Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset seinät/lattiat?

Vierailija
28.08.2023 |

Tätä olen miettinyt, että miten muut tekevät. Kerro vastauksessa myös, onko teillä eläimiä tai (pieniä) lapsia (koska oman kokemukseni mukaan ainakin eläimet vaikuttavat asiaan). Itselläni ei ole lasten sotkemisesta tietoa/kokemusta, mutta eläintaloudessa joudun pesemään seinät ja esim. kaappien ovet noin metrin korkeuteen asti kerran viikossa. Talvella ehkä vähän harvemmin, kun ei tule kuraa sisälle. Lattioita voisin pestä useamminkin, mutta kerran-pari kuukaudessa on pakko sekin hoitaa. Kiinnostaisi tietää, miten paljon nämä tarpeet eroavat kun vertaa eläintaloutta sellaiseen, jossa elää vain ihmisiä. :)

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te himosiivoajat , oletteko usein sairaana?

En koskaan. En edes muista millon viimeksi olen ollut sairaana. Joskus tekeydyn sairaaksi, kun haluan ottaa silloin tällöin vapaapäivän. 

Vierailija
82/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan. En edes muista millon viimeksi olen ollut sairaana. Joskus tekeydyn sairaaksi, kun haluan ottaa silloin tällöin vapaapäivän. 

Ei edes se hemskutin korona iskenyt. Muut oli viikkotolkulla sairauslomalla ja itse vaan terveenä töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kerran viikossa, koiratalous. Seinät silloin kun likaantuvat.

Vierailija
84/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan vuodessa viikon verran omaa sairauslomaa, kun en muuten sairastu. Yksi päivä vaan silloin tällöin ettei herätä mitään epäilyksiä. 

Vierailija
85/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiat kerran viikossa, koiratalous. Seinät silloin kun likaantuvat.

Oletko huomannut, että niihin seiniin kerääntyy pölyä vaikka ei ole mitään näkyvää likaa? 

Vierailija
86/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en yhtään ihmettele, että Auri-Katariinalla on töitä, jos lattiat siivotaan muutaman kuukauden välein vaan. 

Aurilla on hieman isompia siivoushaasteita kuin muutaman kuukauden välein pestyt lattiat.

Voi kuule, puhdasta täällä on silti. Ja tavarat järjestyksessä.

Vierailija
87/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupuliini kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi? Jos olet, niin kaikki kunnia kodin siistinä pitämisestä.

Itse pesen lattiat myös kerran tai pari kuussa, seinät kerran vuodessa. Eteisen seinän voin pestä jopa kaksi kertaa vuodessa, mutta en todellakaan useammin. Onhan se kyllä aina selvästi likainen, kun sen pesemisen viitsii aloittaa. Mutta ei siihen arjessa kiinnitä niin huomiota.

T. Myös eläintalous.

Mahtaa teillä olla likaiset lattiat tai sitten olette muuten huippusiistejä. Itse pesen keittiön ja vessan lattiat vähintään kerran viikossa. Minulla on koira. Ovia pesen harvemmin ja ne kyllä vaatisivat pesu useamminkin.

Onhan ne joo välillä likaiset ja sitten pesen ne. Ei olla huippusiistejä, mutta imuroidaan päivittäin (tai vähintään joka toinen päivä) ja putsataan koiran tassut ulkoa tullessa, jos keli sitä vaatii.

Vierailija
88/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sisäkissa, ei lapsia. Minäkin tähän uuteen kotiin muutettuani innostuin jynssäämisestä aiempaa enemmän. En kuitenkaan kyllä ikinä silleen suunnitellusti pese seiniä vaan jään ehtiessäni sellaiseen jynssäyskierteeseen, että huomaan jonkun tahran jossain ja kun menen lähemmäs pyyhkimään sitä, huomaan enemmänkin. Lattiat pesen ehkä tyyliin 4-6 kertaa vuodessa. 

Vierailija
89/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Jatkovarrella kuten pesen myös lattiat. 

Entä lian tai tahrat?

No sillä samalla siivousvarrella. 

Miten hinkkaat sillä tahrat ja lian pois?Helsingin kantakaupungissa tulee liikenteestä nokista mustaa likaa ikkunalaudalle ja seinien yläosiin.

Eikö sielläkin ole jo liikenteen lika puhdistunut tosi paljon.

Vierailija
90/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kerran vuodessa eikä seiniä koskaan. Muuten kyllä viikoittain normaalit imuroinnit ja pölyjenpyyhkimiset. Kahden aikuisen talous.

Vierailija
91/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Jatkovarrella kuten pesen myös lattiat. 

Entä lian tai tahrat?

No sillä samalla siivousvarrella. 

Miten hinkkaat sillä tahrat ja lian pois?Helsingin kantakaupungissa tulee liikenteestä nokista mustaa likaa ikkunalaudalle ja seinien yläosiin.

Eikö sielläkin ole jo liikenteen lika puhdistunut tosi paljon.

"... mutta saasteisiin kuolee silti tuhansia ihmisiä vuodessa " https://www.hs.fi/tiede/art-2000007721242.html

Vierailija
92/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa jonkinmoinen isompi siivous: pölyt ja tahrat tasoilta, tarvittaessa lattioiden moppaus, keittiön kaapistojen ovet. Seiniä on ole pessyt koskaan, enkä edes tiedä, miten tapetoidut seinät pestään.

Vierailija
93/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sisäkissa, ei lapsia. Minäkin tähän uuteen kotiin muutettuani innostuin jynssäämisestä aiempaa enemmän. En kuitenkaan kyllä ikinä silleen suunnitellusti pese seiniä vaan jään ehtiessäni sellaiseen jynssäyskierteeseen, että huomaan jonkun tahran jossain ja kun menen lähemmäs pyyhkimään sitä, huomaan enemmänkin. Lattiat pesen ehkä tyyliin 4-6 kertaa vuodessa. 

Siis miten voi pestä lattiat vain joka toinen kuukausi? 

Vierailija
94/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa jonkinmoinen isompi siivous: pölyt ja tahrat tasoilta, tarvittaessa lattioiden moppaus, keittiön kaapistojen ovet. Seiniä on ole pessyt koskaan, enkä edes tiedä, miten tapetoidut seinät pestään.

Mulla oli maratonpuhelu kaverin kanssa ja aloin siinä sitten samalla pyyhkiä pölyjä tapeteista. Siis sitä pölyä lähti tosi paljon. 

Vierailija
95/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ilmeisesti tehdä enää mitään perus viikkosiivousta?

Vierailija
96/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran takia imuroin kerran päivässä ja kerran viikossa pesen lattiat. 

Vierailija
97/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin lattiat kerran päivässä pikaisesti nihkeällä moppiliinalla. Seiniä en ole pessyt ikinä kokonaan,mutta eteisen seiniä/ ovenkarmeja alhaalta pyyhin tarpeen mukaan kun koira niitä likaa.

Vierailija
98/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee huono omatunto, jos pesen lattiat vain joka toinen viikko. Keittiö ja kylppäri on pestävä joka viikko kunnolla ja vessanpöntön ja lavuaarin pyyhin vielä päivittäin. 

Vierailija
99/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesen kerran viikossa ja seinät ja ikkunat kaksi kertaa vuodessa. 

Vierailija
100/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pesin lattian. Edellinen pesu oli viime jouluna. Ajattelin, että eteinen olisi ollut paha, mutta edes sieltä en saanut juurikaan likaa. Nykyään kopsautan kenkä kerrallaan pois jo rapun puolella ja astun eteiseen sukkasillani. Jos kengät on märät laitan kylppärin lattialle kuivumaan ja karistavat silloin likansa sinne. Kylppärin lattiaa saakin sitten pestä välillä tyyliin päivittäin.

Swifferin liinoilla vetelen monta kertaa viikossa nykyään roskat ja pölyt. Olin skeptinen mutta ottavat paremmin kuin yksikään imuri, joka mulla on ikinä ollut. Eilen imuroin sohvan ja patjan ja samalla lattian, mutta niin vaan löyty vielä irtoroskaa kun vedim swifferillä ennen lattian pesua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän