Miksi suhde eksäsi kanssa ei toiminut
Minkälaisia tarinoita teillä on erojen taustalla?
Mikä oli se viimeinen niitti tai mitkä pienet asiat kasaantuivat yhdeksi isoksi massaksi, mitä et enää jaksanut?
Tai ehkä sinut jätettiin ja annettiin ymmärtää syyksi...?
Kommentit (75)
No siis olin psykoosissa tai alkoholin vaikutuksen alaisena n. 16 vuotta, eli ihan väärän muijan kanssa ollu aika pitkää. Alkoholin vaikutuksen alasena sitte menin naimisiinki, eli syyntakeettomassa tilassa olin.
Siks ei toiminu, ku väärä muija.
Meidän kommunikaatio ei toiminut, eikä toimi nyt eron jälkeenkään. Hän ei edes yritä ymmärtää mitä sanon vaan on aina tietävinään mitä tarkoitan, paremmin kuin minä. En ymmärrä hänen ajatuksenjuoksuaan ollenkaan. Sanoo asiat vain osittain. Ihan kuin luulisi minun tietävän niistä jo.
Seksi oli todella ankeaa, en ymmärrä miten jaksoin! Olen todella seksuaalinen ja hän sellainen estoinen.
Hän on ylimielinen eikä näe itsessään vikoja joten ei myöskään kehitä itseään.
Jätti aika lailla perheen ja kodin hoitamisen minun vastuulle olematta lainkaan kiinnostunut mikä taakka se minulle oli.
Näistä huolimatta hänessä oli hyviä puolia ja häneen rakastuin ja häntä vuosia rakastin. Lopulta jätin toisen miehen vuoksi ja olen ollut nyt siitä asti hyvässä parisuhteessa. Onneksi erosin!
Vierailija kirjoitti:
Miksi utelet?
Eikö kehitysvammaisten asuntolassa valvota netin käyttöä?
Parantumaton alkoholismi. Mies oli täysin epäjohdonmukainen ja epäluotettava, söi sanansa ja toisaalta lupaili oma-aloitteisesti järjettömiä. Elämä on täysin ennustamatonta tuollaisen kanssa, joten pitäköön tunkkinsa. Siinä miehessä parasta oli muna ja se hanakkuus, jolla se sitä antoi. Mutta mieluummin ilman kuin siinä absurdissa myllyssä, johon päihderiippuvaisen läheiset joutuvat. Sillä heittelivät tunnetilatkin kuin syklotymiassa. Se on kaksisuuntaisen mielialahäiriön pahin muoto. Mikä pätee nyt, ei päde enää vartin päästä, koska mies haki riidanaiheita lähteäkseen itseään rauhoittelemaan kaljalle. Joi 24-päckin päivässä ja vasta ne 8 viimeistä näkyivät käytöksessä.
Narsistinen tuuliviirimies. On/off jojoilua kaikenaikaa. Sanat ja teot olivat ristiriidassa keskenään. Valehteli ja petti.
Ex päätti ettei minulle tarvinnut puhua, ei koskettaa eikä minun kanssa tarvitse edes nukkua. Aikani surin ja päätin että en minäkään halua.
Hänestä tuli itsesäälissä kierivä juoppo.
Mies hylkäsi minut kun sairastuin.
Vierailija kirjoitti:
Surullista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista :(
Kiitos myötätunnosta.
Miehen mustasukkaisuus ja kontrollointi. Olisi pitänyt raportoida koko ajan missä menen, mitä teen, kenen kanssa... Erityisen mustasukkainen oli koulussa/töissä ja harrastuksessani tapaamistani miehistä, pelkäsi että kyllästyn häneen ja vaihdan toiseen. No eipä tajunnut että ihme kyttäämisellä sysää minua kauemmas ja näin todella tapahtui, että kiinnostuin toisesta ja dumppasin eksän. Olisi tosin pitänyt erota jo aiemmin.
Ei ollut varaa enää pitää miestä, alkoi olemaan liian kallista.
Tietämättäni oli lainaillut rahaa joka puolelta peliriippuvuuden takia. Annoin aikaa miettiä, että kumman haluaa, perheen vai pelaamisen. Valitsi jälkimmäisen. Tosin sitten kun oikeasti olin lähdössä niin hämmästeli ettei ollut tajunnut, että olin tosissani.
Otin siis lapset kainaloon ja lähdin.
Edellinen ei toiminut koska mies ei halunnut kanssani petipuuhia, ei siivonnut ollenkaan, ja lisäksi oli peliriippuvainen. Peliriippuvuu kun selvivi minulle niin erosin.
Tota edellinen katosi yhtäkkiä kuukaudeksi jonka aikana hänet jätin.
Jatkuva valehtelu, puhumattomuus, itsekkyys, pettäminen, narsismi, väkivalta. Verhottu misogynismi.
Olen aika täysillä elävä ja tunteva, ja haluaisin seurustelun alkuvaiheessa viettää monen mielestä liikaakin aikaa yhdessä. Rakastun helposti. Aiempia seurustelukumppaneita on se alkanut ahdistaa jossain vaiheessa ja siksi on tullut ero jo aika varhaisessa vaiheessa suhdetta. Yksi sanoi eron syyksi, että olen liian suopea (??!) enkä riitele koskaan. 25-vuotiaana löysin sitten samankaltaisen riidoista ihmisen ja edelleen olemme yhdessä 12 vuotta myöhemmin.
Muuttui viimeisinä vuosina ihan hirviöksi, löi minua, räyhäsi ja resusi jopa lapsilleen, alkoi olla naisjuttuja, taloudellinen väkivalta päälle. Kävi yhden lapsemme päälle vielä eron jälkeen.
Nykyään uudessa avioliitossa, nuorin lapsi kertonut kuinka poliisit ovat käyneet paikalla, puhuu rumasti vaimolleen. Joku sillä mättää, onneksi pääsin eroon. Yhdessä oltiin 20v.
Vierailija kirjoitti:
Muuttui viimeisinä vuosina ihan hirviöksi, löi minua, räyhäsi ja resusi jopa lapsilleen, alkoi olla naisjuttuja, taloudellinen väkivalta päälle. Kävi yhden lapsemme päälle vielä eron jälkeen.
Nykyään uudessa avioliitossa, nuorin lapsi kertonut kuinka poliisit ovat käyneet paikalla, puhuu rumasti vaimolleen. Joku sillä mättää, onneksi pääsin eroon. Yhdessä oltiin 20v.
Lisään vielä, että kyseessä on todella hyvässä asemassa oleva henkilö, rahasta ei ole pulaa. Tuli lähipiirillekin yllärinä meidän avioliiton tila eron jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Miehen mustasukkaisuus ja kontrollointi. Olisi pitänyt raportoida koko ajan missä menen, mitä teen, kenen kanssa... Erityisen mustasukkainen oli koulussa/töissä ja harrastuksessani tapaamistani miehistä, pelkäsi että kyllästyn häneen ja vaihdan toiseen. No eipä tajunnut että ihme kyttäämisellä sysää minua kauemmas ja näin todella tapahtui, että kiinnostuin toisesta ja dumppasin eksän. Olisi tosin pitänyt erota jo aiemmin.
Minulla on sama kokemus. Aivan sairaalloista kyttäämistä ja yritti kieltää minua käymästä työpaikalla lounaalla miespuolisten kollegoiden kanssa. Haki minut työpaikalta ja usein myös vei. Jos ei tehnyt jompaa kumpaa, kyttäsi puhelimesta missä kuljen. Pakotti minut poistamaan miespuolisia ystäviä facebook-kavereista, kävi läpi puhelintani ja sähköpostiani. Lista on loputon. En ole ikinä tavannut moista hullua. Jälkikäteen olen ajatellut, että kyllä elämä olis ollut kauheeta hänen kanssaan. Onneksi suhteemme kesti vain vuoden verran, niin ahdistavaa se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama kokemus. Aivan sairaalloista kyttäämistä ja yritti kieltää minua käymästä työpaikalla lounaalla miespuolisten kollegoiden kanssa. Haki minut työpaikalta ja usein myös vei. Jos ei tehnyt jompaa kumpaa, kyttäsi puhelimesta missä kuljen. Pakotti minut poistamaan miespuolisia ystäviä facebook-kavereista, kävi läpi puhelintani ja sähköpostiani. Lista on loputon. En ole ikinä tavannut moista hullua. Jälkikäteen olen ajatellut, että kyllä elämä olis ollut kauheeta hänen kanssaan. Onneksi suhteemme kesti vain vuoden verran, niin ahdistavaa se oli.
Taisit laittaa kultakimpaleen mulle kiertoon.
Noin 3 vuoden yhdessäolon jälkeen.