Keskivertosuomalainen käyttää alkoholiin rahaa 128 euroa kuukaudessa
Iltalehden juttu. Miten voi olla noin paljon? Miten ihmisillä on varaa? Mä en edes haluaisi juoda alkoholia mutta vaikka haluaisin ei olisi varaa. Rahalle muutakin käyttöä.
Kommentit (40)
Iso summa. Itse käytän alkoholiin 0 euroa vuodessa.
En ymmärrä minäkään. Toistaiseksi laiton miedompi päihde on paljon parempi. Hyvin edullista kun kasvatan itse.
itse 0 koska välitän omasta terveydestäni. Sama koskee roskaruokaa. Taino siihen pari eguu
Tuon verranhan menee yhteen baari-iltaan.
Mulla menee alle 100€ vuodessa. Muutama siideri ravintolassa ja ehkä yksi viinipullo. Vuoteen en ole nyt viinipulloakaan ostanut.
mulla menee muutamana kuukautena vuodessa 20-25 eur alkoon. Osa ilmeisesti sitten kuluttaa minunkin edestä.
Jopas helpotti. Olen kuvitellut törsääväni mielettömästi rahaa alkoholiin, vaikka kulutan siihen kuukaudessa tuosta summasta vain vajaa puolet.
Tuo on varmaan aika lähellä omaa käyttöäni. Kuukaudessa itselläni on yleensä:
- yhdet akateemiset illanistujaiset, viiniä ruuan kanssa ja jälkiruokadrinkkejä
- parempi viinipullo puolison kanssa yhtenä viikonloppuna
Joku käyttää 256 €/kk koska minä käytän 0 €.
Ja tohon tupkat päälle? Ei ole ihme, jos köyhän rahat ei riitä.
10% suomalaisista juo suurimman osan kaikesta alkoholista mitä Suomessa juodaan.
Meillä menee kahdestaan tuo vuodessa ruuan kanssa tarjottaviin viineihin. Eli 5e/kk/nuppi.
Lahjaksi ostetut sitten erikseen. Joku vissiin juo meidänkin puolesta...
Koska en käytä alkoholia enkä ole ikinä käyttänyt, olen siis säästänyt aikuisiälläni 24 576€ johonkin muuhun. Melkoinen summa.
Vierailija kirjoitti:
Koska en käytä alkoholia enkä ole ikinä käyttänyt, olen siis säästänyt aikuisiälläni 24 576€ johonkin muuhun. Melkoinen summa.
Mihin olet käyttänyt nuo rahat?
Vierailija kirjoitti:
Iso summa. Itse käytän alkoholiin 0 euroa vuodessa.
Mä käytän 10-20 euroa, kun en halua olla ihan absotusti, ääripää.
Ei tuo riittänyt alkuunkaan vaikka vaan kotona törpöttelin ja tissuttelin. Kohtuus kaikessa, meni pullo päivässä ja Olvia vielä lisäksi. Nyt jo vuosia ollut ilman mutta ei ole rahalle ollut vieläkään sijoitusvaikeuksia.
Keskiverto on keskiverto. Joku käyttää 0 euroa, toinen pari kymppiä ja toinen 400.
Miks tänne täytyy tulla kertomaan, että minä käytän 0 tai 23 euroa? Sehän on selvä, että keskiarvo on keskiarvo. Joku käyttää 0 euroa ja joku kantaa koko palkkansa baariin.
Viinavelat trokarille jo 400 €/kk.
Mulle jää tuo raha säästöön työttömänä kun en juo tai polta. Ja sitten mulle huudetaan miks en tuhlaa kaikkia rahoja heti.