Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapöydässä pistävää kipua ja työterveys hoitaja oli sitä mieltä että fyssarille vaan

28.08.2023 |

Siitä ei ole ollut vuoden aikana yhtään mitään hyötyä. Maksanko itseni suosiolla yksityisellä vaan jatkanko ikuisuuksiin saakka pallon pyörittelyä jalkapöydän alla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myös hakeutuu pitkin hampain fys.terapiaan, kun sinne nykyohjeiden mukaan ohjataan esim työterveyshuollosta. Sitten ei tehdä liikkeitä kotona eikä edes yritetä laihduttaa. Ja niihän siitä fys.terapiasta "ei ollut apua ja nyt haluan magneettikuvaan". Mitä ihmettä luulet sen magneettikuvan muuttavan siinä hoitolinjassa jos mitään hermovaurion merkkejä ei ole.

Aikuiset ihmiset toivoisivat pistettäviä lääkkeitä ," kipupiikkejä yms, jotka " aina auttaa heti.

Vierailija
22/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit, että lääkäri sille tekee? Ihmisillä on hinku mennä esim. Selkäjumin ja rasitusvammojen takia lääkärille, vaikka oikea osoite on juuri fysioterapia. Hyvin harvaa vaivaa voidaan hoitaa esim.leikkaamalla. Tätä eivät nämä " selkä juntturassa"- ihmiset tunnu millään tajuavan. Ihan sama esim kiertäjäkalvosimien yms vaivojen kanssa lääkärille vinkuvat.

Mistä sen voi itse tietää, onko kyse kiertäjäkalvosimesta tai vaikka jäätyneestä olkapäästä (johon on olemassa hoitojakin), kun ei sitä lääkäritkään tutkimatta tiedä. Itse olen vinkunut lääkäriaikaa monista tuki- ja liikuntaelinvaivoista ja nykyään jopa työkyvyttömyyseläkkeellä niistä.

Vierailija
24/29 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun olen joutunut työterveydessä siihen fysioterapiahyppyytykseen, olen lopulta päätynyt leikkaukseen. Joka ikinen kerta. Polvi, rannekanavat, olkapää, peukalo, kyynärpää. Nyt minullakin on jalkapöydässä vaivaa, joka ei tokene fysioterapialla. Työkenkiä ei voi vaihtaa, ne on oltava turvakärkikumisaappaat. Minulla on niitä käytössä kahta merkkiä kahta kokoa, eli neljät yhteensä. Erilaisilla pohjallisilla. Näitä vaihtelen sen mukaan, mikä sattuu milloinkin oireisiin sopimaan. Missä saappaissa sattuu vähiten. Ne nyt vaan on ihan myrkkyä jaloille ja selälle. Saas nähdä pääsenkö ikinä tämän kanssa oikeasti tutkimuksiin vaiko mitäkö kohta tehdään.

Ja olen niitä harvoja tapauksia, jotka oikeasti tekee niiden fysioterapeutin printtaamien ohjeiden mukaan kotona.

25/29 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäksi sitä pitäisi nitkutella saatana palloa jalkapöydän alla ettei vaan rasittaisi lääkäriä. Olen normaalipainoinen.

Ja kyllähän tuo jalka jos se kunnossa olisi pitäisi kivuton olla. Lääkärin ja fyssarin tehtäviin kuuluu se että se takaisin kivuttomasti saadaan.

Vierailija
26/29 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vastaavia voimakkaita ja pistäviä kipuja jalkapöydässä, en oikein saanut apua kunnes tuli myös selkäkipuja ja pääsin luun tiheysmittaukseen ja todettiin osteoporoosi. En tiedä kyselijän ikää tai sukupuolta, joskus hyvät yksilöllisesti valmistetut tukipohjalliset tuovat apua kipuihin.

Vierailija
27/29 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut myös jalkapöydän kipua. On aina samassa jalassa ja täysin samassa kohdassa kipupiste.

Viimeksi kesti vuorokauden, särky oli yölläkin kova. Aamulla piti ontua töissä, mutta meni siinä päivän mittaan pikku hiljaa ohi.

Edellisen kerran kesti muutaman päivän.

En ole käynyt tuosta lääkärissä tai fyssarilla. Olen ajatellut, että liittyisi selkään, kun on ollut issiasongelmaa jo parikymmentä vuotta. Selässä välillä sähköiskumaista kipua, joka pahimmillaan voi pudottaa polvilleen, mutta yleensä tuo kipu lukitsee paikoilleen eli en voi ottaa askeltakaan hetkeen aikaan, kun sattuu niin lujaa. Tuo issiaskipu säteilee reittä pitkin polveen ja sieltä nilkkaan, joten olen ajatellut, että tuo jalkapöytäkipu liittyisi siihen..

Vierailija
28/29 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapöydässä voi oli monta ongelmaa. Ei pelkkä kipu kerro mitään. Mitä arvauskeskuksen lääkäri sanoi asiasta? Otettiinko mitään verikokeita, röntgenkuvia yms.?

Oletko nainen/mies, ikä, ammatti, harrastukset, muut sairaudet ja oireet... Oletko satuttanut jalkasi ennen kivun alkamista? Onko taipumusta reumaan? Onko diabetestä?

Minkälaista kipu on? Onko levossa vai tuleeko rasituksessa? Onko enemmän hermokipua tai muuta? Häviääkö kipu vähäksi aikaa jos syöt tulehduskipulääkekuurin? Missä asennossa tai kohdassa jalkaterää kipu on pahin?

Onko ollut muita vaivoja jalkaterissä aikaisemmin? Onko lattajalkaisuutta, onko kaari laskeutunut, onko vasaravarpaita, jne?

Nuo kun kertoisit AP, niin tuosta voisi jotain keksiäkin.

Vierailija
29/29 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut myös jalkapöydän kipua. On aina samassa jalassa ja täysin samassa kohdassa kipupiste.

Viimeksi kesti vuorokauden, särky oli yölläkin kova. Aamulla piti ontua töissä, mutta meni siinä päivän mittaan pikku hiljaa ohi.

Edellisen kerran kesti muutaman päivän.

En ole käynyt tuosta lääkärissä tai fyssarilla. Olen ajatellut, että liittyisi selkään, kun on ollut issiasongelmaa jo parikymmentä vuotta. Selässä välillä sähköiskumaista kipua, joka pahimmillaan voi pudottaa polvilleen, mutta yleensä tuo kipu lukitsee paikoilleen eli en voi ottaa askeltakaan hetkeen aikaan, kun sattuu niin lujaa. Tuo issiaskipu säteilee reittä pitkin polveen ja sieltä nilkkaan, joten olen ajatellut, että tuo jalkapöytäkipu liittyisi siihen..

On mahdollista että liittyy iskiashermon ärtymiseen. Vaivaan voi kokeilla kylmäpakkausta, myöhemmin hierontaa. Voi miettiä myös olisiko jostain pohjallisesta apua, kenties sellaisesta pehmentävästä geelipohjallisesta.

Jos toistuu usein, kävisin kyllä lääkärillä. Jalassa voi olla niin monta juttua, esim. diabeteksen tai kihdin aiheuttamia kipuja, joissa kaipaa lääkärinhoitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi