Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotias ei vieläkään pidä huonettaan siistinä. Mitä tapahtuu kun muuttaa omilleen?

Vierailija
27.08.2023 |

Onko se koko kämppä sitten kaaos?

Onko täällä muita jotka teininä olleet sotkuisia? Millaisia olette nyt?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sinulle! Painajaisäiti! Ei päästä lapsestaan irti! Hyi!

Vierailija
2/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö vai poika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu sinulle! Painajaisäiti! Ei päästä lapsestaan irti! Hyi!

Häh? 😂 Eihän se edes halua muuttaa vielä.

Ap

Vierailija
4/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö vai poika?

Tyttö

Vierailija
5/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu samanlaisena helposti. Itse en saa pidettyä järjestystä ilman siivoojan apua.

Vierailija
6/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on sotkukämppä ja ehkä ei ole.

Itse olin teininä tosi sotkuinen ja kun muutin pois kotoota niin myös oma kotini oli tosi sotkuinen kunnes iski kyllästyminen siihen sotkuun ja aloin elää siistimmin.

Vierailija
7/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitten enää ole sinun ongelmasi?

Vierailija
8/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sottapyttyttärestäni, jolla oli oikea tenuluola kotona asuessaan, tuli välittömästi hyvin siisti omassa kodissa. Linja päin pysynyt. Toivoa on.

Vierailija
9/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla tosi siisti koti nuorella sitten. Ei 18-vuotiaasta vielä osaa sanoa millainen on muutaman vuoden päästä. On keskeneräinen vaikka onkin jo täysi-ikäinen.

Vierailija
10/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitten enää ole sinun ongelmasi?

On se vähän koska saattaa muuttaa lähisukulaisen omistamaan yksiöön, jos jää tälle seudulle opiskelemaan 🤔

Ap

Vierailija
11/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sottapyttyttärestäni, jolla oli oikea tenuluola kotona asuessaan, tuli välittömästi hyvin siisti omassa kodissa. Linja päin pysynyt. Toivoa on.

Tenuluola 😆

Kiva kuulla että paransi tapansa!

Ap

Vierailija
12/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on täällä vähän kaaos mutta kyllä mä yleensä saan alle kahessa minuutissa siivottuu niin että kehtaa päästää kaverit sisään. On vaan sotkusta, vaatteita kaikkialla mut ei ikinä likasta. Äiti valitti ihan samasta kun sinä.

Vierailija
13/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kans sotkuinen enkä siivonnut koskaan omaa huonetta kunnes 18 vuotiaana muutin omaan kotiin ja olen nyt vuosien päästä todella siisti ja järjestelmällinen ihminen. Koti on puhdas ja siisti!

Vierailija
14/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asunto aiheuttaa osalle nuorista yllätyksiä. Vaatteet ja astiat ei puhdistu itsekseen. Roskatkin joutuu viemään tai ne eivät katoa. Pahinta on ettei jääkaappi täyty itsekseen ja vessapaperikin maksaa rahaa. Lellityille tulee vanhemmat useiten äippä tuossa vaiheessa apuun. Sitten nuori tajuaakin voivansa loisia vanhempien rahoilla. 

Vierailija
15/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista tulee aikuistuttuaan hikikomoreita eli hikkyjä. Eletään sossukämpässä, nukutaan päivät ja pelataan yöt, syödään pelkkää pakastepitsaa ja sipsiä joiden pakkaukset jäävät nurkkiin lojumaan, ei siivota ikinä ja näin poispäin.

Vierailija
16/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisen mallin on saanut kotona. Jos itse olet siisti ja siivoat, peset lattiat ja niin edelleen, se oppi tulee sieltä. Omassa kodissa nuori tietää mitä tehdä. Se on osa kasvamista.

Vierailija
17/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sama ongelma. Ite olen siisti , joten tämmöstä mallia ei ole minulta saanut. Ihan kauhee läävä se huone, eikä siivoa. Aika monta huutoraivaria saanut siitä. Sitten on pakko luovuttaa ja ite siivota. 

Ei voi antaa likasten astioiden lojua viikkotolkulla huoneessa ja kaiken muun pskan.

Toivotaan, että jaksaa siivota omassa kodissaan. Mullehan se ei enää kuulu.

Vierailija
18/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sama ongelma. Ite olen siisti , joten tämmöstä mallia ei ole minulta saanut. Ihan kauhee läävä se huone, eikä siivoa. Aika monta huutoraivaria saanut siitä. Sitten on pakko luovuttaa ja ite siivota. 

Ei voi antaa likasten astioiden lojua viikkotolkulla huoneessa ja kaiken muun pskan.

Toivotaan, että jaksaa siivota omassa kodissaan. Mullehan se ei enää kuulu.

Joo, ja onhan se jännä, että se oma malli (eli siivoan säännöllisesti ja pidän paikat järjestyksessä) on siirtynyt toiselle lapselle, mutta toiselle ei. Eli en nyt lähtisi länkyttämään tuosta kotikasvatuksesta.

19/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä voi olla tarkkaavaisuuden häiriö

tätönen 23

Vierailija
20/32 |
27.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi olla siisti? T. 55v ja pommikämppä