Hmm... jos kestää 10 minuuttia, että iso lapsi saa puettua ulkovaatteet päälleen...
Mitä uusavuttomuutta tämä sitten on... siis yhden tutun ovella odoteltiin varmaan tuo 10 minuuttia sitä, että niiden 8v sai eteisessä puettua ulkovaatteet päälle, eli että sai ulkotakin ja kurahousut ja kumpparit laitettua, niin sitä vaan odoteltiin ja odoteltiin. Ja äiti ei tuntunut mitenkään hoputtavan tai että siinä olisi ollut mitään ihmeellistä, että kestää.
Miten ne nykyään koulussa ehtii välitunnille, kun talvella on vielä enemmänkin puettavaa...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
No sillä ei ollut kiire. Ette tainneet olla lapselle mieluisimman paikkaan menossa. Ja hoputtaminen saattaa vain hidastaa ja mutkistaa hommaa.
Ehkä niin... Itse olen vaan sellainen, että turhaudun, jos pitää turhan takia odotella. Itse olisin varmaan sitten vaikka auttanut pukemisessa, että olisi nopeammin valmis.
Täällä porraskäytävässä aina tuntuu lapsiperheillä kestävän ikuisuus, en tiedä mitä ne tarkalleen siinä pukee ja arpoo, mutta rasittavaa, kun se lasten huuto kaikuu porraskäytävässä eikä valmista tule millään.
Jos se pukeminen kuitenkin eteni koko ajan, eikä tullut mitään itkupotkukohtausta, eikä ole varsinaisesti kiire mihinkään, niin tarviiko sitä sitten välttämättä puuttua asiaan.
Koulussa ei välitunnille laiteta mitään kurahousuja!
Vierailija kirjoitti:
Koulussa ei välitunnille laiteta mitään kurahousuja!
No ei, mutta talvella toppatakkia ja housua, kaulaliinaa, pipoa, hanskoja. Samalla tahdilla menee koko välitunti.
Pitää opettaa lapselle alustapitäen järjestys miten vaatteita päälle laitetaan. Lopuksi lakki kengät ja käsineet
Vierailija kirjoitti:
Pitää opettaa lapselle alustapitäen järjestys miten vaatteita päälle laitetaan. Lopuksi lakki kengät ja käsineet
Lakki ja käsineet? En tiedä missä sinä tai ap olette, mutta täällä on 18 astetta lämmintä.
"varmaan 10 minuuttia" eli oikeasti ei ole mitään tietoa, kauanko meni.
Meillä kesti teininäkin iäisyyden päästä ovesta ulos. Kerran lukiossa nukkui pommiin, ja sain sen puolessa tunnissa lähtövalmiiksi sanomalla jokaisen asian erikseen. "Nyt hyppäät housuihin, nyt..."
Adhd-diagnoosin se on aikuisena saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sillä ei ollut kiire. Ette tainneet olla lapselle mieluisimman paikkaan menossa. Ja hoputtaminen saattaa vain hidastaa ja mutkistaa hommaa.
Ehkä niin... Itse olen vaan sellainen, että turhaudun, jos pitää turhan takia odotella. Itse olisin varmaan sitten vaikka auttanut pukemisessa, että olisi nopeammin valmis.
Ehkei se pukeminen ollutkaan ongelma vaan sun hätähousuisuus. Aika on sun arvio.
Meillä samanikäinen, tai oikeastaan kohta jo 8,5, mutta jos tarvitaan kurahousut tai on muuten enemmän puettavaa, saatan pyytää lapsen pukeutumaan jo vähän ennen kuin itse olen valmis lähtemään, saa rauhassa pukea. Saattaa välillä jäädä jäädä haaveilemaan ja ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Vika on kasvattajassa.
Mikä vika? Mitä tässä on nyt muka tehty väärin, mikä on ongelma?
Pitää kato tsekata kännystä insta ja face ja muut, ei ehdi pukemaan
Vierailija kirjoitti:
Erityislapsi.
Jokainen lapsi on nykyään erityinen.
Saako tuon ikäistä enää auttaa, vai pitääkö vaan odottaa? Siis niinku siis onko se paapomista, jos auttaa vaatteiden kanssa, vaikka osaa itse jo pukea?
Mulla menee ulkovaatteiden pukemisessa helposti 10 min ja enemmänkin.
T. ADHD-aikuinen 38 v.