Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri unohtaa itse ehdottamansa menot

Vierailija
29.08.2023 |

Mitä tällaisen takana voisi olla? Siis yksi tuttava/kaveri on nyt ehdottanut minulle kolme kertaa jotain yhteistä tekemistä, ja sitten unohtanut vallan sopineensa mitään. Kun viimeksi kyselin onko hän tulossa, hän sanoi, että voi harmi, ei millään pääse kun hänellä on nyt muuta. Sitä edellisellä kerralla sanoi, että kuulostaa hauskalta, mutta katsotaan nyt ehdinkö tulemaan (no ei tullut). Siis jotenkin keskustelu kääntyi niin, että MINÄ olin pyytämässä häntä tulemaan sopimaamme tilaisuuteen, vaikka hän oli itse sen alunperin keksinyt ja sopinut.

En enää odota tältä "kaverilta" yhtään mitään, enkä aio tulevaisuudessa enää sopia hänen kanssaan minkäänlaisia menoja. Kolmas kerta sai riittää. Ihmettelen vain, mikä tuollaisen käytöksen pointti oli. Itse en siis ole pyytänyt häntä minnekään, en ole ehdottanut mitään yhteisiä menoja, eli ei ole kyse siitä että hän ei kehtaa kieltäytyä. Vaan hän on itse innostuneena ehdottanut nämä menot minulle, ja sitten ilmeisesti täysin unohtanut (tai leikkii unohtaneensa??) tehneensä niin.

Todella hämmentävää.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. On parempi jättää kaveri. Ja ei enää sovi mitään. Olisi vaikea miettiä syitä jatkuvasti mikä on. Dementiaa se ei ole, ellei ole hyvin iäkäs.

Vierailija
2/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. On parempi jättää kaveri. Ja ei enää sovi mitään. Olisi vaikea miettiä syitä jatkuvasti mikä on. Dementiaa se ei ole, ellei ole hyvin iäkäs.

Joo, kolmekymppinen on kyseessä, eli ei taida olla dementiaakaan. Jokin ADHD voisi selittää sen, että unohtelee aikataulunsa, mutta tuskin kukaan oikeasti unohtaa tuolla tavalla kokonaan mitä on itse sanonut.

En vain oikein ymmärrä, mitä tämän "kaverin" kanssa oikein tapahtui :D Siis miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tutustumaan ja leikkimään kaveria (omasta aloitteestaan!) ihan vain kiusaa tehdäkseen. Mutta mitä muutakaan tuollainen voi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi olla muistiongelmia.

Vierailija
4/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sovitte näkemisenne? Jos viestillä, niin eikö se ole aika helppo näyttää siitä kuka on mitäkin ja milloin sopinut.

Entä miksi teidän pitäisi sitten nähdä? Jos toisella on muitakin elämää kuin sinä, niin olisiko vsikka ouhelut helpompia järjestää tai sitten toistaiseksi vain viestittely. Eihän sitä ole pakko aina olla nenätysten ollakseen kaveri.

Ja jos näette, niin ovatko tapaamiset molempien mielestä kivoja ja sellsisissa paikoissa, että toisella ei ole mikään mahdoton ponnistus saapua paikalle?

Vierailija
5/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kolmekymppinen on kyseessä, eli ei taida olla dementiaakaan. Jokin ADHD voisi selittää sen, että unohtelee aikataulunsa, mutta tuskin kukaan oikeasti unohtaa tuolla tavalla kokonaan mitä on itse sanonut.

En vain oikein ymmärrä, mitä tämän "kaverin" kanssa oikein tapahtui :D Siis miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tutustumaan ja leikkimään kaveria (omasta aloitteestaan!) ihan vain kiusaa tehdäkseen. Mutta mitä muutakaan tuollainen voi olla?

Puhut hyvin rumasti kaveristasi. En oikein usko, että sinä osaat olla mulava kaveri naamatustenkaan, vaan saatat olla juuri se ilkeä tyyppi, joka haukkuu kaikki muut ja vidduilee kaverillekin päin naamaa.

Vierailija
6/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan niin että hän ehdottelee vähän yhdelle jos toiselle kaverille "kivaa tekemistä" ja valkkaa sitten fiiliksen mukaan kenen kanssa tekee ja mitä. Tai on tekemättä, jos siltä tuntuu. 

Vastuun ohareista voi kätevästi vierittää muistamattomuuden piikkiin. Tai väittää että emmä mitään sanonut, sinähän ehdotit sitä-ja-tätä. 

7/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille kalenteri.

Vierailija
8/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla sovitte näkemisenne? Jos viestillä, niin eikö se ole aika helppo näyttää siitä kuka on mitäkin ja milloin sopinut.

Entä miksi teidän pitäisi sitten nähdä? Jos toisella on muitakin elämää kuin sinä, niin olisiko vsikka ouhelut helpompia järjestää tai sitten toistaiseksi vain viestittely. Eihän sitä ole pakko aina olla nenätysten ollakseen kaveri.

Ja jos näette, niin ovatko tapaamiset molempien mielestä kivoja ja sellsisissa paikoissa, että toisella ei ole mikään mahdoton ponnistus saapua paikalle?

Ihan kasvotusten on sovittu nuo menot. Kyseessä on uusi tuttavuus eikä se minun mieltäni mitenkään vaivaa, ollaanko tiiviisti yhteyksissä vai ei, tai kehkeytyykö tästä ikinä mitään ystävyyttä vai. En ole kova soittelemaan tai viestittelemään tai ylipäätään vaivaamaan ketään joka ei itse ole aktiivinen. En todellakaan ole vaatimassa keneltäkään seuraa. Joten ei, ihan turha tässä tuoda esille sitä, että "toisella on muutakin elämää". Niin on minullakin.

En halua kertoa liian tarkasti ettei tunnisteta, mutta esimerkiksi yhden kerran vaihdeltiin kuulumisia kun nähtiin ja kerroin yhdestä esityksestä johon ajattelin mennä loppuviikosta. Tämä tuttava innostui sitten kyseisestä esityksestä ja sanoi, että jos et ole sopinut vielä kenenkään muun kanssa meneväsi, niin mennään ihmeessä yhdessä. Sovittiin kellonaika milloin nähdään ennen esitystä, jne. Kaikki hänen aloitteestaan. Sitten hän ei muistanut (?) enää sopineensa mitään.

Tämä samankaltainen skenaario on nyt toistunut kolmannen kerran. Sitä tässä ihmettelen.

Vierailija
9/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ap ikävä tyrkky ja oikea päänvaiva, joka yrittää tunkea itseään toisen elämään, vaikka toinen ei niin haluaisi.

Voisi olla siis paras kaikille ap, että etsit muita kavereita.

Vierailija
10/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhut hyvin rumasti kaveristasi. En oikein usko, että sinä osaat olla mulava kaveri naamatustenkaan, vaan saatat olla juuri se ilkeä tyyppi, joka haukkuu kaikki muut ja vidduilee kaverillekin päin naamaa.

No miten ylistävästi pitäisi puhua ihmisestä, joka useamman kerran sopii menoja (huom: omasta aloitteestaan!) ja jättää aina saapumatta paikalle?

Ei minulla ole mitään häntä vastaan, eikä häntä voi kukaan näistä teksteistä edes tunnistaa. En vain ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tekemään tällaista. Siksi kyselen palstalta mielipiteitä tai kokemuksia vastaavasta.

Vierailija
11/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kasvotusten on sovittu nuo menot. Kyseessä on uusi tuttavuus eikä se minun mieltäni mitenkään vaivaa, ollaanko tiiviisti yhteyksissä vai ei, tai kehkeytyykö tästä ikinä mitään ystävyyttä vai. En ole kova soittelemaan tai viestittelemään tai ylipäätään vaivaamaan ketään joka ei itse ole aktiivinen. En todellakaan ole vaatimassa keneltäkään seuraa. Joten ei, ihan turha tässä tuoda esille sitä, että "toisella on muutakin elämää". Niin on minullakin.

En halua kertoa liian tarkasti ettei tunnisteta, mutta esimerkiksi yhden kerran vaihdeltiin kuulumisia kun nähtiin ja kerroin yhdestä esityksestä johon ajattelin mennä loppuviikosta. Tämä tuttava innostui sitten kyseisestä esityksestä ja sanoi, että jos et ole sopinut vielä kenenkään muun kanssa meneväsi, niin mennään ihmeessä yhdessä. Sovittiin kellonaika milloin nähdään ennen esitystä, jne. Kaikki hänen aloitteestaan. Sitten hän ei muistanut (?) enää sopineensa mitään.

Tämä samankaltainen skenaario on nyt toistunut kolmannen kerran. Sitä tässä ihmettelen.

Entä jos toisella on esimerkiksi omassa elämässään ja työssään niin paljon kaikkea, että joku tuollainen mitätön asia jää unholaan nopeasti?

Ja kyllä se sinäkin olisit voinut laittaa vaikka viestiä pari kertaa ennen ja kuulostella tunnelmia.

Vierailija
12/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten ylistävästi pitäisi puhua ihmisestä, joka useamman kerran sopii menoja (huom: omasta aloitteestaan!) ja jättää aina saapumatta paikalle?

Ei minulla ole mitään häntä vastaan, eikä häntä voi kukaan näistä teksteistä edes tunnistaa. En vain ymmärrä, miksi ihmeessä kukaan vaivautuisi tekemään tällaista. Siksi kyselen palstalta mielipiteitä tai kokemuksia vastaavasta.

Okei, etsi muita kavereita. Toinen ei selkeästi ole kiinnostunut sinun seurastasi. Yritä takoa se kaaliisi.

Vierailija
13/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ap ikävä tyrkky ja oikea päänvaiva, joka yrittää tunkea itseään toisen elämään, vaikka toinen ei niin haluaisi.

Joo, taattua AV:tä, että asia käännetään näin päin.

Toistan vielä, että minä en ole tyrkyttänyt itseäni mihinkään. Tämä ihminen on itse ehdottanut nämä kaikki kolme menoa. Seurani voi hyvinkin olla vastenmielistä, sitä en osaa arvioida, mutta siinä tapauksessa en ymmärrä, miksi tämä ihminen vaivautuisi pyytämään minun tulevan kanssaan minnekään. Kolmesti!

Vierailija
14/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, taattua AV:tä, että asia käännetään näin päin.

Toistan vielä, että minä en ole tyrkyttänyt itseäni mihinkään. Tämä ihminen on itse ehdottanut nämä kaikki kolme menoa. Seurani voi hyvinkin olla vastenmielistä, sitä en osaa arvioida, mutta siinä tapauksessa en ymmärrä, miksi tämä ihminen vaivautuisi pyytämään minun tulevan kanssaan minnekään. Kolmesti!

En minäkään ymmärrä. Jospa tekee kaikille samaa?

Vierailija
15/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen  entinen kaverini,mm. pyysi kahville ja sitten kun menin ei ketään ollut kotona. Käänsi myös asian niin ettei ollut luvannut mitään vaan ainostaan ehdottanut. Päätin sitten etten enää tapaa tätä ihmistä ollenkaan ja loukkaaantui,kun en mennyt hänen kolmekymppisilleen..

Vierailija
16/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin lopettanu sen että aina minä kysyn... Jos kaveria kiinnostaa tehdä jotain niin ottaa itse yhteyttä.

Vierailija
17/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos toisella on esimerkiksi omassa elämässään ja työssään niin paljon kaikkea, että joku tuollainen mitätön asia jää unholaan nopeasti?

Ja kyllä se sinäkin olisit voinut laittaa vaikka viestiä pari kertaa ennen ja kuulostella tunnelmia.

No kaksi ensimmäistä pistinkin kiireiden ja unohduksen piikkiin. Kolmas tuntui jo turhan omituiselta.

Kun edelleenkin kyse oli tuon ihmisen itse ehdottamista menoista.

Kuinka yleistä on "kuulostella tunnelmia" viestejä pommittamalla ennen kuin ollaan menossa yhdessä konserttiin tai leffaan? Kuulostaa aika ahdistavalta.

Vierailija
18/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlainen tuttavuus. Ehdottaa päivää ja aikaa, parhaassa tapauksessa muuttaa aikaa vielä pari tuntia aikaisemmin. Ei vastaa puhelimeen, kun odotan sovitussa paikassa. Ilkeää vielä sanoa minun olevan hänen paras ystävä. Ei sano enää, koska olen estänyt hänen yhteydenottonsa. Epäilen narsismia, tai ihan vain v-mäisyyttä.

Vierailija
19/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, etsi muita kavereita. Toinen ei selkeästi ole kiinnostunut sinun seurastasi. Yritä takoa se kaaliisi.

No kuule, olen takonut sen kaaliini jo.

On vain todella huvittava tapa osoittaa, että EI ole kiinnostunut seurasta.

Vierailija
20/31 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin lopettanu sen että aina minä kysyn... Jos kaveria kiinnostaa tehdä jotain niin ottaa itse yhteyttä.

Ymmärrän tuon kyllä, mutta tässä tapauksessa siis kaveri itse kysyy, ja sitten jättää tulematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi