Onko kannattavaa hommata S-etukortti?
vaikka on vain yhden hengen talous? Millaisia kokemuksia s-etukortista?
Kommentit (148)
Meillä on lisäksi jäsenyys liitetty erääseen maakuntaan, joten kaikki ostot mitä ostetaan sen paikkakunnan alueella saa vielä lisäbonuksen kerran vuodessa. On mökkipaikkakuntamme, jossa vietetään noin 4-5kk vuodessa. Lähes joka kuukausi tulee yli 50€ bonuksia. Meillä menee vakuutukset ja polttoaineet noihin, koska vakuutukset olleet kauan samassa ja polttoaineet halvimmat abc:eillä, joissa käymme. Kotipaikkakunnalla abc halvin myös.
Mun puolesta kaikki plussat ja bonukset sais painua hilvattiin ihmistä kiusaamasta.
Mokomaa asiakkaan pakkokarsinointia.
Vierailija kirjoitti:
Elisa puhelin liittymistä saa S bonusta, pieni mainos tähän väliin. Mulla on nykyisin ja ajattelin pitää liittymän jos hinta pysyy kilpailukykyisenä.
Ei kaikista. Mulla on kaksi liittymää elisalta ja kumpikaan ei kerrytä bonusta, harmi sinänsä kun maksan niistä kuitenkin yhteensä 60€ kuukaudessa.
Näiden kaikkien kaupallisten jäsenyyksien tarkoitus on sitouttaa asiakkaat keskittämään ostoksensa tai esim. raha- ja vakuutusasiansa ko. kauppaan/pankkiin/vakuutusyhtiöön. Vain keskittämällä saa alennuksia ja hyötyä ja niin varmaan onkin, mutta jostain muualta voi saada ilman jäsenyyttä samalla hinnalla tai halvemmallakin, mutta siitä eivät asiakkaat usein edes ota selvää koska ovat keskittäneet ostoksensa ja asiointinsa sinne mistä ovat jäsenyytensä hankkineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
k-plussa yhtä tyhjän kanssa.
Molemmat ovat yhtä tyhjän kanssa.
Kummallakin saat siitä liikkeestä alennuksia, missä asioit. Yksittäisenä kuluttajana siis kortilla saan vaikutettua hintaan, kuin jos asioisin samassa liikkeessä käyttämättä korttia. Yrittäjän näkökulmasta he koittavat saada ihmiset kuluttamaan enemmän ja keskittämään hankintansa tiettyyn liikkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta kaikki plussat ja bonukset sais painua hilvattiin ihmistä kiusaamasta.
Mokomaa asiakkaan pakkokarsinointia.
Pakko? Ei ne kyllä pakollisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vihreä korttia sitä varten ole luotu että asiakas hyötyy siitä vaan kauppaketju !
Tervetuloa markkinatalouteen ja kapitalismiin! Ajatteletko että joku yritys olisi asiakkaan asialla eikä liiketoimintaa tekemässä? (:silmienpyörittelyhymiö:)
Toisaalta parantamalla tilannetta asiakkaasi kannalta saattaa liiketoimintasi päästä parempaan lopputulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet täysin nobody, ei siitä varmaan ole haittaa, että S-ketju tuntee sinut kuin omat taskunsa, ja hyvittää siitä sinulle 1% ostosten hinnasta. Toisaalta jos et ole nobody, kannattaa miettiä mitä hyödynnettäviä tietoja esim. kansallisessa kriisitilanteessa sinusta löytyy S-ketjun tietokannoista.
Tuntee elintarvikeostokset. Ne eivät kerro minusta juuri mitään. Voisivat epäillä matuksi ruokakorin perusteella.
He tietävät myöskin milloin käyt kaupassa, missä kaupassa käyt, mihin profiiliin sovit, ruokavaliosi, allergiasi, ja yhdistettynä muihin ketjun keräämiin tietoihin myös viikkorutiinisi, työmatkasi, ja tietenkin mitä tienaat (pankki), mitä omistat (vakuutukset) jne. Nää on vähän näitä, että moni ajattelee, ettei heillä ole mitään salattavaa, ja toinen taas näkee, mihin kaikkeen pahaan näitä auliisti annettuja tietoja voisi käyttää.
No jos tiedät mihin pahaan niitä tietoja voi käyttää, niin voitko antaa pari esimerkkiä? Edes yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on S-kortti, mutta melko turhaan, kahden hengen talous. Ostan satunnaisesti S-kaupoista ja ei bonusta kerry. Vaatii siis ostosten keskittämistä, mutta huomaan saavani ostokseni halvemmalla vaikkapa Lidlstä. Vakuutusmaksuista, Lähi-Tapiolassa, saa bonusta. En ole yhtään innostunut korteista, koska niiden mukana seuraa hirveästi turhaa sähköpostia siis mainontaa.
Älä puhu jaskaa, en ole saanut mitään mainontaa!
Siksi koska en ole antanut sposti-osoitettani.
Sama täällä. En ymmärrä, miksi annatte niitä tietoja joka paikkaan.
Multa myös kysyttiin, että saako lähettää mainoksia ja vastasin joskus, että ei
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Muuten et saa bonuksina takaisin osaa ostamiesi tuotteiden hinnoista, eli maksat koko ajan korkeampaa hintaa kuin jäsenet. Tuohan ei tavallaan edes ole bonus, vaan asiakasomistajan osuus. Siitä kertyy merkittäviä summia. Lisäksi saa alennuksia milloin mistäkin.
Jäsenyyden hintaa saa maksaa bonuksista vuoden ajan, joten et edes joudu maksamaan kortista välttämättä mitään.
Olet hyvin aivopesty sen kaupallisen yhteisön toimesta mistä olet jäsenyytesi ostanut.
Meillä 5 hengen perheessä (4 aikuista, 1 15-vuotias) ainakin kannattaa. Keskitämme pitkälti S-ryhmään ostokset yms. Bonuksia tulee 50-100 € per kuukausi (menevät rahastoihin).
Vierailija kirjoitti:
Yksi henki ei hyödy mitään, ruoat ja kuukauden autolla ajot työmatka 100 km edestakaisin bonusta takaisin 40 - 50 euroa.
Eli pelkillä ruoan ostoilla muutama euro.
Mä en ole tässä kuussa ostellut paljon muuta kuin ihan tavallisia ruokaostoksia, kerran tankkasin puolisen tankillista. Tämän hetkinen bonuskertymä on jo 22 € ja risat, kun juuri meni yli 500 € kuukausiostokset. Ihan en taida päästä 3,5 % bonuksille tässä kuussa, tässä ei ole kuin muutama päivä tätä kuuta ja vajaa satanen matkaa seuraavalle tasolle. Ei tarvitse ostella kuin perus-ruokaostoksia ja niistä ei noin paljon mun taloudessa kerry.
Yksikään noista bonussysteemeistä ei tähtää siihen, että asiakas voittaisi enemmän kuin kauppias, mutta kannattaa niistä silti poimia niiden tuomat edut. Mulla kaikki kortit ja kanta-asiakkuudet, ja olen laskenut, että kannattaa silti juosta tarjousten ja halvimman hinnan perässä, milloin vain on omassa elämäntilanteessa mahdollista, tai jos sattuu esim. olemaan Prisma, Cittari ja Lidil samassa kauppakeskuksessa. Ne bonukset yms. on niin pieniä verrattuna siihen, että säästää 20 senttiä joka maitopurkin hinnassa tai saa 2 € hävikkipussissa viikon leivät tai monen päivän vihannekset ja hedelmät. Silloin sulla on myös suoraan ne säästämäsi rahat käytössä seuraavana päivänä, eikä vasta seuraavassa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä kaikkien osuuskauppojen jäseneksi yhtäaikaisesti - varma sijoitus jota ei voi menettää.
Mikä ihmeen sijoitus? Maksat satasen ja saat satasen takaisin joskus? Saman kai saa säästöpossullakin.
En näe että kauhean kannattava on minulle ollut, ainoa että on se pankkitili ja kortti sitten.
Euro kuussa jos tulee bonusta, enemmän saa hintoja vertaamalla.
Tosin käytän yleensä s-kauppaa juuri hintojen ja parhaan valikoiman vuoksi, tällä paikkakunnalla kun ei parempiakaan ole.
Osuusmaksulle maksetaan korkoa sekä ylijäämänpalautusta: "S-ryhmä maksaa omistajilleen niin sanottua osuusmaksun korkoa, joka on usein 3-20 % jokaisesta osuuskunnasta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä vihreä korttia sitä varten ole luotu että asiakas hyötyy siitä vaan kauppaketju !
Tervetuloa markkinatalouteen ja kapitalismiin! Ajatteletko että joku yritys olisi asiakkaan asialla eikä liiketoimintaa tekemässä? (:silmienpyörittelyhymiö:)
Tämähän ei tarkoita, että strategia toimisi jokaisen asiakkaan kohdalla. Riittää kun osa keskittää ostoksensa bonuskortin vuoksi. Sama idea on täysin kuluttomissa luottokorteissa. Riittää, että osa käyttäjistä makselee 15 % korkoa. Tietoinen voi saada ilmaista käyttörahaa muiden siivellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa liittyä kaikkien osuuskauppojen jäseneksi yhtäaikaisesti - varma sijoitus jota ei voi menettää.
Mikä ihmeen sijoitus? Maksat satasen ja saat satasen takaisin joskus? Saman kai saa säästöpossullakin.
En näe että kauhean kannattava on minulle ollut, ainoa että on se pankkitili ja kortti sitten.
Tosin käytän yleensä s-kauppaa juuri hintojen ja parhaan valikoiman vuoksi, tällä paikkakunnalla kun ei parempiakaan ole.Osuusmaksulle maksetaan korkoa sekä ylijäämänpalautusta: "S-ryhmä maksaa omistajilleen niin sanottua osuusmaksun korkoa, joka on usein 3-20 % jokaisesta osuuskunnasta."
Itsellä ollut kortti 5 vuotta, eikä osuuskunta ole kertaakaan maksanut yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin käytän yleensä s-kauppaa juuri hintojen ja parhaan valikoiman vuoksi, tällä paikkakunnalla kun ei parempiakaan ole.Osuusmaksulle maksetaan korkoa sekä ylijäämänpalautusta: "S-ryhmä maksaa omistajilleen niin sanottua osuusmaksun korkoa, joka on usein 3-20 % jokaisesta osuuskunnasta."
Itsellä ollut kortti 5 vuotta, eikä osuuskunta ole kertaakaan maksanut yhtään mitään.
Voi voi; korkoa maksavia on edelleen olemassa.
Onhan se aika tyhmää olla hankkimatta sitä korttia jos käyttää yhtäkään S-ryhmän palvelua
Tuotteet ja palvelut kuitenkin hinnoitellaan sillä olettamuksella, että jokaiselle ostajalle maksetaan se enimmäissumma bonuksena.
Jokainen etukortiton kerryttää kaupalle lisämammonaa, ihan vapaaehtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on S-kortti, mutta melko turhaan, kahden hengen talous. Ostan satunnaisesti S-kaupoista ja ei bonusta kerry. Vaatii siis ostosten keskittämistä, mutta huomaan saavani ostokseni halvemmalla vaikkapa Lidlstä. Vakuutusmaksuista, Lähi-Tapiolassa, saa bonusta. En ole yhtään innostunut korteista, koska niiden mukana seuraa hirveästi turhaa sähköpostia siis mainontaa.
En saa S:ltä mitään sähköpostia, vaikka meille perheenä tulee varmaan jotain 600 EUR bonusta vuodessa. Varsinainen syy alunperin oli ilmainen pankki.
Lidliä olen yrittänyt monta kertaa ottaa tavaksi, mutta tulee kalliiksi. Palaa bensaa yli sen pienen säästön verran, kun pitää kuitenkin puolet tavaroista hakea toisesta kaupasta. Valikoimat on niin puutteelliset.
Viime aikoina alkanu näyttää että K on tullut kilpailukykyisemmäksi täällä päin. Vielä vähän, niin voin harkita käyntiä useammin.