Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos ihminen on sekä rokotettu että sairas?

Vierailija
27.08.2023 |

Kävin joskus aikoinaan jossain hepatiittitestissä. En muista testasivatko ne hepatiitti A:n vai B:n vai molemmat. Testin tulos: positiivinen. Kysyin lääkäriltä mitä se tarkoittaa. Lääkäri vastasi: sinulla on joko hepatiitti tai sitten sinut on rokotettu sitä vastaan. Sanoin lääkärille että minut on rokotettu. Tietysti minulla on rokotus tuota vastaan. Joten se oli siinä, lääkäri totesi että siinä tapauksessa minä olen terve, kaikki on hyvin, minulla ei ole hepatiittia, hyvä juttu, heihei.
Mutta vasta nyt vuosia myöhemmin tajusin: eihän mikään rokotus anna 100% suojaa. Kaikkien sairauksien kohdalla on mahdollista että rokotuksesta huolimatta sairastuu.
Joten: mitä jos minulla kuitenkin sittenkin on hepatiitti? Mistä sen tietää tuollaisen testituloksen perusteella että onko ihmisella sekä rokotus että sairaus???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaiset heppatiitit oikein tulee? Onko ne hevosperäisiä juttuja

Vierailija
2/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauheaa on se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue sana uudelleen, idiootti.

Vierailija
4/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vissiin vetäs laukoille .... ?

Vierailija
5/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... Itse kun tätä asiaa nyt pähkäilin, niin ehkä asia menee näin...

1. Jos sairaustestin (verikokeen tms) tulos on negatiivinen niin se tarkoittaa sitä että henkilöllä ei ole sitä sairautta. Hyvä juttu, sillä selvä, niin helppoa.

2. Jos testin tulos on positiivinen niin se tarkoittaa sitä että henkilöllä on rokote tai sairaus tai molemmat. Huono juttu! Koska tulos ei siis ole selvä, tulos ei kerro että onko henkilö sairas vai terve, tulosta täytyy oikein ryhtyä spekuloimaan, tulos on vaikeasti tulkittavissa, tulos ei anna lopullista vastausta. Eli jos sen jälkeen haluaa vielä varmuuden siitä että onko ihan varmasti terve, niin pitää mennä jatkotutkimuksiin. Pitää mennä vielä joihinkin lisätesteihin joissa vielä lisää testaillaan että löytyykö sitä testattua sairautta vai ei.

--

Joten johtopäätös: ei kannata hankkia rokotteita. Koska jos rokottamaton käy sairaustesteissä niin testien tuloksesta aina heti tietää että onko sairas vai terve. Mutta kun rokotettu käy testeissä niin testien tulokset eivät kerro yhtään mitään. Rokotettu henkilö saattaa olla vaikka kuinka sairas ja sehän ei niistä testeistä selviä! Tuleepas tosi kalliiksi rokotetulle henkilölle kun tietääkseen että onko hänellä jokin sairaus vai ei, niin hänen tarvitsee aina mennä kaikenmaailman jatkotutkimuksiin. Kylläpäs rokotukset vaikeuttavat ihmisen elämää.

Vierailija
6/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa... blaah! Blaah kun ei muita vastauksia ole tullut! Blaah teille kaikille!

Vierailija
7/7 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaaaaaaah!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi