Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kannattavaa hommata S-etukortti?

Vierailija
27.08.2023 |

vaikka on vain yhden hengen talous? Millaisia kokemuksia s-etukortista?

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden kaikkien kaupallisten jäsenyyksien tarkoitus on sitouttaa asiakkaat keskittämään ostoksensa tai esim. raha- ja vakuutusasiansa ko. kauppaan/pankkiin/vakuutusyhtiöön. Vain keskittämällä saa alennuksia ja hyötyä ja niin varmaan onkin, mutta jostain muualta voi saada ilman jäsenyyttä samalla hinnalla tai halvemmallakin, mutta siitä eivät asiakkaat usein edes ota selvää koska ovat keskittäneet ostoksensa ja asiointinsa sinne mistä ovat jäsenyytensä hankkineet.

Totta tuokin, mutta kun aina ei jaksa olla vertailemassa ja seuraamassa hintojen liikettä, niin jos kerran vakuutukset on tuossa firmassa, josta saa bonusta (tai muuta keskittämisetua), niin tuskin se ihan kalleimmaksi minulle tulee kuitenkaan. 

Päivittäistavaraostoksissa hintojen perässä liikkuminen on vähän helpompaa ja vaivattomampaa, joten tarjoukset tulee hyödynnettyä niissä paremmin. Mutta varmasti moni helpottaa arkeaan sillä, että ostaa vaikka aina vain Prismasta kaikki ja saa bonukset päälle, koska ei kuukausiostokset ainakaan kalleimmaksi silloin tule ja välttyy monessa kaupassa juoksemiselta.

Vierailija
102/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa maksaa kaikesta enemmän, niin olkaa toki ilman etukortteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä paikkakunnalla on vain kaksi kauppaa, S-Market ja K-Market. Ässä halvempi ja parempi valikoima niin totta kai ostokset keskitetty sinne. Auton tankkaan apsilla enkä Teboilin kylmäasemalla. Meitä taloudessa mä ja aikuinen lapsi. Lapsella toki oma S-tili, mutta mä teen pääasiassa ruokaostokset.

Vierailija
104/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutukset Lähitapiolalta ja bensat ABCltä niin yksineläväkin saa ihan hyvät bonussummat

Ammattiyhdityksen jäsenyydellä saa halvemmat vakuutukset kuin pankin jäsenyydellä ja jäisivät ne ABC:niin bonuksetkin saamatta, kun ei ole autoa.

Vierailija
105/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden kaikkien kaupallisten jäsenyyksien tarkoitus on sitouttaa asiakkaat keskittämään ostoksensa tai esim. raha- ja vakuutusasiansa ko. kauppaan/pankkiin/vakuutusyhtiöön. Vain keskittämällä saa alennuksia ja hyötyä ja niin varmaan onkin, mutta jostain muualta voi saada ilman jäsenyyttä samalla hinnalla tai halvemmallakin, mutta siitä eivät asiakkaat usein edes ota selvää koska ovat keskittäneet ostoksensa ja asiointinsa sinne mistä ovat jäsenyytensä hankkineet.

Totta tuokin, mutta kun aina ei jaksa olla vertailemassa ja seuraamassa hintojen liikettä, niin jos kerran vakuutukset on tuossa firmassa, josta saa bonusta (tai muuta keskittämisetua), niin tuskin se ihan kalleimmaksi minulle tulee kuitenkaan. 

Päivittäistavaraostoksissa hintojen perässä liikkuminen on vähän helpompaa ja vaivattomampaa, joten tarjoukset tulee hyödynnettyä niissä paremmin. Mutta varmasti moni helpottaa arkeaan sillä, että ostaa vaikka aina vain Prismasta kaikki ja saa bonukset päälle, koska ei kuukausiostokset ainakaan kalleimmaksi silloin tule ja välttyy monessa kaupassa juoksemiselta.

Osa kokee myös sopimusten jatkuvan kilpailuttamisen ja markkinapuheluiden vastaanottamisen rasitteena, eikä halua tukea tällaista provikkaperustaista paskanjauhantabisnesmallia. Tällöin jokin kanta-asiakkuus voi olla kohtalainen kompromissi.

Vierailija
106/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole kaupan alalla kuin tämä duopoli ja Lidl. Ihan kuin asuisi jossain kommunistivaltiossa jossa nämä 2 isoa määrää mitä ostat ja mitä maksaa. He se kanta-asiakaskorttien käyttö kerää hyvää dataa ihmisistä minkä voi hyödyntää itse tai myymällä ne eteenpäin. Eihän niitä tietoja kukaan tietenkään käyttäisi väärin. Itse luovuin korteista vuosia sitten ja vuosi meni siihen että pääsin eroon plussakortista. Ei ollut ihan läpihuutojuttu se.

Vierailija
107/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä kaikkien osuuskauppojen jäseneksi yhtäaikaisesti - varma sijoitus jota ei voi menettää.

S-juna meni jo. Harva osuuskauppa maksaa enää korkoa pääomalle.

Vierailija
108/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Olen sinkkutalous. Bonuksia kertyy aika vähän, kun ostankin vähän, vähemmän kuin 4-henkinen syömäriperhe. Toki mulla on kaikki vakuutukset, silmälasit, bensat ynnämuut, mitkä kerryttää bonusta ässästä. MUTTA se millä mä tienaan on mobiilialennukset. Vähän väliä on S-kortin haltijalle 15% tai 20% alekampanjoita tai asiakasomistajapäiviä. Ostan kaikkea tarpeellista noiden aikana. Vaatteita, pesuaineita, siivousaineita, telkkareita, lakanoita, kukkia ynnämuuta. Meilläpäin ovat myös mainostaneet liittymiskampanjaa, jossa saat sen liittymishinnan verran etuja, jolloin liittyminen on käytännössä ilmaista. S-tililtä ei peritä kuukausimaksuja niin kuin mun toiselta pankkitililtä peritään.

Arvot! Ja se aate! Asiakasomistajuus on mun mielestä ihan mielettömän moderni aate vielä tänäkin päivänä. Raha ei valu jollekin yhdelle rikkaalle öykkärille, vaan meille köyhille. Joissakin s-kaupoissa jaetaan jopa jotain voittojakin asiakkaille. Itse en ole niitä koskaan saanut.

Vierailija
109/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä kaikkien osuuskauppojen jäseneksi yhtäaikaisesti - varma sijoitus jota ei voi menettää.

Mikä ihmeen sijoitus? Maksat satasen ja saat satasen takaisin joskus? Saman kai saa säästöpossullakin.

En näe että kauhean kannattava on minulle ollut, ainoa että on se pankkitili ja kortti sitten.

Euro kuussa jos tulee bonusta, enemmän saa hintoja vertaamalla.

Tosin käytän yleensä s-kauppaa juuri hintojen ja parhaan valikoiman vuoksi, tällä paikkakunnalla kun ei parempiakaan ole.

Osuusmaksulle maksetaan korkoa sekä ylijäämänpalautusta: "S-ryhmä maksaa omistajilleen niin sanottua osuusmaksun korkoa, joka on usein 3-20 % jokaisesta osuuskunnasta."

Tosi harva on maksanut mitään korkoa koronan alkamisen jälkeen. Joskus vielä 2010-luvun puolivälissä maksoivat hyvin, silloin se oli piensijoittajan hyvä sijoitus, nyt on nollakorot. Oma osuuskauppani ei noita ylijäämäpalautuksia ole tainnut koskaan maksella, pari osuuskauppaa taitaa noita lähinnä harrastaa.

Vierailija
110/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monta sataa euroa saat käyttää että saat edes euron takaisin bonuksina.

No ei pidä paikkansa! Tuo pätee plussakorttiin!

Vierailija
111/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa puhelin liittymistä saa S bonusta, pieni mainos tähän väliin. Mulla on nykyisin ja ajattelin pitää liittymän jos hinta pysyy kilpailukykyisenä.

Saa ainostaan muutamasta kalliimmasta liittymästä. Uusista puhelinliittymistä taitaa saada vain 5G liittymistä ja ja sitten jostain kalliista laajakaistoista.

Vierailija
112/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa, jos haluaa itselleen myös ilmaisen luottokortin, esim. nettiostoksia tai ulkomaan reissuja varten varakortiksi. Matkustan paljon yksin, ja yhdellä reissulla automaatti nielaisi korttini, jonka jouduin sitten sulkemaan. S-luottokortti oli onneksi mukana kakkoskorttina, ja matka jatkui mukavasti.

Vierailija
113/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista bonussysteemeistä ei tähtää siihen, että asiakas voittaisi enemmän kuin kauppias, mutta kannattaa niistä silti poimia niiden tuomat edut. Mulla kaikki kortit ja kanta-asiakkuudet, ja olen laskenut, että kannattaa silti juosta tarjousten ja halvimman hinnan perässä, milloin vain on omassa elämäntilanteessa mahdollista, tai jos sattuu esim. olemaan Prisma, Cittari ja Lidil samassa kauppakeskuksessa. Ne bonukset yms. on niin pieniä verrattuna siihen, että säästää 20 senttiä joka maitopurkin hinnassa tai saa 2 € hävikkipussissa viikon leivät tai monen päivän vihannekset ja hedelmät. Silloin sulla on myös suoraan ne säästämäsi rahat käytössä seuraavana päivänä, eikä vasta seuraavassa kuussa.

Ostin kesällä Lidlin hävikkileivän. Se homehtui heti. Ei tullut säästöä, vaan hukkasin rahaa. Sitäkö se hävikki tarkoittaakin? Hävitetään asiakkaan rahaa.

Vierailija
114/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa.

Meille on kahden aikuisen talous ja kyllä bonusta kertyy kohtuullisen mukavasti. Joka päivä asioimme S-marketissa tai Alepassa.

Vierailija
115/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Olen sinkkutalous. Bonuksia kertyy aika vähän, kun ostankin vähän, vähemmän kuin 4-henkinen syömäriperhe. Toki mulla on kaikki vakuutukset, silmälasit, bensat ynnämuut, mitkä kerryttää bonusta ässästä. MUTTA se millä mä tienaan on mobiilialennukset. Vähän väliä on S-kortin haltijalle 15% tai 20% alekampanjoita tai asiakasomistajapäiviä. Ostan kaikkea tarpeellista noiden aikana. Vaatteita, pesuaineita, siivousaineita, telkkareita, lakanoita, kukkia ynnämuuta. Meilläpäin ovat myös mainostaneet liittymiskampanjaa, jossa saat sen liittymishinnan verran etuja, jolloin liittyminen on käytännössä ilmaista. S-tililtä ei peritä kuukausimaksuja niin kuin mun toiselta pankkitililtä peritään.

Arvot! Ja se aate! Asiakasomistajuus on mun mielestä ihan mielettömän moderni aate vielä tänäkin päivänä. Raha ei valu jollekin yhdelle rikkaalle öykkärille, vaan meille köyhille. Joissakin s-kaupoissa jaetaan jopa jotain voittojakin asiakkaille. Itse en ole niitä koskaan saanut.

Ahaa se voiton jako onkin ylijäämäosuus. Opin uutta täällä.

Vierailija
116/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä on kertynyt toistatuhatta bonuksina. Tosin siihen on sitten tainnut mennäkin 20 vuotta...

Vierailija
117/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pidä paikkansa! Tuo pätee plussakorttiin!

Plussakortti onkin ihan turha.

Vierailija
118/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilla kylalla vain s-market eli ostot vakisin keskitetty s:n, tilille kertyy yleensa 5-15e/kk.

Meillä keskitetään ruoka, joitakin hygienia tuotteita, joskus vaatteita+bensa, 50-80€/kk napsahtaa tilille.

Vierailija
119/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään noista bonussysteemeistä ei tähtää siihen, että asiakas voittaisi enemmän kuin kauppias, mutta kannattaa niistä silti poimia niiden tuomat edut. Mulla kaikki kortit ja kanta-asiakkuudet, ja olen laskenut, että kannattaa silti juosta tarjousten ja halvimman hinnan perässä, milloin vain on omassa elämäntilanteessa mahdollista, tai jos sattuu esim. olemaan Prisma, Cittari ja Lidil samassa kauppakeskuksessa. Ne bonukset yms. on niin pieniä verrattuna siihen, että säästää 20 senttiä joka maitopurkin hinnassa tai saa 2 € hävikkipussissa viikon leivät tai monen päivän vihannekset ja hedelmät. Silloin sulla on myös suoraan ne säästämäsi rahat käytössä seuraavana päivänä, eikä vasta seuraavassa kuussa.

Meillä ne ei ole samassa kauppakeskuksessa, mutta ovat aika lähekkäin, joten samalla matkalla voi pysähtyä jossain toisessakin. Kaksi nimittäin on matkan varrella, jos kolmanteen saakka menee, välit paikkojen välillä on jokunen sata metriä.

Vierailija
120/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä keskittäminen kerryttää bonuksia. Helposti tulee 20€ kuukaudessa yhden hengen huone taloudessa. Tuplabonispäivillä kannattaa hamstrata pesuaineita, kuivatavaraa, ostaa vaatetta ym.

Itselläni tulee bonuksia yleensä noin 5 euroa kuukaudessa. Ja käyn kaupassa joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän