Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein peset seinät/lattiat?

Vierailija
28.08.2023 |

Tätä olen miettinyt, että miten muut tekevät. Kerro vastauksessa myös, onko teillä eläimiä tai (pieniä) lapsia (koska oman kokemukseni mukaan ainakin eläimet vaikuttavat asiaan). Itselläni ei ole lasten sotkemisesta tietoa/kokemusta, mutta eläintaloudessa joudun pesemään seinät ja esim. kaappien ovet noin metrin korkeuteen asti kerran viikossa. Talvella ehkä vähän harvemmin, kun ei tule kuraa sisälle. Lattioita voisin pestä useamminkin, mutta kerran-pari kuukaudessa on pakko sekin hoitaa. Kiinnostaisi tietää, miten paljon nämä tarpeet eroavat kun vertaa eläintaloutta sellaiseen, jossa elää vain ihmisiä. :)

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiniä en ikinä (jonkun yksittäisin tahran voin hinkata pois), lattiat kerran kuussa. Kouluikäisiä lapsia.

Vierailija
102/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen pesin lattian. Edellinen pesu oli viime jouluna. Ajattelin, että eteinen olisi ollut paha, mutta edes sieltä en saanut juurikaan likaa. Nykyään kopsautan kenkä kerrallaan pois jo rapun puolella ja astun eteiseen sukkasillani. Jos kengät on märät laitan kylppärin lattialle kuivumaan ja karistavat silloin likansa sinne. Kylppärin lattiaa saakin sitten pestä välillä tyyliin päivittäin.

Swifferin liinoilla vetelen monta kertaa viikossa nykyään roskat ja pölyt. Olin skeptinen mutta ottavat paremmin kuin yksikään imuri, joka mulla on ikinä ollut. Eilen imuroin sohvan ja patjan ja samalla lattian, mutta niin vaan löyty vielä irtoroskaa kun vedim swifferillä ennen lattian pesua.

Minä vedän Swifferillä kerran päivässä enkä enää imuroi koskaan. Suit sait vaan Swifferillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia te ette pyyhi pölyjä seinistä ja katosta? 

Vierailija
104/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuton yhteydessä.

Vierailija
105/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kerran viikossa ja seinät käyn läpi kerran kuukaudessa. Lapsia ja koiria löytyy.

Vierailija
106/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa lattiat. 

Vierailija
107/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous kerran viikossa. 

Vierailija
108/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat luututaan meillä kahden viikon välein (siistijä), mutta isomman ja tarkemman pesun kontaten pesusienen kanssa hinkutellen teen kerran kesässä itse. Seiniä pesen myös kesäisin, mutta en kyllä alhaalta ylos asti. Pesen kohdat, joissa on paljon roiskeita ja toki ovet. Kaapinovet ja hyllyt pesen kerran vuodessa, joskus kolme kertaa kahdessa vuodessa. 

Vierailija
109/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpas tullut paljon vastauksia! Kiitos kaikille vastanneille, ehkä jos näistä vastauksista voisi jotain päätellä, niin tuo oma tapani lienee ihan siellä keskiverron paikkeilla. Kivaa on ollut lukea vastauksia myös siksi, että ketjussa ei ole oikein ole ollut mitään hirveää kettuiluakaan :) Tapansa kullakin! Itse tosiaan aikaisemmin en edes tajunnut miten paljon koirasta tulee likaa seiniin ja nyt täällä uudessa asunnossa jotenkin sen on tajunnut. Tuo tuli itselle ihan uutena asiana tuo että tosiaan myös kattoa voi imuroida! Kiitos tästä huomiosta, menee kyllä käyttöön! :)

T. Aloittaja

Vierailija
110/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellaisia isoja löysähuulisia koiria aika monta yksilöä. Kun tullaan ulkoa sateesta sisälle ja ne ravistelee itsensä, niin kuraa ja kuolaa on ihan joka paikassa, myös katossa. Vaikka yrittäisit ehtiä heittämään pyyhkeen niiden päälle, niin vähintään kuolaa on pitkin seiniä ja kattoa.

Meillä siivotaan päivittäin.

Vierailija
111/119 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi pari kertaa viikossa, lattioiden pesu noin kerran viikossa. Keittiön puhdistan melkein joka kerta ruuan laiton jälkeen, kylppärin ja saunan pesen noin kerran kuussa. Pölyt pyyhin parin kuukauden välein. Sohvien imurointi muun imuroinnin yhteydessä. Petivaatteet vaihdan noin kerran viikossa. Ei elukoita ja poikamies talous.

M54

Vierailija
112/119 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuoteen myös seinät ja katot. Imurilla/liinalla. Kerran vuoteen siivoan aina kunkin huoneen lattiasta kattoon kunnolla. 

113/119 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiön lattiaa pestään tarpeen mukaan. Joskus päivittäin. 

Seiniä, ovia ja muita pyyhitään/pestään kerran viikossa. Muuten tarpeen mukaan. Katosta pyyhin pölyt muutaman kerran vuodessa. 

Aika hirveän isoja palokuormaa tyypit säilyttää. Onneksi sentään asutaan omakotitalossa, niin ei toisten siivottomuus aseta meitä vaaraan. 

Keskuspölynimuri niin ei  ole pölystä ongelmaa. Pölyt  menee imuriin ja puhallusilma  ulos

Vierailija
114/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen suorastaan järkyttynyt, että tyypit pesee lattiat vaan kerran kuukaudessa. 

Imuri on keksitty kultaseni 😃 ei aikuistaloudessa tule roiskeita lattialle kuin korkeintaan keittiöön, eikä sinnekään jos syö mikroruokaa.

Luutuan kerran viikossa ja kyllä sitä likaa on vaikka ei ole mitään roiskeita. Miksi sanot kultaseni? Onko sulla tapana jotenkin vähätellä toisia ihmisiä? 

Olen eri mutta kommentoin tähän väliin. Itse imuroin viikoittain ja pesen lattiat ehkä muutaman kuukauden välein. Pitkästä välistä huolimatta lattiat ovat melko puhtaat. Imurilla kuitenkin saa kaiken irtonaisen pois ja toki jos jotain ruokaa tippuu lattialle tms niin sen kohdan pesen heti.

Enkä usko että olen mitenkään sokea lialle tms. Ainakin äitini on sen verran tarkka eikä pelkää huomauttaa asioista että varmasti olisi sanonut jotain käydessään luonani :D

En todellakaan usko, että ovat kovin puhaat muutaman kuukauden välein pestynä. Olet vaan sokea omalle liallesi. 

Mitä ihmettä sinä teet omilla lattioillasi jos ne ovat niin likaiset? Se että sukilla tassuttelee lattiallaan (ei lemmikkejä, kenkiä tms) ei vain saa sitä niin likaiseksi että pitäisi olla koko ajan pesemässä. Vaikka kuinka hinkkaa niin hyvin vähän lähtee likaa irti silloin kun pesen. Ja samalta näyttää lattia niin maton alla kuin muutenkin eli ei ole siitäkään kiinni että lika olisi niin pinttynyttä ettei se lähde irti millään.

Ja tosiaan ihmettelisin kovasti jos äitini ei olisi huomauttanut saastaisista lattioista vaikka kaikesta muusta mahdollisesta huomauttaakin.

No minä pyyhin pölytkin kerran viikossa, joten ihan samalla tavalla sitä pölyä laskeutuu myös lattioihin. Ilmeisesti joku pyykiin pölytkin vain muutaman kuukauden välein? 

Ja niiden pölyjen poistoon lattialta on olemassa sellainen hieno vempain nimeltä pölynimuri. Eli mitä ihmettä teet lattioillasi jos viikottaisesta imuroinnista huolimatta ne tulevat aivan likaiseksi jo viikossa?

Aina tulee likainen pesuvesi, kun kerran viikossa pesen lattiat. Mistä lie sitä likaa sitten tuleekin, kun ei ole edes lapsia tai lemmikkejä. En voisi edes kuvitella, että pesisin lattiat vaikka kerran kuukaudessa. 

Lapsuudenkodissani imuroitiin yleiset tilat joka päivä, ja luututtiin lattiat joka viikko. Seinät pestiin muistaakseni kahdesti vuodessa, ja aina tuli likainen pesuvesi. Silti seinät eivät näyttäneet koskaan likaisilta. Asumme maalla joten liikenteen pölystä ei ole kyse. Veikkaan että kun oikein hinkkaa, saa seinistäkin likaisen pesuveden vaikka joka viikko.

Vierailija
115/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat kerran viikossa ja seinät kaksi kertaa vuodessa suursiivouksen yhteydessä. 

Vierailija
116/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pese ikinä. Vaimo pesee lattiat, seinät ja katon joka viikko.

Vierailija
117/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiat pesen parin viikon välein. Seiniä en ole pessyt kokonaisuudessaan koskaan, paitsi vessasta/kylpyhuoneesta. Pyyhin kyllä kosketuspintoja (valokatkaisimet, ovet) ja roiskealttiita alueita (mm keittiö). Ei ole eläimiä eikä lapsia.

Vierailija
118/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miten ne tapetoidut seinät pestään?

Vierailija
119/119 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miten ne tapetoidut seinät pestään?

Minä pyyhin pölyt kuivalla liinalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän