Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elokuun loppu, lämpötila 21 astetta. Ihmisten pukeutuminen? -15 astetta. WTF?!

Vierailija
26.08.2023 |

Mikä teitä vaivaa?!

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pukeudun kesävaatteisiin eli sään mukaan. Olen kyllä huomannut jo aikaa sitten, että osa on vaihtanut syysvaatteisiin - pelkkä villapaidan näkeminenkin aiheuttaa ahdistusta mulla (siis eikö tule kuuma muka?!).

Vierailija
2/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko normaalia lämpimämpää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalenterin mukaan sitä kuuluu sivistyksen mukaan pukeutua. Tuulipuku päälle kuin olisi jo!

Vierailija
4/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin t-paidassa.

Vierailija
5/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla sekä aamupäivällä oli vain 13 - 15 astetta ja sää on puolipilvinen. Kun aurinko menee pilveen, niin t-paidalla ja shortseilla tulee kylmä.

Vierailija
6/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun mun on kylmä, pitäisi vähentää vaatetta? (en ole ylipainoinen, bmi 18)

Vierailija
7/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kalenterinkin mukaan on vielä elokuu eli kesä.

Vierailija
8/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä toppatakkia, kuten -15 asteen säässä olisi, mutta lähden aamuisin viiden aikoihin töihin ja silloin on viileää. Palatessani töistä, en viitsi survoa neuletakkia olkalaukkuuni tai kanniskella käsivarrella, joten puen sen päälleni kotimatkalle, vaikka tarkenisi ilman sitäkin.

Vierailija
9/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla on aamut olleet jo sen verran kylmiä, että töihin lähtiessä on pitänyt laittaa päällystakki ja pitkälahkeiset housut. Mahdolliset muut menot tulee helposti hoidettua samoissa vaatteissa.

Vierailija
10/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kaupoilla shortseissa ja t-paidassa, tuntui hauteiselta. Katsoin, että porukalla on jo takit päällä yms.

Vierailija
11/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotinen ilmiö. Osa ihmisistä odottaa syksyä innolla.

Vierailija
12/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli illalla +22 astetta ja näin lapsen jolla oli villapanta pään ympärillä ja toppavaatteet. Me ollaan eurooppalaistuttu äkkiä "kylmän" siedon suhteen.

Vierailija
13/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pukeudun kesävaatteisiin eli sään mukaan. Olen kyllä huomannut jo aikaa sitten, että osa on vaihtanut syysvaatteisiin - pelkkä villapaidan näkeminenkin aiheuttaa ahdistusta mulla (siis eikö tule kuuma muka?!).

Ahdistukseen saa lääkkeitä, menehän kertomaan lääkärille miksi ahdistut.

Vierailija
14/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla on 10-13 astetta. pakko laittaa takki päälle, ettei tule kylmä.

Iltapäivällä 19-21 astetta. Täytyy se takki kuitenkin viedä takaisin kotiin, koska aamulla sitä taas tarvitsen.

Vierailija
15/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi kommenttini poistettiin ketjusta?!

Kirjoitin vain, että suomalaisilla alkaa syksy elokuun alussa. Itse en kyllä ole tässä mukana. Syksyhän alkaa noin syyskuun puolivälissä yleensä. Täällä eteläisessä Suomessa.

Vierailija
16/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä toppatakkia, kuten -15 asteen säässä olisi, mutta lähden aamuisin viiden aikoihin töihin ja silloin on viileää. Palatessani töistä, en viitsi survoa neuletakkia olkalaukkuuni tai kanniskella käsivarrella, joten puen sen päälleni kotimatkalle, vaikka tarkenisi ilman sitäkin.

Mulla sama, viiden aikaan aamulla kun seisoo parikymmentä minuuttia odottamassa sitä bussia, johon on toisesta vaihtamassa, niin ei siinä tuu ihan ekana shortsit mieleen. Ja jos on muutenkin palelevaa tyyppiä, niin vattuako muille kuuluu, vaikka ois untuvatakki heinäkuussa. Ihme kyyliä ja kyttääjiä nykyään joka asiassa. Hankkikaa oma elämä, mielensä pahoittajat!

Vierailija
17/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla on 10-13 astetta. pakko laittaa takki päälle, ettei tule kylmä.

Iltapäivällä 19-21 astetta. Täytyy se takki kuitenkin viedä takaisin kotiin, koska aamulla sitä taas tarvitsen.

Mutta onko se pakko laittaa päälle?

Vierailija
18/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt lähtisin kauppaan, en ottaisi takkia mukaan. Jalkaani saattaisin laittaa sandaalit.

Mutta kun lähden aamulla töihin, laitan sen hetken sään mukaiset vaatteet. En varaa mukaani toisia vaatteita kotimatkaa varten, koska tiedän, että sää on silloin sellainen, että pärjään niillä aamullisilla vaatteilla. Voi vähän kuuma tulla, mutta ei se haittaa.

Vierailija
19/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muiden pukeutuminen sinua haittaa, tuleeko sinulle jotenkin alaston olo, jos kaikki muut ei kekkaloi kesävaatteissa. 😄 Olen syksyihminen, normaalipainoinen 3-kymppinen, joten kehohäpeästä ei ole kyse. Liikkuisin kuitenkin tässä vaiheessa aina mielelläni jo esim. siistissä ja ohuessa urheilutakissani.

Vierailija
20/104 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ihmisiä shortseissa ja t-paidoissa, mekoissa ja noita ei yleensä talvella näy. Mutta jos nuo on vaatteet joita käytetään pakkasella niin pitäisikö nyt olla alasti? 🤔