Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pesuohjelmaa käytätte tiskikoneessa?

Vierailija
27.08.2023 |

Minä pesen aina 70C intensive-ohjelmalla, en esihuuhtele mitään ja astiat tulee aina puhtaiksi. Ällötti kun edellisellä työpaikalla korona-aikana käytettiin jotain 40C ohjelmaa..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytättekö eko-ohjelmia?

Vierailija
2/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen 65 asteessa 50 Min ohjelmalla. En myöskään huuhtele ensin, ei siinä olisi järkeä. Bakteerit kuolee hyvin 65 asteessa, toisin kuin 50 asteen eko ohjelmalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä silti esihuuhtelen, muuten maitolasitkin haisee järkylle ennen ku koneen saa päälle. Ja pysyy siistinä, kun ei siivilään kerry spaghetin jämiä yms. Yleensä 60 astetta 2h 20min,tänään pesin 70 asteessa puolitetulla ajalla , pesi 1h 38min.

4/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö eko-ohjelmia?

Ne käyttää vähemmän vettä ja enemmän sähköä. Eli Suomessa noilla eko-ohjelmilla ei tee mitään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän astianpesukoneessa villaohjemaa.

Vierailija
6/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytättekö eko-ohjelmia?

Ne käyttää vähemmän vettä ja enemmän sähköä. Eli Suomessa noilla eko-ohjelmilla ei tee mitään.

Mun koneen eko-ohjelma käyttää saman verran vettä, mutta vähemmän sähköä kuin "normaali" ohjelma. En usko, että mikään eko-ohjelma kuluttaa enemmän, eihän siinä olisi mitään järkeä. Aikaa kuluu sen sijaan hulluna.

Vierailija
7/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kirjo 60.  Kaikki samaan koneelliseen. Vuosia oon tällä pärtsäilly.

Vierailija
8/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä silti esihuuhtelen, muuten maitolasitkin haisee järkylle ennen ku koneen saa päälle. Ja pysyy siistinä, kun ei siivilään kerry spaghetin jämiä yms. Yleensä 60 astetta 2h 20min,tänään pesin 70 asteessa puolitetulla ajalla , pesi 1h 38min.

Spagetin jämät tyhjennetään tottakai biojätteeseen. Sinäkö huuhdot ne viemäriin? Vaikea kuvitella, että maitolasi tai mikään muukaan alkaisi parissa päivässä haisemaan järkylle, luulet vaan. On hirveää tuhlausta esihuuhdella astioita.

Vierailija
9/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus kirjo 60.  Kaikki samaan koneelliseen. Vuosia oon tällä pärtsäilly.

Ohups, olikin ASTIANpesukoneeseen! No sitä ei oo.

Vierailija
10/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Spagetin jämät tyhjennetään tottakai biojätteeseen. Sinäkö huuhdot ne viemäriin? Vaikea kuvitella, että maitolasi tai mikään muukaan alkaisi parissa päivässä haisemaan järkylle, luulet vaan. On hirveää tuhlausta esihuuhdella astioita.

Et siis maitoa juo? Laitappa koneeseen maitolaseja huuhtomatta ja avaa luukku kahden päivän päästä. Etkä ole nähnyt laviaarin viemärin kolossa sellaista ritilämallista korkkia? Siihen ne ruuan jämät jää ja se kopistellaan roskiin. Tuhlausta se on pestä roskia ( elintarvike- ja jogurttipurkit/ maitotölkit yms.)

Vierailija
11/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 35 min pikapesu, joskus 2,5 tunnin eko-ohjelma. Puhdasta tulee kummallakin.

Vierailija
12/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina kuuminta mahdollista ohjelmaa jotta astioista tulee puhtaita.

Vierailija
13/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis maitoa juo? Laitappa koneeseen maitolaseja huuhtomatta ja avaa luukku kahden päivän päästä. Etkä ole nähnyt laviaarin viemärin kolossa sellaista ritilämallista korkkia? Siihen ne ruuan jämät jää ja se kopistellaan roskiin. Tuhlausta se on pestä roskia ( elintarvike- ja jogurttipurkit/ maitotölkit yms.)

Vielä vähemmän huuhtelen roskia. Miksi haistelet likaisia astioita? Ja miksi niitä ruoantähteitä ei voi suoraan lautaselta kopistella roskiin? En nyt ymmärrä mitään.

14/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsin. Sinkkutalous.

Tosin laitan ruoat itse, ei eineksiä, ei kotiinkuljetuksia.

Mukavaa ajanvietettä. 

Vierailija
15/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin ohjelma, en sen tarkemmin tiedä lämpötiloja yms.

Vierailija
16/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen lyhyimmällä mahdollisella ohjelmalla (29min, en tiedä mikä on lämpötila), koska muut ohjelmat kestää vähintään 2t ja pelkään sähkölaskun kasvamista.

P.s. aloitus kuulostaa jonkun astianpesukonevalmistajan tai heidän markkinoijansa kirjoittamalta.

Vierailija
17/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä vähemmän huuhtelen roskia. Miksi haistelet likaisia astioita? Ja miksi niitä ruoantähteitä ei voi suoraan lautaselta kopistella roskiin? En nyt ymmärrä mitään.

Kun mä normaalisti hengitän niin haistaahan sitä homehtuneen maidon tahtomattaan. Ottaako sulla nyt jotenkin päähän, et joku huuhtelee lautaset ennen koneeseen laittoa? Vesilasku meillä silti on omakotitalossa 8e henkilöä kohti kuukaudessa.

Vierailija
18/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden ohjelman asteikossa aina se kuumin tai toiseksi kuumin. Ei koskaan pika eikä eko, kun niillä jää ties mitä pesuainejäämia ja likaa astioihin.

Vierailija
19/19 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä normaalisti hengitän niin haistaahan sitä homehtuneen maidon tahtomattaan. Ottaako sulla nyt jotenkin päähän, et joku huuhtelee lautaset ennen koneeseen laittoa? Vesilasku meillä silti on omakotitalossa 8e henkilöä kohti kuukaudessa.

Olen huolissani teidän sisäilmasta, jos saatte maitolasit HOMEHTUMAAN kahdessa päivässä. Mun kodissa ei ole hometta, niin varmaan siksi likaisetkaan astiat eivät haise kaamealle. Turha vedentuhlaus ottaa päähän kyllä ja se, että viemäriin huuhdotaan ruoantähteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi