Kaveri unohtaa itse ehdottamansa menot
Mitä tällaisen takana voisi olla? Siis yksi tuttava/kaveri on nyt ehdottanut minulle kolme kertaa jotain yhteistä tekemistä, ja sitten unohtanut vallan sopineensa mitään. Kun viimeksi kyselin onko hän tulossa, hän sanoi, että voi harmi, ei millään pääse kun hänellä on nyt muuta. Sitä edellisellä kerralla sanoi, että kuulostaa hauskalta, mutta katsotaan nyt ehdinkö tulemaan (no ei tullut). Siis jotenkin keskustelu kääntyi niin, että MINÄ olin pyytämässä häntä tulemaan sopimaamme tilaisuuteen, vaikka hän oli itse sen alunperin keksinyt ja sopinut.
En enää odota tältä "kaverilta" yhtään mitään, enkä aio tulevaisuudessa enää sopia hänen kanssaan minkäänlaisia menoja. Kolmas kerta sai riittää. Ihmettelen vain, mikä tuollaisen käytöksen pointti oli. Itse en siis ole pyytänyt häntä minnekään, en ole ehdottanut mitään yhteisiä menoja, eli ei ole kyse siitä että hän ei kehtaa kieltäytyä. Vaan hän on itse innostuneena ehdottanut nämä menot minulle, ja sitten ilmeisesti täysin unohtanut (tai leikkii unohtaneensa??) tehneensä niin.
Todella hämmentävää.
Kommentit (31)
Kaverisi kuulostaa hyvältä jäbältä. Ottaisit mallia ja chillaisit välillä.
Minulla oli kaveri, joka ei sopinut mitään varmaksi. Ei siis luvannut, mutta suunnitteli.
Kun suunnilleen 1 kerta 10stä sitten onnistui, niin en enää kysellyt ja ehdotellut mitään ja hänen ehdotuksiinsa vastasin, että hyvä idea, mutta katsotaan lähempänä.
Pikkuhiljaa hiipui kokonaan.
Impulsiivinen luonne joka innostuu herkästi, mutta unohtaa sopimansa asiat yhtä herkästi? Tai sitten olet uutena tuttavuutena ns. varakaveri, joka jää aina kakkoseksi "oikeille" ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kaveri, joka ei sopinut mitään varmaksi. Ei siis luvannut, mutta suunnitteli.
Kun suunnilleen 1 kerta 10stä sitten onnistui, niin en enää kysellyt ja ehdotellut mitään ja hänen ehdotuksiinsa vastasin, että hyvä idea, mutta katsotaan lähempänä.
Tunsin ihan samanlaisen ihmisen, tutustuttiin kun oltiin samassa työpaikassa. Oli oikein mukava henkilö sinänsä, mutta kaveruus alkoi väkisinkin hiipua kun oikeastaan mikään tekeminen ja näkeminen ei koskaan onnistunut.
Meillä on töissä yksi iso pomo joka saattaa järjestää palaverin esitellääkseen jotain ja sitten palaverin osallistujat ihmettelevät kun äijä ei tule paikalle eikä ilmoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. On parempi jättää kaveri. Ja ei enää sovi mitään. Olisi vaikea miettiä syitä jatkuvasti mikä on. Dementiaa se ei ole, ellei ole hyvin iäkäs.
Joo, kolmekymppinen on kyseessä, eli ei taida olla dementiaakaan. Jokin ADHD voisi selittää sen, että unohtelee aikataulunsa, mutta tuskin kukaan oikeasti unohtaa tuolla tavalla kokonaan mitä on itse sanonut.
En vain oikein ymmärrä, mitä tämän "kaverin" kanssa oikein tapahtui :D Siis miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tutustumaan ja leikkimään kaveria (omasta aloitteestaan!) ihan vain kiusaa tehdäkseen. Mutta mitä muutakaan tuollainen voi olla?
Puhut hyvin rumasti kaveristasi. En oikein usko, että sinä osaat olla mulava kaveri naamatustenkaan, vaan saatat olla juuri se ilkeä tyyppi, joka haukkuu kaikki muut ja vidduilee kaverillekin päin naamaa.
No miten ylistävästi pitäisi puhua ihmisestä, joka useamman kerran sopii menoja (huom: omasta aloitteestaan!) ja jättää aina saapumatta paikalle?
Ei minulla ole mitään häntä vastaan, eikä häntä voi kukaan näistä teksteistä edes tunnistaa. En vain ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tekemään tällaista. Siksi kyselen palstalta mielipiteitä tai kokemuksia vastaavasta.
Okei, etsi muita kavereita. Toinen ei selkeästi ole kiinnostunut sinun seurastasi. Yritä takoa se kaaliisi.
No kuule, olen takonut sen kaaliini jo.
On vain todella huvittava tapa osoittaa, että EI ole kiinnostunut seurasta.
No mutta sittenhän asia on kaikille hyvin selvä ja selkeä. Sinä etsit muita kavereita ja tuo kaveri puuhatkoon mitä puuhaa, se ei ole sinun asiasi enää.
No saa kai sitä nyt silti ihmetellä, miksi joku ylipäätään käyttäytyy noin?
En ollut itse tämän tuttavuuden aktiivisempi osapuoli. Siis jos minä nyt yhtäkkiä alan itse aktiivisesti kaveerata Sirpa-Sannan kanssa, ehdotan Sirpa-Sannalle että mennäänkö konserttiin ja leffaan ja syömään, ja sitten en tulekaan paikalle, niin kyllä minun mielestäni Sirpa-Sannalla on oikeus ihmetellä, mitä tässä nyt oikein tapahtui.
Minullakin oli ystävä, joka teki tuota, silloin tällöin mutta toistuvasti. Erään kerran sitten sanoin asiasta. Hän oli ehdottanut, että menisimme leffaan lähiaikoina ja suostuin innoissani, ja sitten hän alkoikin paria päivää myöhemmin hehkuttaa miten oli tosi hyvä leffa, oli mennyt miehensä kanssa katsomaan elokuvaa, josta oli puhunut minulle.
Asiallisesti totesin, että nyt oma oloni tuli kyllä vähän surulliseksi ja sivuutetuksi, mutta totesin myös, ettei tämä ole iso juttu, menen sitten yksin. Sain niskaani valtavan ryöpytyksen miten olen vaativa ja ikävä ihminen, sitten raivokasta mökötystä. Homma päättyi siihen, että pyysin moneen kertaan anteeksi "suhtautumistani". Huh, lopetin yhteydenpidon vasta muutama vuosi myöhemmin, ei ikinä enää kenenkään kynnysmatoksi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsin ihan samanlaisen ihmisen, tutustuttiin kun oltiin samassa työpaikassa. Oli oikein mukava henkilö sinänsä, mutta kaveruus alkoi väkisinkin hiipua kun oikeastaan mikään tekeminen ja näkeminen ei koskaan onnistunut.
Ap tässä vielä. Minunkin kuvailemani ihminen on todella mukava, tai ainakin vaikuttaa siltä. En ole saanut mitään sellaista mielikuvaa, että hän piilov*ttuilisi tai muuta vastaavaa. Siksi en tajuakaan mikä tämän pelleilyn pointti on. Kuitenkin ihan normaali ja älykäs ihminen kyseessä, en tajua miten hän voisi jatkuvasti unohtaakaan mitä on itse ehdottanut ja sopinut.
Edellisessä piti lukea "Päihteet? Väkivaltainen parisuhde?
No mutta sittenhän asia on kaikille hyvin selvä ja selkeä. Sinä etsit muita kavereita ja tuo kaveri puuhatkoon mitä puuhaa, se ei ole sinun asiasi enää.