Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hmm... jos kestää 10 minuuttia, että iso lapsi saa puettua ulkovaatteet päälleen...

Vierailija
27.08.2023 |

Mitä uusavuttomuutta tämä sitten on... siis yhden tutun ovella odoteltiin varmaan tuo 10 minuuttia sitä, että niiden 8v sai eteisessä puettua ulkovaatteet päälle, eli että sai ulkotakin ja kurahousut ja kumpparit laitettua, niin sitä vaan odoteltiin ja odoteltiin. Ja äiti ei tuntunut mitenkään hoputtavan tai että siinä olisi ollut mitään ihmeellistä, että kestää.

Miten ne nykyään koulussa ehtii välitunnille, kun talvella on vielä enemmänkin puettavaa...

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sillä ei ollut kiire. Ette tainneet olla lapselle mieluisimman paikkaan menossa. Ja hoputtaminen saattaa vain hidastaa ja mutkistaa hommaa.

Vierailija
2/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sillä ei ollut kiire. Ette tainneet olla lapselle mieluisimman paikkaan menossa. Ja hoputtaminen saattaa vain hidastaa ja mutkistaa hommaa.

Ehkä niin... Itse olen vaan sellainen, että turhaudun, jos pitää turhan takia odotella. Itse olisin varmaan sitten vaikka auttanut pukemisessa, että olisi nopeammin valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä porraskäytävässä aina tuntuu lapsiperheillä kestävän ikuisuus, en tiedä mitä ne tarkalleen siinä pukee ja arpoo, mutta rasittavaa, kun se lasten huuto kaikuu porraskäytävässä eikä valmista tule millään.

Vierailija
4/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pukeminen kuitenkin eteni koko ajan, eikä tullut mitään itkupotkukohtausta, eikä ole varsinaisesti kiire mihinkään, niin tarviiko sitä sitten välttämättä puuttua asiaan.

Vierailija
5/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ei välitunnille laiteta mitään kurahousuja!

Vierailija
6/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa ei välitunnille laiteta mitään kurahousuja!

No ei, mutta talvella toppatakkia ja housua, kaulaliinaa, pipoa, hanskoja. Samalla tahdilla menee koko välitunti.

Vierailija
7/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko kellolla ajan?

Vierailija
8/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää opettaa lapselle alustapitäen järjestys miten vaatteita päälle laitetaan. Lopuksi lakki kengät ja käsineet

Vierailija
9/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää opettaa lapselle alustapitäen järjestys miten vaatteita päälle laitetaan. Lopuksi lakki kengät ja käsineet

Lakki ja käsineet? En tiedä missä sinä tai ap olette, mutta täällä on 18 astetta lämmintä.

Vierailija
10/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varmaan 10 minuuttia" eli oikeasti ei ole mitään tietoa, kauanko meni.

Vierailija
11/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesti teininäkin iäisyyden päästä ovesta ulos. Kerran lukiossa nukkui pommiin, ja sain sen puolessa tunnissa lähtövalmiiksi sanomalla jokaisen asian erikseen. "Nyt hyppäät housuihin, nyt..."

Adhd-diagnoosin se on aikuisena saanut.

Vierailija
12/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on kasvattajassa.

Vierailija
13/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin... Itse olen vaan sellainen, että turhaudun, jos pitää turhan takia odotella. Itse olisin varmaan sitten vaikka auttanut pukemisessa, että olisi nopeammin valmis.

Ehkei se pukeminen ollutkaan ongelma vaan sun hätähousuisuus. Aika on sun arvio.

Vierailija
14/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanikäinen, tai oikeastaan kohta jo 8,5, mutta jos tarvitaan kurahousut tai on muuten enemmän puettavaa, saatan pyytää lapsen pukeutumaan jo vähän ennen kuin itse olen valmis lähtemään, saa  rauhassa pukea. Saattaa välillä jäädä jäädä haaveilemaan ja ihmettelemään.

Vierailija
15/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on kasvattajassa.

Mikä vika? Mitä tässä on nyt muka tehty väärin, mikä on ongelma?

Vierailija
16/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kato tsekata kännystä insta ja face ja muut, ei ehdi pukemaan

Vierailija
17/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityislapsi.

Vierailija
18/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityislapsi.

Jokainen lapsi on nykyään erityinen.

Vierailija
19/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuon ikäistä enää auttaa, vai pitääkö vaan odottaa? Siis niinku siis onko se paapomista, jos auttaa vaatteiden kanssa, vaikka osaa itse jo pukea?

Vierailija
20/43 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee ulkovaatteiden pukemisessa helposti 10 min ja enemmänkin.

T. ADHD-aikuinen 38 v.