Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskivertosuomalainen käyttää alkoholiin rahaa 128 euroa kuukaudessa

Vierailija
26.08.2023 |

Iltalehden juttu. Miten voi olla noin paljon? Miten ihmisillä on varaa? Mä en edes haluaisi juoda alkoholia mutta vaikka haluaisin ei olisi varaa. Rahalle muutakin käyttöä.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jää tuo raha säästöön työttömänä kun en juo tai polta. Ja sitten mulle huudetaan miks en tuhlaa kaikkia rahoja heti.

Mulle huudetaan kun käytän viimeiset ruokarahat makarooniin ja vehnäjauhoihin. Miksi? En ymmärrä miksi huutavat.

- jos he haluavat, että ostan kalliimpia tuotteita niin itsehän he ovat aiheuttaneet sen, että niihin kalliimpiin tuotteisiin minulla ei ole varaa joten turha huutaa minulle vaan katsoisivat peiliin. Itsehän he ovat päättäneet, että tukirahat on niin pienet ettei muuhun ole varaa

- huutavat, koska köyhä ei saisi syödä yhtään mitään ikinä eli ei edes makaroonia vaan toivovat, että kuo len nälkään ja ovat vihaisia kun en ole vielä kuol lut?

Vierailija
22/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole ku 24-pack per viikonloppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän enemmän rahaa kullinlutkuttajah u o r i i n viikossa.

Vierailija
24/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 0 - max. 50e. Jonkun on otettava kuppia puolestani, sillä selkeästi itse en siihen riittävästi kykene.

Vierailija
25/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän Suomessa melko vähän koska pyrin ostamaan kaiken käyttämäni alkoholin ulkomailta (halvemmalla).

Vierailija
26/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tänne täytyy tulla kertomaan, että minä käytän 0 tai 23 euroa? Sehän on selvä, että keskiarvo on keskiarvo. Joku käyttää 0 euroa ja joku kantaa koko palkkansa baariin.

No miksi pitää tulla kertomaan mikä on keskiarvo?

- että tietämättömämmät ja tyh memmät luulisi, että tuon verran kaikki kuluttaa rahaa?

- että saataisiin ihmiset kirjoittamaan, että minäpä kulutan/en kuluta sen ja sen verran rahaa

Vierailija
27/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistit tietenkin äänessä. Vain se yksi viinilasillinen ruoan kanssa kerran viikossa...

Vierailija
28/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti miten toi voi olla mahdollista? 32 euroa viikossa. Jos tavallinen suomalainen Merja tai Janne juo 5 olutta perjantaina ja vaikka 12 euron pullon viiniä lauantaina niin tuosta tulee vain n. 22 euroa. Vielä siihen kympillä lisää alkoholia?? Mitä ja kuinka paljon ja koska he juovat sen? Sunnuntaina? Keskellä arkiviikkoa?

Vai juoko muka tavallinen, keskimääräinen suomalainen esim. 10 olutta perjantaina (tai milloin nyt juokaan)?

Hei vai oisko tuossa joku saunakalja keskellä viikkoa? Kuinka monta saunakaljaa voi juoda jos seuraavana päivänä töitä?

Kertokaas joku keskiverto suomalaisen viikon realistinen juoma-aikataulu (päivät, alkoholin laadut ja määrät).

Vierailija
29/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo korillisen olutta joka päivä, niin eihän tuo 128 euroa riitä kuukaudeksi mitenkään. 

Vierailija
30/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan jo yksi pullo voi maksaa enemmän kuin tuon 128€. Eikä sitäkään ole pakko kerralla hörppästä.

Vierailija
31/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta/alkosta ostettuun alkoholiin mulla kuluu 25 - 50 euroa kuukaudessa. Baareihin saman verran vuodessa.

Vierailija
32/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun joi baari-iltaan ja etkot himassa puoli koppaa kaljaa,pullo jallua ja puoli litraa kirkasta saattoi mennä lähes tonni,viinat,ruoat,taksit,röökit ja huorissa käynti maksoi aikas lailla.😆

Nyt 0 euroa alkoholiin ja 0 euroa tupakkaan 0 euroa takseihin ja 0 euroa baareihin.

Vierailija
33/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin drinksu voi maksaa yli 14 euroa.

Vierailija
34/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti miten toi voi olla mahdollista? 32 euroa viikossa. Jos tavallinen suomalainen Merja tai Janne juo 5 olutta perjantaina ja vaikka 12 euron pullon viiniä lauantaina niin tuosta tulee vain n. 22 euroa. Vielä siihen kympillä lisää alkoholia?? Mitä ja kuinka paljon ja koska he juovat sen? Sunnuntaina? Keskellä arkiviikkoa?

Vai juoko muka tavallinen, keskimääräinen suomalainen esim. 10 olutta perjantaina (tai milloin nyt juokaan)?

Hei vai oisko tuossa joku saunakalja keskellä viikkoa? Kuinka monta saunakaljaa voi juoda jos seuraavana päivänä töitä?

Kertokaas joku keskiverto suomalaisen viikon realistinen juoma-aikataulu (päivät, alkoholin laadut ja määrät).

Jos käy baarissa vaikka kerran kuussa ja sitten kotona ottaa muutamia kaljoja, viiniä yms. niin tuo menee helposti. Jos käy kaksikin kertaa baarisa niin välttämättä riitäkään jos ottaa yhtään enemmän vaikka kotona ei joisi mitään.

Vierailija
35/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EetuErilainen kirjoitti:

Johan jo yksi pullo voi maksaa enemmän kuin tuon 128€. Eikä sitäkään ole pakko kerralla hörppästä.

Joo mutta miksi hemmetissä pitää ostaa kalliita pulloja?

Vierailija
36/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun joi baari-iltaan ja etkot himassa puoli koppaa kaljaa,pullo jallua ja puoli litraa kirkasta saattoi mennä lähes tonni,viinat,ruoat,taksit,röökit ja huorissa käynti maksoi aikas lailla.😆

Nyt 0 euroa alkoholiin ja 0 euroa tupakkaan 0 euroa takseihin ja 0 euroa baareihin.

Aivovamman olet selvästikin itsellesi aiheuttanut.

Vierailija
37/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa yksi juoma on helposti 12-15 euroa.

Vierailija
38/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku käyttää 256 €/kk koska minä käytän 0 €.[/quote

Miten sen jonkun käyttäjän viinakulut lasketaan kun minäkin käytän 0e?

Vierailija
39/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä noin paljoa rahaa alkoholiin edes vuodessa, ehkä n. puolet tuosta. Juon vain viinejä.

Vierailija
40/40 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juonut vuosia perjantaina 30 juomaa ja lauantaina 20.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä