Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset seinät/lattiat?

Vierailija
28.08.2023 |

Tätä olen miettinyt, että miten muut tekevät. Kerro vastauksessa myös, onko teillä eläimiä tai (pieniä) lapsia (koska oman kokemukseni mukaan ainakin eläimet vaikuttavat asiaan). Itselläni ei ole lasten sotkemisesta tietoa/kokemusta, mutta eläintaloudessa joudun pesemään seinät ja esim. kaappien ovet noin metrin korkeuteen asti kerran viikossa. Talvella ehkä vähän harvemmin, kun ei tule kuraa sisälle. Lattioita voisin pestä useamminkin, mutta kerran-pari kuukaudessa on pakko sekin hoitaa. Kiinnostaisi tietää, miten paljon nämä tarpeet eroavat kun vertaa eläintaloutta sellaiseen, jossa elää vain ihmisiä. :)

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorastaan järkyttynyt, että tyypit pesee lattiat vaan kerran kuukaudessa. 

Imuri on keksitty kultaseni 😃 ei aikuistaloudessa tule roiskeita lattialle kuin korkeintaan keittiöön, eikä sinnekään jos syö mikroruokaa.

Yäk. Sun puhetyyli oksettaa. 

Vierailija
42/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti porukat eivät edes kerran viikkoon pese lattioita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat joka viikko ja seinät kaksi kertaa vuodessa suursiivouksen yhteydessä. 

Vierailija
44/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imuri on keksitty kultaseni 😃 ei aikuistaloudessa tule roiskeita lattialle kuin korkeintaan keittiöön, eikä sinnekään jos syö mikroruokaa.

Luutuan kerran viikossa ja kyllä sitä likaa on vaikka ei ole mitään roiskeita. Miksi sanot kultaseni? Onko sulla tapana jotenkin vähätellä toisia ihmisiä? 

Olen eri mutta kommentoin tähän väliin. Itse imuroin viikoittain ja pesen lattiat ehkä muutaman kuukauden välein. Pitkästä välistä huolimatta lattiat ovat melko puhtaat. Imurilla kuitenkin saa kaiken irtonaisen pois ja toki jos jotain ruokaa tippuu lattialle tms niin sen kohdan pesen heti.

Enkä usko että olen mitenkään sokea lialle tms. Ainakin äitini on sen verran tarkka eikä pelkää huomauttaa asioista että varmasti olisi sanonut jotain käydessään luonani :D

Vierailija
45/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Jatkovarrella kuten pesen myös lattiat. 

Entä lian tai tahrat?

Vierailija
46/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Entä lian tai tahrat?

No sillä samalla siivousvarrella. 

47/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi? Jos olet, niin kaikki kunnia kodin siistinä pitämisestä.

Itse pesen lattiat myös kerran tai pari kuussa, seinät kerran vuodessa. Eteisen seinän voin pestä jopa kaksi kertaa vuodessa, mutta en todellakaan useammin. Onhan se kyllä aina selvästi likainen, kun sen pesemisen viitsii aloittaa. Mutta ei siihen arjessa kiinnitä niin huomiota.

T. Myös eläintalous.

Mahtaa teillä olla likaiset lattiat tai sitten olette muuten huippusiistejä. Itse pesen keittiön ja vessan lattiat vähintään kerran viikossa. Minulla on koira. Ovia pesen harvemmin ja ne kyllä vaatisivat pesu useamminkin.

moi

Vierailija
48/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luutuan kerran viikossa ja kyllä sitä likaa on vaikka ei ole mitään roiskeita. Miksi sanot kultaseni? Onko sulla tapana jotenkin vähätellä toisia ihmisiä? 

Olen eri mutta kommentoin tähän väliin. Itse imuroin viikoittain ja pesen lattiat ehkä muutaman kuukauden välein. Pitkästä välistä huolimatta lattiat ovat melko puhtaat. Imurilla kuitenkin saa kaiken irtonaisen pois ja toki jos jotain ruokaa tippuu lattialle tms niin sen kohdan pesen heti.

Enkä usko että olen mitenkään sokea lialle tms. Ainakin äitini on sen verran tarkka eikä pelkää huomauttaa asioista että varmasti olisi sanonut jotain käydessään luonani :D

En todellakaan usko, että ovat kovin puhaat muutaman kuukauden välein pestynä. Olet vaan sokea omalle liallesi. 

Vierailija
49/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese lattioita kun on laminaatit, ne ei tykkää märästä. Imuroin ja pyyhin kuivalla, tahrat tietysti kostealla pyyhkeellä. Kylppärin lattia tietysti kunnon pesu. Meillä ei ole lapsia eikä lemmikkejä. Suurin ongelma siisteydessä on lähinnä pöly, eli imurointi ja pölyjen pyyhintä siivouksen ydintä meillä. Seiniä en pese? Oikein aloin miettiä että miten seinät pestään. :D kylppärin seinäkaakelit tietysti on välillä pestävä mutta ei niitäkään nyt tarvitse koko ajan hinkata.

Vierailija
50/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Entä lian tai tahrat?

Miten hinkkaat sillä tahrat ja lian pois?Helsingin kantakaupungissa tulee liikenteestä nokista mustaa likaa ikkunalaudalle ja seinien yläosiin.

Vierailija
51/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudessa vai pari ihmistä. Seiniä en ole pessyt vuosikymmeniin. Lattiat kerran kuussa. Useimmiten vaan sinin parkettiliinoilla. Mutta keittiö, suihku, saunatilat sekä wc viikottain.

Vierailija
52/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperhe. Pieni vuokra-asunto ja sänkyjen alustat täynnä tavaraa.

Nyt kun hallitus leikkaa niin ei uskalla luopua mistään.

Vierailija
53/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Entä lian tai tahrat?

Miten hinkkaat sillä tahrat ja lian pois?Helsingin kantakaupungissa tulee liikenteestä nokista mustaa likaa ikkunalaudalle ja seinien yläosiin.

No ei ehdi tulla mitään tahroja ja likaa seiniin, kun siivoan tarpeeksi usein enkä asu Helsingin kantakaupungissa. 

Vierailija
54/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla laittaa mitään omia vaatteita pois, koska kohta ei saa ansiosidonnaistakaan kerättyä.

Vierailija
55/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en yhtään ihmettele, että Auri-Katariinalla on töitä, jos lattiat siivotaan muutaman kuukauden välein vaan. 

Vierailija
56/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin.

En sotke.

En pidä kenkiä sisällä.

Ei ole kotieläimiä.

Vieraita käy harvoin.

Miksi ihmeessä pesisin parketteja turhaan? Robotti-imuri on kyllä kovassa käytössä.

Vierailija
57/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesette seinät?

Millä seinänne on pinnoitettu?

Maalia ja tapettia on seinissä. 

Peset tapetin? Onko teillä kuinka usein tapetoitu?

Vierailija
58/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en uskalla laittaa mitään omia vaatteita pois, koska kohta ei saa ansiosidonnaistakaan kerättyä.

Työttömiä laitetaan palkattomiin työkokeiluihin ja pitää olla jotain vaatteita, jos on esim. toimistotöissä.

Vierailija
59/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en yhtään ihmettele, että Auri-Katariinalla on töitä, jos lattiat siivotaan muutaman kuukauden välein vaan. 

Aurilla on hieman isompia siivoushaasteita kuin muutaman kuukauden välein pestyt lattiat.

Vierailija
60/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin.

En sotke.

En pidä kenkiä sisällä.

Ei ole kotieläimiä.

Vieraita käy harvoin.

Miksi ihmeessä pesisin parketteja turhaan? Robotti-imuri on kyllä kovassa käytössä.

Sama homma, mutta silti lattia likaantuu enkä voisi kuvitella etten tekisi viikkosiivousta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän