Sai negatiivista palautetta kun teki työnsä liian huolellisesti
Kaverini siis. Hän on siivoustyössä ja esimies oli todennut, että hän tekee työnsä liian hyvällä laadulla. Pitää kuulemma tehdä huonommin, mutta enemmän. Kiva työ tuollainen, jossa pitää tehdä paskaa. Ei ainakaan itseltä onnistuisi, ei antaisi luonto periksi. Varmasti saisit silti sitten palautetta, kun on tullut siitä siivousjäljestä sanomista.
Kommentit (53)
Liian hyvä... Moitteet siitä! Ah, niin härmäläistä...!
Pas*a juttu, mutta niin se vaan menee. Henkilöstöä ei ole tarpeeksi työmäärään nähden. Etenkin paikoissa, joissa ei vaadita erityistason hygieniaa, on yleistä siivota ns. pahimmat pois, mutta perusteellinen jynssäys ei ole mahdollista annetussa ajassa.
Kuulostanee hurjalta, mutta kyllä jotkin siivoustyöt on mitoitettu tehtäväksi juuri noin, sinnepäin. Yleensä työn tilaaja pyrkii saamaan sen mahdollisimman halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Pas*a juttu, mutta niin se vaan menee. Henkilöstöä ei ole tarpeeksi työmäärään nähden. Etenkin paikoissa, joissa ei vaadita erityistason hygieniaa, on yleistä siivota ns. pahimmat pois, mutta perusteellinen jynssäys ei ole mahdollista annetussa ajassa.
Korjaan sen verran, että henkilöstöä ei haluta palkata tarpeeksi työmäärään nähden, jotta viivan alle jää firmalla enemmän.
Kyllä ne siivosutasot käydään läpi etukäteen siivoksen tilaajalta. Halvalla ei priimajälkeä saa. Eivätkä kaikki halpuuttajat haluakaan sellaista.
Huh. Aika kauheaa. Koulussa oli myös niin että jos yritti paljon, eikä ollut ohjeistettu hyvin, kukaan ei auttanut, sai moitteita. Jos taas joku teki lyhyen mutta oikein, sai täydet pisteet ja oli suosikki.
Eiköhän tuossa ole yritetty nätisti ilmaista se, että kaverisi ei ole kovin aikaansaava. Rajansa sillä hitaalla nyhräämiselläkin.
Niin se monesti on, että pitää tehdä nopeammin ja sitten kun onnistut, niin perässä juostaan kyyläämässä että nyt unohdit juostessasi pyyhkiä ikkunalaudat tms.
Ja yhdessä paikassa olin tuotteen valmistuksen loppukäsittelyssä jossa alkutuotteenkin laatu samalla tarkastettiin.
No, kun sinne alkutuotantoon vei uusittavaksi niitä huonoja, niin sai vihat niskoilleen. Minä kun olin niin hölmö että kun käskettiin tarkastaa niin tein sen, ja muutkin pyysivät minua viemään kun eivät itse uskaltaneet.
Ei siinä kauaa mennyt että kävellessäni käytävällä jo alkoivat pyöritellä silmiään ja katsoa vihaisesti.
Ei ihme etten minä saanut jatkoa puolen vuoden pätkään kuten muut työllistetyt...
No tuo menihan on ollut vallalla jo monella alalla pitkään. Joskus ennen 90-luvun lamaa taidi olla viimeksi aika, jolloin työnsä sai vielä monessa paikassa tehdä hyvin.
Ilmeisesti superjälkeä tehnyt ei mitoittanut työpanostaan ajankulkuun? Sekin on tärkeää.
Sain itse huomautuksen samasta aiheesta, tuli vähän paukuteltua esimiehelle, en saanut potkuja, mutta lopetti hyvän huomenen sanomisen. Kysyin suoraan, toivooko hän paskaa tästä lähtien, senkin voin järjestää, mutta palkka pysyy samana. Viddu noita esimiehiä, ihan perseestä koko ammattikunta !
Vierailija kirjoitti:
Huh. Aika kauheaa. Koulussa oli myös niin että jos yritti paljon, eikä ollut ohjeistettu hyvin, kukaan ei auttanut, sai moitteita. Jos taas joku teki lyhyen mutta oikein, sai täydet pisteet ja oli suosikki.
Täytyy osata hakea tasapaino siihen mitä tekee. Parempi tehdä hyvin se minkä tekee, kuin yrittää mahdottomia ja antaa pakan levitä käsiin. Huono ohjeistus on tietenkin ollut opettajan virhe.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostanee hurjalta, mutta kyllä jotkin siivoustyöt on mitoitettu tehtäväksi juuri noin, sinnepäin. Yleensä työn tilaaja pyrkii saamaan sen mahdollisimman halvalla.
Niin, kaikki pitäisi saada halvalla, paskaahan siitä tulee sitten
No meidän firmassa laskuttivat kahdesta tunnista. Mutta kun itse asun lähellä niin lenkillä näin kun lähtivät pois jo 17 vaikka olin itse laittanut ovet lukkoon klo 16 eikä olleet vielä tulleet. Mun lenkkireitti menee vierestä. En suis erikseen kytännyt. Sanottiin irti. Nyt siivoo semmoinen sivutoiminen jolle maksetaan palkka suoraan ja sanottu että tekee asiat x ja y sekä laskuttaa sitten sen mukaan. Hyvää on jälki ja sen pari tuntia viikossa tekee.
Minulle on käynyt samoin. Olin liian nopea ja muut valittivat siitä. No hidastin tahtia ja sain potkut koeajan puitteissa siksi, että olin kuulemma liian hidas.
Työnantajalle on tärkeää, että saa myös katetta niistä siivouskohteista. Perusjälki riittää halpispaikoissa. Priimaakin saa tietenkin jos on valmis maksamaan siitä käyvästä. Monille riittää hinnaltaan halvin vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne siivosutasot käydään läpi etukäteen siivoksen tilaajalta. Halvalla ei priimajälkeä saa. Eivätkä kaikki halpuuttajat haluakaan sellaista.
Olis varmaan siivousfirman hyvä käydä se läpi työntekijöidenkin kanssa ennen uudessa kohteessa aloittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis varmaan siivousfirman hyvä käydä se läpi työntekijöidenkin kanssa ennen uudessa kohteessa aloittamista.
Juurikin tämä; ne yksityiskohdat.
Mitäs ei osaa hommaansa.