Kassan hymy ei tarkoita, että hän kävisi kuumana sinuun
Se, että ruokakaupan kassa hymyilee, ei tarkoita että myyjä kävisi kuumana sinuun. Myyjän tehtäviin kuuluu olla ystävällinen asiakkaille. Ei se tarkoita mitään sen kummempaa, Nyman sanoo.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymy ja se hyvän päivän toivotus on osa asiakaspalvelua. Eli sen henkilön työtä. Jokaisen pitää saada tehdä työtään rauhassa. Eli:
Jättäkää ne kassat rauhaan! Voin kertoa, että kaikki setämiesten ja muiden "flirttailu" on pelkästään ahdistavaa. Kaksi tytärtäni työskentelee tällä hetkellä kassoina ja melkein joka ilta saan kuulla tarinoita ahdistelevista limanuljaskoista. Niitä tarinoita ei kerrota hauskoina sattumuksina, vaan pelottavina ja ahdistavina ja oksettavina kokemuksina!
Tyttäresi eivät pystyisi tekemään päivääkään työtä esim Italiassa.
Ensinnäkään ei olla Italiassa.
Toiseksi: jos luulet, että Italiassa työtätekevät naiset nauttivat, jos heitä jatkuvasti häiritään työpaikalla, niin olet totisesti väärässä.
Ensinnäkin, jonain päivänä tyttäresi saattavat haluta mennä Italiaan, toiseksi, italialaiset ymmärrä elämää ja sitä että flirtti kuuluu siihen eikä siitä ahdistuta ja juosta itkien terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aina tunnistaa, käykö kassaneitokainen kuumana vai ei. Onko kyseessä tavallinen kohteliaisuus, vai himokas tule minua vastaan sulkemisajan jälkeen niin pääset saatille -hymy.
M46
Tulehan sinäkin keski-ikäinen ukko alas pilvilinnoistasi ja pidä fantasiat omina iloina.
Haluaako joku että joku kassatyttö käy kuumana satunnaiseen asiakkaaseen?
Jos pienestä flirtistä loukkaantuu, ei kuulu työelämään.
Moni ei näköjään ymmärrä edes kohteliaan flirtin ja ahdistavan häirinnän eroa. Surullista ja niin tyypillistä.
"Hyvä perä!" Mitä, mähän vaan flirttailen!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aina tunnistaa, käykö kassaneitokainen kuumana vai ei. Onko kyseessä tavallinen kohteliaisuus, vai himokas tule minua vastaan sulkemisajan jälkeen niin pääset saatille -hymy.
M46
Juuri näin. Arvelisin, että jakaantuvat noin 75/25. Eli noin joka neljäs yllättyy iloisesti, kun olen klo 22.10 alaovella vastassa
Keräähän jotkut postimerkkejäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Juuri näin. Arvelisin, että jakaantuvat noin 75/25. Eli noin joka neljäs yllättyy iloisesti, kun olen klo 22.10 alaovella vastassa <3
Keräähän jotkut postimerkkejäkin.
Apua!
Taas pääsee helpolla, kun tervehdin kassaa ja kiitän lopuksi. Viiden minuutin päästä en tunnistaisi, jos hän vastaan kävelisi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että juuri noiden mahisten vuoksi moni nymfomaani ryhtyy kassa-alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46
Tulehan sinäkin keski-ikäinen ukko alas pilvilinnoistasi ja pidä fantasiat omina iloina.
Ilmoitettu ja nettivinkattu ikäsyrjinnästä. Ihan on meillä setähenkilöilläkin yhdenvertainen oikeus nuoreen rasiaan.
Kukaan joka kutsuu naisia "rasioiksi" ei itse ansaitse tulla kutsutuksi ihmiseksi. Tuo sana kertoo kaiken sekä kirjoittajasta että kaikista, jotka täällä kovaan ääneen puhuvat "flirtistä" tekosyynä häiritä sanallisesti nuoria naisia.
Joskus näin miehenä jää fiilis: sehän flirtaili minulle.
Pidän tätä tunnetta asiakspalvelijan ammattitaitona. Jää hyvä fiilis ja saatan tulla uudestaankin asiakkaaksi.
Kyllä minä tulkitsen sen juurikin noin.
T. M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että juuri noiden mahisten vuoksi moni nymfomaani ryhtyy kassa-alalle.
Siis onko täällä jotkut idioottien kokoontumisajot tänään? En tiennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muinaisjäänne tuo, että asiakaspalvelijan kuuluu hymyillä. Neutraalius riittää ja asiallinen käytös. En ole kassa,pankkihlö tms.
Yllättyisit kovasti jos menisit töihin. Kyllä kassahenkilön pitää nykyisin ylipalvella juroja kaistapäitä ja kaiken lisäksi toivottaa hyvää päivänjatkoa veemäisille asiakkaillekin.
Se hvetin päivänjatkojen toivottaminen on kyllä niin vtunn teennäistä ja täysin turhaa. Ei kiinnosta sen mielipiteet, ei tarvita, eikä arvosteta mitään ylimääräistä lässyttystä, eikä tarvi moikata, sekin on teennäistä, en tunne henkilöä eikä sen heipat kiinnosta minua tippaskaan. Ihme väkisin keskusteluyhteyteen vetäjä. En ole kiinnostunut, enkä halua tervehtiä tuntemattomia, ihan sama onko se siinä vai joku muu.
Tässähän meille hyvä esimerkki kaistapäästä, kenen päivänjatkot on aina huonoja, vaikka miten toivottelisi mukavaa päivää.
Käytä itsepalvelukassaa, pääset vähemmällä mieliharmilla.
Marmata kotimatkalla, ei meitäkään juuri kiinnosta sun paha olosi.
Itse olet. Ei kaikkien asiakkaiden tarvi olla heti innoissaan, jos joku tuntematon kassa sanoo jotain tai jos "saa" siltä katsekontaktin. Aivan sama. Kaikki asiakkaat ei ole seurankipeitä ja puutteessa tai kiinnostuneita, eikä heitä hetkauta sanooko kassa kiitos tai näkemiin, aivan sama, kunhan ei vitkastele ja jää jaarittelemaan. Ja kuten on täälläkin jo moneen kertaan todettu, ne kassat sanoo koneena ihan samat liirumit kaikille, hymyilee kaikille, tekee mekaanisesti kaikki samat kikat kaikille, tarkoituksenaan myydä, eli toisinsanoen, vain tyhmät luulee, että sillä on jotain merkitystä. Tapa on amerikasta muutenkin matkittu. Ei ole luonnollinen suomalaiseen kulttuuriin, koska on pakolla tehtyä. Eri asia onkin sitten se, että luuleeko ne kassat itse olevansa muka jotain päivän pelastajia, mutta ihan sama minulle, ei kiinnosta.
Jotkut nuoret kassat tuovat myös tyrkylle turpeita huuliaan ja pulleita nisiään. Pidän siitä ja jos ollaan lähellä sulkemisaikaa niin jään joskus odottelemaan kaupan nurkille jos heitä näkyisi niin pyytäisin ehkä ulos tai voisin pitää kädestä.
T. M46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kassa kysyy sun puhellinnumeroa?
Se paikka on varmaan tokmanni tai rusta, johon klubijäsenyys perustuu sun numeroon. Siksi ne niitä kyselee.
Maailman vanhin kikka. Kuten nimen stalkkaaminen henkkareista muka ikärajavalvonnan perusteella vaikka asiakas olisi kolmekymppinen :D
Työskentelin Siwan kassalla parikymppisenä ja sain riesakseni vakkariasiakkaan,noin 60vuotiaan miehen joka sai päähänsä että minusta tulee hänelle vaimo. Tein kai virheen kun naurahdin jutuilleen siitä miten tulisin luokseen leipomaan pullaa ja siivoilemaan,kyseessä kun ei ollut vitsi. Ja papparainenhan sekosi täysin kun sai selville että olen mennyt kihloihin, huusi huo""raa niin että kauppa kaikui.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen tiedän. Olen tällä maapallolla elänyt yli neljä vuosikymmentä eikä yksikään ihminen ole käynyt kuumana minuun. Silti on mukava, jos kassahenkilö on ystävällinen, kohtelias ja ehkä jopa vaihtaa muutaman sanan. Olen myös omassa pienessä lähikaupassani jutellut useankin kassatyöntekijän kanssa, kun kaupassa on ollut hiljaista. Eivät he minuun kuumana käyneet. Olivat vain kohteliaita, normaaleja ihmisiä.
Sitten on niitä työntekijöitä ei voisi asiakas vähempää kiinnostaa.
Ja asiakkaita, joita ei voisi ne työntekijät vähempää kiinnostaa, miksi edes pitäisi? Asiakashan ne niiden palkat maksaa, ei asiakkaan kuulu myyjiä palvella tai olla heidän tuttava, jos ei halua, myyjät ovat töissä asiakkaalle, eikä myyjillä ole oikeutta alkaa tuttavuutta asiakkailta vaatia.
Kyllä minä sen tiedän. Olen tällä maapallolla elänyt yli neljä vuosikymmentä eikä yksikään ihminen ole käynyt kuumana minuun. Silti on mukava, jos kassahenkilö on ystävällinen, kohtelias ja ehkä jopa vaihtaa muutaman sanan. Olen myös omassa pienessä lähikaupassani jutellut useankin kassatyöntekijän kanssa, kun kaupassa on ollut hiljaista. Eivät he minuun kuumana käyneet. Olivat vain kohteliaita, normaaleja ihmisiä.
Sitten on niitä työntekijöitä ei voisi asiakas vähempää kiinnostaa.