Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei jaksa lapsiperhearjen vaatimuksia?

Vierailija
27.08.2023 |

Miehelleni lapsiperhe-elämän hektisyys, arjen pyörittäminen ja lasten tarpeisiin vastaaminen on alkanut käymään liian rankaksi. Hän ei yksinkertaisesti jaksa kaikkia perhe- ja työelämästä tulevia vaatimuksia, vaan tarvitsisi paljon vapaa-aikaa niistä toipuakseen. Yritän hänelle mahdollisuuksien mukaan tarjota vapaa-aikaa, mutta oikeasti pikkulapsiarjen pyörittäminen on aikamoista työtä aamusta iltaan, johon kyllä useimmiten kolmen lapsen kanssa tarvitaan kaksi aikuista. Mieheni käy säännöllisesti harrastuksissa ym. mutta tarvitsisi päiviinsä muutenkin paljon lepoa. Tämä kaikki tapahtuisi minun kustannuksella eikä minulla ole mahdollisuuksia harrastaa tai levähtää juuri ollenkaan. Haluaisin kuitenkin mieheni voivan hyvin, sillä muuten hän on kovin kiukkuinen meille kaikille. En tiedä mitä tehdä!

Kommentit (204)

Vierailija
101/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmat kummatkin kerran viikossa leikkimään lasten kanssa. Joku nuori joka viikonloppu samoin leikkimään lasten kanssa korvausta vastaan.

Näillä saatte hiukan aikaa itsellenne tai saa tehtyä pakollisia kotitöitä yms.

Jaa, kun mies on laiska niin vanhusten pitää jaksaa. Jos lapset on pieniä voi isovanhemmatkin olla vielä töissä. Hoitakaa itse penskanne idi ootit.

Vierailija
102/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko mies ihan sairaslomaa työterveyden kautta? Selittäisitte juurta jaksaen tilanteen

Ja isommat lapset osapäivähoitoon esim klo 9-14

Lapset hoitoon, jotta saikulle jäävä isä saa omaa aikaa ja levätä? Voi hyvänen aika.

Mies _itse valitsee_ siittää 3kpl uutta ihmisenalkua ja tästä _omasta elämänvalinnasta_ pitäisi saada "SAIKKUA"?

Millä nimikkeellä ja perusteella se "sairaus" siittäjäoletetulla  kirjataan? Kroonisesti selkärangaton ulinysvä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos ap:ta uuvuttaisi, niin mies ottaisi töistä palkatonta vapaata, järkkäisi vaimolle yksiön jossa levätä tai lähtisi pariksi viikoksi anoppilaan lasten kanssa. Epäilemättä

Ei se noin päin toimikaan juuri koskaan. Silloin näitä ketjuja aloittaisi neuvoton mies joka vainoaan paapoisi.

Vierailija
104/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tuliko yllätyksenä että ihmiset ja ihmisten voimavarat on erilaisia. Esim. introvertti väsyy lapsiperheen hälinästä ja siitä että oltava jatkuvasti menossa. Siinä ei tahdonvoima auta kun kyse on sisäänrakennetusta asiasta.

Mies "väsyy" siksi että kuvittelee että kaikki kotityö ja lapsista huolehtiminen kuuluu naiselle, ja että kun tarpeeksi kiukuttelee omalle perheelleen niin nainen taipuu ja ottaa koko taakan kannettavakseen. Tää on ikivanha kuvio.

Kyllä ap:n aloitusininä vahvistaa tämän uroslapselta ei saa vaatia mitään yhyy tai menee rikki -cusetuksen.

Vierailija
105/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä sikiää?!

Vierailija
106/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä miesoletettu edes syyntakeinen? Jos ei niin miksi ap ryhtyi kanssaan monistamaan riskigeenejä?

Syyntakeisuudella tarkoitetaan riittävää psyykkistä terveyttä ja henkistä kypsyyttä tekojensa ymmärtämiseen. Syyntakeettomuus on poikkeustila, jossa henkilöllä ei ole edellä mainittua psyykkistä terveyttä ja henkistä kypsyyttä.

Enää ette voi tehdä muuta kuin selviytyä, pakko on vain jaksaa kun etukäteisharkinnan kerran laiminlöitte.

Vierailija
107/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Se on yksi suuri syy siihen etten ole koskaan halunnut lapsia, tiedän että se olisi liian rasittavaa. Lisäksi kaikki lapsiin liittyvä institutionaalisuus - koulun juhlat, kaverisynttärit, oman lapsen synttärit, koulun tiedotteet, kaikki. En kestä edes lastenohjelmia tv:ssä, sitä jatkuvaa huutamista ja äänitehosteita. Olen saanut kuulla kaikenlaista siksi etten ole halunnut lapsia, mutta nyt reilusti yli kuusikymppisenä en ole sekuntiakaan katunut. Seuraan sivusta,miten ikäisilläni on edelleen sama meno päällä, nyt lastenlasten kanssa ja huokaisen helpotuksesta.

Olen täysin yhteiskuntakelpoinen, vastuullinen, minulla on vahva hoivaamisvietti, lemmikkejä on ollut aina. Olen hoitanut sisarusteni lapsia erilaisissa tilanteissa. Olen nainen.

Minulle on sanottu että olen itsekäs - olisiko ollut epäitsekkäämpää ja fiksumpaa hankkiutua ap:n kaltaiseen tilanteeseen? Kuka nyt kärsii valinnastani? Olemattomat lapset?

Vierailija
108/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnen itseni ja hiljaisuudentarpeeni niin hyvin etten edes kuvitellut lapsiperhe- elämää.

Onneksi tapasin miehen joka ajatteli samoin.

Ap, lopeta tuo miehesi paapominen ja ymmärtäminen! Hän on aikuinen ihminen jonka tulee kantaa vastuunsa perheen asioitten hoidosta siinä missä sinunkin.

Pidä huoli ettei enää tule uusia lapsia.

Vierailija
109/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lisääntykö mieslasten/kehnogeenien kanssa ja jos myöhäistä niin älkää marttyroiko kynnysmattoina.

Vierailija
110/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti perheneuvolasta apua. Sekä täysi keskittyminen koliikin hoitoon.

Vierailija
111/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan. Ap painosti miehen hankkimaam useamman lapsen heidän tilanteestaan huolimatta ja nyt mies saa kärsiä seuraukset ap:n itsekkyydestä? Sellaista se on elämä sitten on, kun mies on kynnysmatto ja nainen vauvahimonsa sokaisema itsekäs typerys, joka ei tajua, että kusee tuossa myös itseään nilkkaan.

Millä elätte, kun mies ajautuu burnikseen, koska sun nyt vaan oli pakko saada kolme lasta, vaikka mies ei jaksa samanlaista perherallia, kun sinä? Tai sitten tulee ero, kun mies ei vaan enää kestä. Onnea. Muista sitten olla ulisematta, kun omien valintojen seuraukset realisoituu.

Vierailija
112/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kankeasti ja läpinäkyvästi kyhätty säälittävä provo. 0/5, mene pois

Se on Satutäti, taas. Palstatrolli, joka lietsoo mies- ja lapsivihaa.

Tekee sitä ilmeisesti päivittäin ja vuodesta toiseen; epäilen, että hän on poliittisista syistä palkattu trolli (liittyen woke-ideologiaan eli kansan rappeuttamiseen), koska rajansa hulluudellakin.

Vierailija
113/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette hankkineet suuren perheen, jos toinen on noin vähän jaksavaa sorttia?

Jos nyt yleensäkään on niin, ettei oikeasti jaksa. Voi myös mennä sen taakse piiloon, kun ei kiinnosta eikä viitsi. Sellaisia miehiä on ihan riittämiin.

Asia ratkennee itsestään, kun mies saa tarpeekseen ja pongaa jostain uuden suhteen. Sitten kaikki alkaa hänellä alusta ja pian saamme lukea vaimo nro 2:n valituksia tällä palstalla.

Turvaa taustasi eron varalta.

Vierailija
114/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei ole lasta, eikä puolisoa. On vain trollin mielikuvitustarina lapsesta ja puolisosta, johon mikään mitä kaikkensa uhraava äiti ja vaimo tekee, ei tehoa. Aika naiivi saa olla, jos näihin tosissaan lankeaa.

Vierailija
115/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette hankkineet suuren perheen, jos toinen on noin vähän jaksavaa sorttia?

Jos nyt yleensäkään on niin, ettei oikeasti jaksa. Voi myös mennä sen taakse piiloon, kun ei kiinnosta eikä viitsi. Sellaisia miehiä on ihan riittämiin.

Asia ratkennee itsestään, kun mies saa tarpeekseen ja pongaa jostain uuden suhteen. Sitten kaikki alkaa hänellä alusta ja pian saamme lukea vaimo nro 2:n valituksia tällä palstalla.

Turvaa taustasi eron varalta.

Ei hänellä mitään perhettä ole.

Vierailija
116/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

212/216 |

klo 22:20 | 18.7.2023

Normaali ihminen ei jankkaa jokaiseen asiaan, että "tehty jo ei toiminut". Normaali ihminen jatkaa keskustelua kertomalla tarkemmin, miten heillä on tätä neuvoa x toteutettu ja mikä siinä on mennyt pieleen. Siitä sitten voidaan jatkaa keskustelua kehittelemään toimintatapaa toimivammaksi. Kukaan ei jaksa keksiä ideoita, jotka heti suoriltaan aina tyrmätään ilman minkään laista halua ottaa vastaan ideaa ja kehitellä sitä. Toimii niin tuotesuunnitelussa kuin av-palstallakin. Jos et ole halukas ottamaan vastaan neuvoja, älä tule niitä pyytämään.

Vierailija
117/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa perhearjessa nyt erityisesti miestä kuormittaa? Eikä ap hoida suurimman osan lastenhoidosta ja kotihommista?

Vierailija
118/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti ei halua neuvoja, koska hänen aloituksensa on tuulesta temmattu. Se mitä Satutäti kaiketi haluaa, on kylvää mieleesi asetelmaa perheestä, josta puuttuu rakkaus - yhä uudelleen, ja uudelleen...

ÄLÄ MENE HALPAAN.

Vierailija
119/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti on aktiivinen woke.

Vierailija
120/204 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täytyy ihmetellä tätä, miten koko muu perhe joutuu joustamaan aikuisen miehen erityisherkkyyksien ja väsymisten kanssa, kun äijän oma, itse hankittu perhe käykin niin hermon päälle. Eikö naiset ikinä kasva tästä paapojan roolista ulos? Ap on pukannut maailmaan kolme lasta neljän vuoden sisään ja miestä uuvuttaa???!!? Aika kasvaa aikuiseksi hänelläkin.

Miksi ap on väkipakolla hankkinut kolme lasta erityisherkän kanssa? Aika tyhmä saa olla, jos ei jo ekan kohdalla näe, että toinen kuormittuu itseä paljon pahemmin. Tai sitten vaan aivan äärimmäisen itsekäs, koska minä nyt haluan näitä lapsia lauman ja helvetin pienillä ikäeroilla.

Erityisherkät usein myös haluaa miellyttää muita, joten mies varmaan suostunut hyvyyttään ap:n lapsivaateisiin ja ajatellut selviävänsä jotenkin. Ei tule päättymään hyvin. Älkää pakottako kumppania niihin omiin lapsihaaveisiin, siitä kärsii seuraukset teidän koko perhe. Erityisesti ne lapset. Puhun kokemuksesta, olen tuollaisen perheen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme