman etsimisestä, kysyin kauanko hän on deittaillut. No, kukaan noista äänekkäistä deittailukriitikoista ei ollut käyttänyt deittisovelluksia itse. Toistelivat vain mitä olivat kuulleet.

Varsinkin yksi ihminen sekosi täysin kun kysyin. Huusi että hän on ollut vuosikymmeniä parisuhteessa eikä takuulla ikinä kokeile deittisovelluksia ja uhkaili minua että kuolen yksin.

Ihmiset ovat kummallisia.

Tämä on muuten totta ja koskee paitsi deittisovelluksia kuin muutakin sosiaalista mediaa.

Tinderistä tuntuu olevan kaikista voimakkaimmat mielipiteet heillä, jotka eivät ole koskaan sovellusta käyttäneet. Saman ihmiset haukkuvat kuinka insta on täynnä pelkkiä takapuoltaan esitteleviä tyrkkyjä, vaikka algoritmithän tarjoaa sinulle juuri sellaista sisältöä mitä sieltä etsit.

Nim. Tinder kiihkotta koettu ja insta täynnä kissaviedoita

Vierailija
10/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpäs en vastaa tyypillistä miestä minkälaiseksi tällä palstalla miehiä kuvaillaan deittirintamalla.

Seksikäs olemus ei itselleni ole ensisijaisesti kiikarissa, kun naisia katselen.

Kivan oloinen nainen on ykköskriteeri.

M30

Vierailija
11/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että noi puolison löytymisongelmat koskee lähinnä nuoria alle 30 vuotiaita jotka tota tinderiä ahkerasti käyttää. Se on loppujenlopuksi aika pieni porukka mutta itse kuulun siihen.

N26

Ei siihen vastentahtoisesti yksinäisten porukkaan tarvitse kuulua. Kerta kiellon päälle avaisin Tinderin Serbian puolella. Siellä kumminkin käy lähimaista miehiä. Maassa saa olla viisumivapaasti 89 päivää. Yökerhoinkin voi mennä, kunhan muistaa ettei jätä juomia tai humallu liikaa.

Serbia hakee EU:seen 2025. Tarvittaessa Google translate kääntää profiilitekstejä.

Ruotsin Arlandasta pääsee muutamalla kympillä lentämään Nisiin.

Rome2Rio jeesii sitten paikallisten aikataulujen osalta.

Vierailija
12/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäpäs en vastaa tyypillistä miestä minkälaiseksi tällä palstalla miehiä kuvaillaan deittirintamalla.

Seksikäs olemus ei itselleni ole ensisijaisesti kiikarissa, kun naisia katselen.

Kivan oloinen nainen on ykköskriteeri.

M30

No, ne kuvailijat ovat muita miehiä enimmäkseen.

Vierailija
13/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ihmettelenkin syvästi, kun en saa parisuhdetta vaikka minussa ei ole mitään ihmeellistä vikaa. Eikä ole kyse omista ylimitoitetuista vaatimuksista.

N42

Vierailija
14/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pariutumismarkkinoilla on iso ristiriita sen suhteen, että naiset valittavat jatkuvalla syötöllä p anomiehistä, mutta kun itse parisuhdemiehenä yrittää deittailla naisia niin kaikilta naisilta tulee pakit.

Eli vain p anomiehet läpäisevät naisten pinnallisen riman.

Naiset yrittää synnyttää mielikuvaa siitä, että parisuhteen perässä oleva mies olisi harvinainen kun oikeasti ne miehet eivät kelpaa naisille.

Vierailija
15/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ihmiset pariutuvat nuorina, kun ovat vielä hyvännäköisiä, virkeitä, kiinnostavia ja hauskoja. Iän myötä monet viehättävistä ominaisuuksista karisevat pois. En siksi tekisi liikaa johtopäätöksiä Prisman kassajonon perusteella.

Kannattaa myös miettiä, kenet itse kelpuuttaisit kumppaniksesi siitä kassajonosta. Voit olettaa muiden olevan suurin piirtein yhtä kranttuja, joskin ehkä vähän eri mieltymyksillä.

Vierailija
16/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pariutumismarkkinoilla on iso ristiriita sen suhteen, että naiset valittavat jatkuvalla syötöllä p anomiehistä, mutta kun itse parisuhdemiehenä yrittää deittailla naisia niin kaikilta naisilta tulee pakit.

Eli vain p anomiehet läpäisevät naisten pinnallisen riman.

Naiset yrittää synnyttää mielikuvaa siitä, että parisuhteen perässä oleva mies olisi harvinainen kun oikeasti ne miehet eivät kelpaa naisille.

Kaikki parisuhteeni ovat alkaneet siitä, että seksiä on harrastettu ensimmäisillä treffeillä. Kannattaa pyrkiä ensin viettelemään toinen. Kun on vahva seksuaalinen yhteys, parisuhde syntyy paljon helpommin.

Vierailija
17/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin allekirjoittaa tuon, että vaatimustaso on kova, sekä naisilla, että itsellä.

Myös sitoutuminen on vaikeaa, koska ajatus siitä, että parempaa on kohta tarjolla elää vahvasti. Varsinkin, jos niitä ehdokkaita oikeasti on paljon.

Vuosien aikana olen tavannut satoja naisia Tinderistä ja lopulta löysin täydellisen Ig:n kautta, kun tämä otti yhteyttä. Tinder on poistettu jo ajat sitten ja nyt suunnitellaan yhteistä tulevaisuutta.

Vierailija
18/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittisovellukset ovat ns. lisänneet tarjontaa, mutta eivät kuitenkaan muuttaneet sitä tosiasiaa, että suurin osa ihmisistä ei sovi toisilleen.  Tämä sitten synnyttää ajatuksen siitä, että täytyisi olla otain aivan uskomatonta ettei tulisi karsituksi.

Todellisuudessa kuvio menee kuitenkin siten, että ennen henkilöllä X oli omien piiriensä kautta viisi sopivaa kumppaniehdokasta, mutta juttu ei kuitenkaan luistanut kenenkään kanssa, mutta sitten töiden kautta tärppäsikin sopiva kumppani. Nykyään henkilöllä on noiden viiden sopivan lisäksi deittisovelluksen kautta viisi sopivaa lisäksi, mutta silti se juttu toimikin töiden kautta tavatun henkilön kanssa.

Eli yhtä harva on edelleenkin sopiva sinulle, niitä sopimattomia tapaa nykyään vain laajemmin kuin ennen.

Ennen se "sopiva" tarkoitti samaa kuin "sopiva pitkään parisuhteeseen, yhdessä asumiseen, avioliittoon ja perheen perustamiseen". Nykyisin se voi onneksi tarkoittaa myös "sopiva lomaromanssiin", "sopiva yhden illan säätöön" tai "sopiva queerplatoniseen suhteeseen". Vaihtoehtoja on paljon enemmän, ja siksi eri tavoin sopivia kumppaneitakin on enemmän.

Vierailija
19/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N26

Ei siihen vastentahtoisesti yksinäisten porukkaan tarvitse kuulua. Kerta kiellon päälle avaisin Tinderin Serbian puolella. Siellä kumminkin käy lähimaista miehiä. Maassa saa olla viisumivapaasti 89 päivää. Yökerhoinkin voi mennä, kunhan muistaa ettei jätä juomia tai humallu liikaa.

Serbia hakee EU:seen 2025. Tarvittaessa Google translate kääntää profiilitekstejä.

Ruotsin Arlandasta pääsee muutamalla kympillä lentämään Nisiin.

Rome2Rio jeesii sitten paikallisten aikataulujen osalta.

Ei kiinnosta ulkomaalaiset varsinkaan tum mat miehet yhtään.

Vierailija
20/70 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasia on se että suuri osa suomalaisista on nykyään päästään vialla ja siksi parisuhteeseen lähteminen ei ole enää millään tavalla järkevää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän