Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kova kipu nostaa verenpainetta ?

Vierailija
28.08.2023 |

Vai onko vaan nyt sattumaa ?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile.

1 Mittaa verenpaine

2. Lyö itteäs vasaralla ja mittaa verenpaine

3. Tuliko muutosta?

Vierailija
2/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olin itse sairaanhoitajan vastaanotolla ja mittasi yläpaineeksi noin 200 ja alapainekin yli satasessa. Oli kovia kipuja kropassa. Kroonisia. Oli laittamassa päivystykseen ja soitteli illalla perään miten voin kun oli noin kamalat arvot. Kivuttomana on normaalit arvot ja jopa matalat. Syke mulla on nyt alhaisimmillaan ollut 45 ja yli 61 on hirveä tykytys, jos tulee ja yli 7 ei nouse koskaan. 

Mulle on lääkäri ja sairaanhoitaja sanonut, että kipu nostaa hetkellisesti paineita.

Vierailija
4/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
5/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olin itse sairaanhoitajan vastaanotolla ja mittasi yläpaineeksi noin 200 ja alapainekin yli satasessa. Oli kovia kipuja kropassa. Kroonisia. Oli laittamassa päivystykseen ja soitteli illalla perään miten voin kun oli noin kamalat arvot. Kivuttomana on normaalit arvot ja jopa matalat. Syke mulla on nyt alhaisimmillaan ollut 45 ja yli 61 on hirveä tykytys, jos tulee ja yli 7 ei nouse koskaan. 

Mulle on lääkäri ja sairaanhoitaja sanonut, että kipu nostaa hetkellisesti paineita.

Kai sulla nyt liikkuessa yli 70 menee reippaasti.

Vierailija
6/6 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli issiaksesta johtuen kova särky pohkeessa. Varsinkin, jos jouduin seisomaan hetkenkin aikaa, niin särky oli todella kamala. Kävely helpotti jonkun verran.

Työterveydessä mitattiin paineet, en muista tarkalleen, mutta veikkaan, että 160/100 aika lähellä. Syke oli 100. Tuntui, että koko kroppa "tärisi", ihan kuin olisi ollut kylmä.

Hoitaja sanoi, että keho reagoi näin kipuun.

Verikokeitakin otettiin veritulpan varalta, muttei onneksi sitä ollut.

Särkylääkkeitä, kipugeelejä ja lihaksia rentouttavia lääkkeitä taisin vetää pari viikkoa kunnes helpotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme