Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kannattavaa hommata S-etukortti?

Vierailija
27.08.2023 |

vaikka on vain yhden hengen talous? Millaisia kokemuksia s-etukortista?

Kommentit (148)

Vierailija
141/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta sataa euroa saat käyttää että saat edes euron takaisin bonuksina.

No ei pidä paikkansa! Tuo pätee plussakorttiin!

Plussakortti onkin ihan turha.

Plussakortin periaate on vähän erilainen kuin s-kortin. Suurin osa säästöistä tulee suorana säästönä, kun ostaa tuotteen plussa-alennushintaan. Jotain saa sitten plussarahana myöhemmin. S:llä taas on harvoin mitään etutarjoushintoja, joskus harvoin jotain prosenttialea, niitäkään ei saa ruokatuotteista, mutta maksetaan bonuksia.

Minulla taitaa olla kaikki mahdolliset bonuskortit ja huvittaa niin K:n kuin S:nkin säästösi tässä kuussa luvut sovelluksissa. S:n säästöluvut ovat hurjia, kun käydään hakemassa paistopisteleivät -60% alesta ja väliin myös kalliita palvelutiskin tuotteita samaiseen alehintaan, kun tyhjentävät tiskin illalla. Noita paistopisteleipiä ei ostettaisi lainkaan, jos normaalihintaan pitäisi ostella. Joku myslileipäkin on alehintaan vain hieman halvempi kuin Lidlin vastaava ja laatukin on tippunut ihan samaan luokkaan. Samoin joku palvelutiskin ulkofilee on sen verran kallista, että sen sijaan tulisi ostettua jonkin lihatalon vakuumipakattu filepalanen tarjouksesta.

Plussakorttitarjoukset ovat yleensä niin kalliita, ettei raaski ostaa. Mieluummin ostaa ilta-alesta. Yhden kahvipaketin olen hyötynyt plussatarjouksesta koko vuonna.

K plussaa ei kerry juuri ollenkaan, lisäksi plussan voit käyttää vain seuraavissa ostoksissa.

S kortin bonuksethan tulevat rahana eli nostat vaikka käteiseksi jos siltä tuntuu.

Mulla on siis pelkkä bonuskortti ei maksukorttina.

Vierailija
142/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä kantiskortit ovat ihan perusjuttuja, joilla voi säästää vähän normaaleista ostoksista. En näe mitään todellista syytä olla ottamatta niitäkin roposia kuleksimasta. Ostotietojeni välittyminen kaupparyhmille ei ole mulle mikään peikko, vaan ennemminkin mahdollisuus saada osuvampia tarjouksia ja etuja. 

Toki eniten säästää, jos seuraa hintoja, eikä mene sokeasti kortin mukana. Mulla on se hyvä tilanne, että Prisma, Lidl ja Cittari ovat kaikki reittieni varrella, joten voin helposti hyödyntää kaikkien tarjoukset. K:ssa ja S:ssä otan myös maksutapaedun talteen, kun maksan niiden maksukorteilla. Käytän myös Lidlin sovellusta, vaikka se onkin maailman hitain ja ärsyttävin ja bonustuotteet todella laimea etu verrattuna käytettyyn rahaan (ehdottomasti mieluummin ottaisin rahaa takaisin, kuten S-ryhmässä). Lisäksi Lidlin bonusportaiden väli on aikamoinen, etkä hyödy mitään, jos ostat vaikka 300 €:lla verrattuna 200 € ostoksiin, kun vasta 450 € saat seuraavan edun: 5 € kuponki, joka sekin on vain reilu prosentti ostoksista. S-ryhmässä samalla ostosmäärällä saisi 11,25 € rahaa eikä mitään turhia tuotteita.

Entä sitten ne Bonukset: kolmen hengen taloudessamme, joka käyttää kaikkia kaupparyhmiä, 12 kk aikana S-ryhmästä on tullut rahaa takaisin 190,86 €. Kuukausittain vaihtelua on reilusti, mutta jos vuoden aikana saa noinkin paljon rahaa takaisin, niin tottakai otan ne talteen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on S-kortti ja S-pankkitili ja oon tyytyväinen. S-pankki on kuluton mikä on mukavaa. 

Käyn yleensä Prismassa ostoksilla kun on lähellä ja hyvä tarjonta. Ostan sieltä ruuat itselle ja tyttärelle joka vuoroviikoin on mulla. Bonusta tulee yleensä 10-20€ kuussa. Joskus enempi jos on korjauttanut auton vaikka S-bonus paikassa tai vastaavassa. 

Mulle on ihan ok että mun ostotiedot kerätään. Sillähän se kortti maksetaan. Kauppa pystyy sen ansiosta parantamaan pelveluitaan joka on loppujen lopuksi myös mulle eduksi. 

Joskus myös tulee mukavia yllätyksiä. Olin ostamassa farkkutakkia Sokkarilta jonka hinta oli jotain 100€, myyjä sanoi että S-kortilla alennusta 25% joten takista lähti hyvä siivu hinnasta pois. Tuli hyvä mieli. 

Vierailija
144/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on S-kortti ja S-pankkitili ja oon tyytyväinen. S-pankki on kuluton mikä on mukavaa. 

Käyn yleensä Prismassa ostoksilla kun on lähellä ja hyvä tarjonta. Ostan sieltä ruuat itselle ja tyttärelle joka vuoroviikoin on mulla. Bonusta tulee yleensä 10-20€ kuussa. Joskus enempi jos on korjauttanut auton vaikka S-bonus paikassa tai vastaavassa. 

Mulle on ihan ok että mun ostotiedot kerätään. Sillähän se kortti maksetaan. Kauppa pystyy sen ansiosta parantamaan pelveluitaan joka on loppujen lopuksi myös mulle eduksi. 

Joskus myös tulee mukavia yllätyksiä. Olin ostamassa farkkutakkia Sokkarilta jonka hinta oli jotain 100€, myyjä sanoi että S-kortilla alennusta 25% joten takista lähti hyvä siivu hinnasta pois. Tuli hyvä mieli. 

Ei ole koskaan ilmennyt miten yksittäiset ostotiedot hyödyttäisivät edes kerääjää. Suurempana massana tietysti voi arvioida kulutusta. Sen sijaan siitä on omakohtaista kokemusta, että Cittarikauppias ottaa toiveesta puuttuvan tuotteen vakiovalikoimaan, kun huomaa sille olevan menekkiä.

Vierailija
145/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän myös Lidlin sovellusta, vaikka se onkin maailman hitain ja ärsyttävin ja bonustuotteet todella laimea etu verrattuna käytettyyn rahaan (ehdottomasti mieluummin ottaisin rahaa takaisin, kuten S-ryhmässä). 

Sinulla ei varmaan ole s-sovellusta tai ainakaan sen tarjouksia käytössä, siinä vasta hidasta toimintaa onkin. Tänä vuonna ne kupongit sentään toimivat, joskus aikaisemmin ne eivät näkyneet lunastaessa. Silloin oppi, että kanttaa näyttää, että kuponki on vihreänä ennen lunastusnapin painamista, että kassa näkee, että se kuponki on vielä käyttämättä. Lunastuksen jälkeen ei mitään näkynyt, tuli vaan virheilmoitusta.

Vierailija
146/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa liittyä kaikkien osuuskauppojen jäseneksi yhtäaikaisesti - varma sijoitus jota ei voi menettää.

Mikä ihmeen sijoitus? Maksat satasen ja saat satasen takaisin joskus? Saman kai saa säästöpossullakin.

En näe että kauhean kannattava on minulle ollut, ainoa että on se pankkitili ja kortti sitten.

Euro kuussa jos tulee bonusta, enemmän saa hintoja vertaamalla.

Tosin käytän yleensä s-kauppaa juuri hintojen ja parhaan valikoiman vuoksi, tällä paikkakunnalla kun ei parempiakaan ole.

Osuusmaksulle maksetaan korkoa sekä ylijäämänpalautusta: "S-ryhmä maksaa omistajilleen niin sanottua osuusmaksun korkoa, joka on usein 3-20 % jokaisesta osuuskunnasta."

Itsellä ollut kortti 5 vuotta, eikä osuuskunta ole kertaakaan maksanut yhtään mitään.

Voi voi; korkoa maksavia on edelleen olemassa.

3-4 kpl. eli valtaosa ei maksa pennin jeniä.

Vierailija
147/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonukset riittävät maksukanavan maksuun. Menee automaattisesti. Nyt on Disney+. Jouluna narraan lapsia, että se on koko perheen joululahja ja muuta ei tipu.

Vierailija
148/148 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-etukorttia ei vissiin saa liitettyä Apple walletiin tai käytettyä muuten puhelimesta? Käyn usein lähi-Alepassa pelkän puhelimen kanssa ja jää osa bonuksista saamatta kun en jaksa kaivaa korttia lompakosta ennen lähtöä.

applen luurista en tiedä mutta s-bonukset voi rekisteröidä puhelimellakin kun käyttää S-mobiili sovellusta. Näytät ensin luuria nfc laitteelle bonuksen kirjaamiseksi ja sitten vaikka maksat perään uudestaan puhelimella. ainakin anterolla toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi