Budapest, oletteko käyneet?
Itse muistelen reissuani kun maratonia katselen. On kuulema itä-euroopan pariisi. Mikäs siinä, sillat ja Tonava on kauniita, kuninkaanvuori tms. Mutta hirveän tylyä palvelua ravintoloissa!
Kommentit (37)
Olen käynyt. Metroa ja hienoa vanhaa keskusta-asemaa piti tietenkin käydä ihailemassa. Huvittavasti heti kun metro lähti liikkeelle, iskivät lipuntarkastajat turisteihin (ja toki muihinkin) kiinni, koska oletuksena oli, ettei turre ollut osannut lippua hankkia. Onneksi olin saanut vihjeen asiasta ja lippu oli kädessä. Vähän sellainen tympeä itäblokin kaupunki vaikkakin hienot rakennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt useita kertoja vuodesta 1988 lähtien. Tykkään kierrellä Eurooppaa junalla ja liftaten. Viime vuosina olen kuitenkin jättänyt Unkarin reissut väliin maan politiikasta johtuen.
Suomi on nyt samaisella Unkarin tiellä.
Toivottavasti olisikin. Alkaa mennä suomi pilalle tämän vasemmisto vouhotuksen vuoksi. Ripaus tervettä äärioikeistolaisuutta kuria ja työteliäisyyttä on juuri se mitä nykysuomi kaipaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että sijaitsee Unkarissa. Siinä on maa, johon en mielelläni rahojani kanna, kun vaihtoehtojakin on.
Noh, nythän Suomi on uusi Unkari. Se on loppujen lopuksi yllättävän helppoa luisua tuohon tilanteeseen kun on tuollaisia Orpoja mahdollistamassa epätoivottu kehitys. Ei se siis ole unkarilaisten vika että heillä on huonot päättäjät.
Unkari on kaunis ja kiva maa, Budapest on aivan ihana!
Tarkennan, että kansallismielisyydestä plussaa heille. Se Nato-vitkuttelu oli vaan törkeää.
Kahdesti olen käynyt, en tykännyt vaikka yritin, Euroopan pääkaupungeista omalla listalla viimeisenä, jopa Tiranan perässä.
Meinasivat tökätä sen jousipinnan korvaan kun nen ymmärtänyt antaa riksaa soittajille hienossa ravintolassa.
Ihana kaupunki ja ihania kauppoja.Kauniita vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Meinasivat tökätä sen jousipinnan korvaan kun nen ymmärtänyt antaa riksaa soittajille hienossa ravintolassa.
Ihana kaupunki ja ihania kauppoja.Kauniita vaatteita.
Viulunsoittajat ......
Siitä on noin 30 vuotta enkä paljon muista. Ravintoloissa soitettiin paljon paikallista musiikkia. Viuluja ja sellaista.
Salamia taidettiin ostaa tuliaisiksi.
Olen käynyt. Menen uudestaan kun pääsevät eroon orbanista. Hieno maa ja mukavia ihmisiä pääasiassa.
Odottelen myös että turkki pääsee eroon erdoganista niin voisi sielläkin käydä.
Olen käynyt kahdesti. Kaunis kaupunki mutta ei mikään oma suosikki. Etenkin toisella kerralla ilmapiiri oli niin epämukava, että en usko palaavani.
Huomasin että todella monet siellä polttaa tupakkaa, ainakin vielä 4 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti olen käynyt, en tykännyt vaikka yritin, Euroopan pääkaupungeista omalla listalla viimeisenä, jopa Tiranan perässä.
Itsellä Tirana on aika kärjessä.
Kävin talvella reilun kymmenen vuotta sitten. Palvelu oli ystävällistä, ruoka hyvää, joki ja sillat kauniita. Mieleen on jäänyt illallisristeily joella, kauppahalli, linnavuori ja etenkin Memento Park https://www.mementopark.hu/.
Kaunis ja historiallinen kaupunki, mutta juuri nyt en muista syistä sinne menisi.
Rumia, vanhoja, epäkäytännöllisiä, rapistuneita rakennuksia täynnä. Näkee kyllä, että rahat on vähissä, kun ei ole varaa rakentaa uutta. No, ehkä muutosta on tapahtumassa, kun rakensivat hienon modernin stadionin.
Vierailija kirjoitti:
Ekan kerran 1988 - silloin piti vielä rekisteröityä poliisiasemalle, jos asui kotimajoituksessa. Todella edullista oli vierailla.
Onneksi kävin siellä silloin, nyt en todellakaan sinne enää menisi.
Kiertelin tuolloin nouta Itä-Euroopan maita. Hyvä niin, sillä tungos on nyt jotain ihan muuta
Minäkin olin vuonna 1988 perhemajoituksessa,mutta en kyllä missään poliisilaitoksella ole käynyt.
Kauniita vanhoja koristeellisia rakennuksia kilometritolkulla. Ei mikään Helsinki, missä joka puolella irvistää niitä elementtibetoini-hirviöitä.
Suomi on nyt samaisella Unkarin tiellä.