Onko täällä muita ihmisiä jotka haluaisivat vapaaehtoisesti syrjäytyä tästä yhteiskunnasta?
Minä haluaisin ja harkitsen vakavasti että lopetan työt ja erakoidun asumaan johonkin mökkiin keskelle ei mitään?
Yhteiskunta antaisi minulle vähän rahaa jolla eläisin ja saisin elää siellä omassa rauhassa ilman muita ihmisiä.
Minulla on ollut aina sellainen olo että tämä yhteiskunta ei ole minua varten ja että en halua olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen "erakoitunut", mutta omilla rahoilla. Sukulaisten ja ystävien kanssa olen tekemisissä, kun siihen on aika ja paikka.
Mäkin mietin että täytänkö kriteerin "syrjäytynyt yhteiskunnasta" kun en ole töissä, en työkkärin enkä kelan asiakas. Elän kuitenkin normaalia sosiaalista elämää, on puoliso ja kaverit ja liikun maailmalla.
Miten toi on mahdollista? Millä rahalla elät?
Puolison tuloilla tietenkin, kuten moni muukin.
Väärin arvattu, vastasin jo tuossa ylempänä.
Kyllä, mutta erakoitumiseenkin tarvitaan alkupääomaa, jota mulla ei ole. Olen ollut pienipalkkaisilla aloilla töissä koko elämäni. Ei ole kertynyt säästöjä, kaikki menee elämiseen, kun asuminenkin on niin kallista. Ei ole siis mahdollista minulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta erakoitumiseenkin tarvitaan alkupääomaa, jota mulla ei ole. Olen ollut pienipalkkaisilla aloilla töissä koko elämäni. Ei ole kertynyt säästöjä, kaikki menee elämiseen, kun asuminenkin on niin kallista. Ei ole siis mahdollista minulle.
Tämä. Yhteiskuntaan (ja vallitsevaan talousjärjestelmään) synnytään, siihen on pakko ottaa osaa halusi tai ei, ja sen ulkopuolelle jääminen on tehty mahdottomaksi. Et voi vaan mennä ja perustaa kotia korpeen, koska joku omistaa kaiken maan ja tarvitset lupia ja sinun täytyy maksaa erilaisia säännöllisiä maksuja. Vain suuri varallisuus luo mahdollisuuden hieman vapaampaan elämään. Minusta tämä on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yhteiskuntaan (ja vallitsevaan talousjärjestelmään) synnytään, siihen on pakko ottaa osaa halusi tai ei, ja sen ulkopuolelle jääminen on tehty mahdottomaksi. Et voi vaan mennä ja perustaa kotia korpeen, koska joku omistaa kaiken maan ja tarvitset lupia ja sinun täytyy maksaa erilaisia säännöllisiä maksuja. Vain suuri varallisuus luo mahdollisuuden hieman vapaampaan elämään. Minusta tämä on väärin.
Näinhän se on. Tämän takia en osaa pitää esimerkiksi valintaa sosiaalituilla elämisestä pahana tai vääränä, koska se on yksi niistä vähistä vaihtoehdoista, mitä meille on ulkoa päin saneltu. T eri
No jos haluaa oikeasti erakoitua, ei se tuilla kyllä onnistu, sillä tuet tuo mukanaan vaatimuksia, vähintäänkin veroissa ja datan antamisessa. Ainakin tässä maassa. Ehkä joku muu maa sitten?
En lähtisi romantisoimaan tämmösellä asialla.