Olenko ainoa jolle tää kesäaika on masentavaa ja kaipaan syksyä?
Kaipaan niin kovasti syksyä jo ja talvea. En pidä tästä valoisuudesta yhtään.
Kommentit (4)
Minä myös olen saanut tarpeekseni kuumuudesta jo. Aurinko nyt on ihan kiva tuon eilisen myräkän jälkeen. Huomisesta saadaan taas vettä monta päivää putkeen ja kyllä tämä syksyksi muuttuu ja tervetuloa vaan. Talvesta pidän aina vaan enemmän. Viime vuodet on olleet etelässäkin oikein kelpoja. Ihanaa laittaa jo vaatetta päälle, ei tarvi puolialasti kulkea tuolla.
Jos et pidä valoisuudesta, tarkoitatko myös kirkkautta. Migreenitaipumusta omaavilla kirkas valo, myös auringonvalo, sekä esimerkiksi saunominen, nopeat lämpötilanvaihtelut jne. voivat aiheuttaa kaikenlaista harmia. Asuinpaikasta riippuen erilaista eri puolilla Suomea esimerkiksi elokuu jo ihan toista kaikkine tuoksuineen ja valmistuvine satoineen niin puutarhassa kuin pelloilla. Syyskuussa taas ne raikkaat aamut ja päivät ovat mukavia, saa hengityksenkin paremmin "toimimaan". Tunnelmalliset illat ja aamut ja ns. normaali elämänrytmi. Vuodenajalla on puolensa.
Et varmaan ainoa, mutta mahdollisesti vähemmistössä.
Minua tämä alkava pimeys ja märkyys ja ankeus ahdistavat. Sitten kun tulee lumi maahan, niin tilanne on helpompi.